Strategic Communications Laboratories, o companie londoneză care se ocupă de campanii paramilitare de genul PsiOp (operaţiuni psihologice), şi firma americană  Andreae & Associates, cu acelaşi profil, se vor ocupa de lupta anticorupţie din România. Compania londoneză, care s-a ocupat de campania lui Donald Trump şi de gestionarea Brexit-ului din Marea Britanie, are o filială deschisă în România, la Baia Mare. Iniţial, reprezentantul acestei companii a fost băimăreanul Dan Avram Sabin Mureşan, fiul lui Avram Mureşan, fost ministru al Agriculturii condamnat penal, iar acum este Peter Imre, om de afaceri zălăuan şi personaj colorat din ”fauna mioritică”.

 

Ziarista Sorina Matei a dezvăluit pe blogul ei cum două companii, una londoneză şi alta americană, au depus un contract de consultanţă la Departamentul de Justiţie al SUA/ Divizia pentru Securitate Naţională/Unitatea de Înregistrare FARA– Foreign Agents Registration Act care vizează modul în care lupta anticorupţie din România este consiliată de cele două companii. Potrivit contractului, Strategic Communications Laboratories Social din Londra a angajat pe 17 Martie 2017 firma Andreae & Associates din Washington DC ca să furnizeze “relaţii guvernamentale, consiliere pe comunicare şi servicii de afaceri publice pentru SCL Social referitoare la eforturile lor pe zona anticorupţie din România”. “Activităţile pot include comunicări cu membrii Congresului SUA şi stafful acestora şi/sau membri ai puterii Executive privind eforturile anticorupţie din România, precum şi potenţiale întâlniri ale SCL Social. Activităţile pot include comunicări cu reprezentanţii diferitelor organizaţii media şi/sau alte persoane sau organizaţii în numele SCL Social”, se arată în contract.

În România, compania londoneză a deschis firma SRL Strategic Communications Laboratories Baia Mare controlată de Alexander Oakes, unul dintre directorii companiei londoneze. Oakes l-a numit ca reprezentat al firmei româneşti pe Dan Avram Sabin Mureşan, fiul lui Avram Mureşan, fost ministru al Agriculturii condamnat penal.

În 2012, fiul fostului ministru a murit în Kenya în urma unui infarct, unde Strategic Communications Laboratories desfăşura o campanie de influenţă pentru Uhuru Kenyatta, politicianul care avea să devină în aprilie 2013 preşedintele acestei ţări africane. Potrivit reprezentanţilor familiei Mureşan, el avea analizele la zi care arătau că nu ar fi avut nici o problemă. Trupul lui a fost adus în ţară de urgenţă cu ajutorul consulatului SUA.

 

Din Zalău la Moscova

După Mureşan, reprezentantul Strategic Communications Laboratories Baia Mare a fost numit omul de afaceri Peter Imre din Zalău. Imre este ginerele actualului ministru de Externe, Teodor Meleşcanu, care a mai ocupat această funcţie în anii 90 şi în Guvernul Ponta.

De curând, Meleşcanu i-a luat pe Imre  şi pe Călin Popescu Tăriceanu într-o vizită oficială la Budapesta, unde s-a întâlnit cu omologul lui, Peter Szijjarto. Bârfele spun că în cadrul acestei întâlniri s-ar încerca o apropiere de Vladimir Putin prin intermediul lui Szijjarto.

„Ştiu de contract, dar nu sunt implicat. Câtă vreme numele meu girează o campanie, aceasta nu va fi niciodată anti-românească. Va fi patriotică. Tot ce este SCL este patriotic. SCL este în continuare bun pentru administraţia Trump, o fi bun şi pentru Guvernul din România. Scopul este reducerea corupţiei. La fel ca parcatul ilegal în Elveţia, nu va exista nicio ţară fără corupţie, dar cu cât aceasta scade, cu atât este mai bine pentru mediul de afaceri”, a zis Peter Imre pentru DC News.

avram muresan citynews

Primul ministru român condamnat penal

Ioan Avram Mureşan este primul ministru român care a fost condamnat definitiv la 7 ani de închisoare şi trimis la Penitenciarul Gherla. Istoria condamnării lui Avram Mureşan a început în 1992, când guvernul SUA prin Agenţia de Dezvoltare Internaţionala a SUA (USAID) oferă României un grant constând în furaje pentru animale a căror valoare a fost estimată la 8,5 milioane de dolari SUA. Aceste furaje urmau a fi valorizate în Romania iar fondurile rezultate trebuiau să fie utilizate pentru susţinerea activităţilor de cadastru funciar. În urma licitaţiilor survenite s-a obţinut suma de 6,5 milioane USD  care a fost depusă într-un cont al Ministerului de Finanţe al României. Această sumă de bani nu a fost utilizată deoarece, invocând motive de securitate naţională, România fiind la aceea dată un duşman al NATO, Guvernul Român a refuzat implicarea părţii americane în activităţile de cadastru. În 1999 Ioan Avram Mureşan întreprinde o vizită oficială la Washington, DC unde, însoţit de ambasadorul României Mircea Geoană, are o serie de întâlniri cu oficiali americani printre care Dan Glickman, Ministrul Agriculturii al SUA şi John Louis, adjunctul şefului USAID şi

şeful Departamentului de Programe Agricole. În urma acestor vizite, Mureşan este sfătuit de către partea americană să utilizeze fondurile rămase în vederea dezvoltării unui program de certificate de depozit pentru a facilita depozitarea cerealelor de către producătorii din România.

În 1999, mai rămăseseră în cont echivalentul a aproximativ 1,5 milioane de dolari diferenţa de aproximativ 5 milioane de dolari fiind erodată prin inflaţie şi devalorizare, lucru ştiut şi acceptat de partea americană. Întors la Bucureşti, Ioan Avram Mureşan pune în aplicare acest proiect împreună cu misiunea USAID de la Bucureşti, în special prin cooperarea cu managerul de proiect USAID, domnul Lawrence Johnson.

Aceasta este versiunea din punctul de vedere al fostului ministru care, sugerează că, de fapt, banii nu ar fi fost deturnaţi, ci au fost investiţi într-un proiect de succes.


Versiunea procurorilor puţin diferită, în punctele esenţiale

Pe de altă parte, procurorii l-au acuzat pe Ioan Avram Mureşan că, în calitate de ministru, ar fi întocmit, în mai 1999, noiembrie 1999 şi aprilie 2000, mai multe rapoarte pentru scoaterea din rezerva de stat sub formă de împrumut a cantităţii de 5.000 de tone ulei, beneficiar fiind SC Sun Oil SRL Râmnicul de Jos – judeţul Constanţa. Anchetatorii au stabilit că Mureşan, Truţă şi Căpitanu ar fi schimbat destinaţia fondului de contrapartidă aferent împrumutului extern acordat de Agenţia pentru Dezvoltare Internaţională a Statelor Unite Guvernului României (conform convenţiei încheiate la 5 aprilie1993) şi au folosit acest fond în alte scopuri decât cele prevăzute de HG 949/1999, cauzând atunci Ministerului Agriculturii o pagubă de 29.507.688.963 de lei vechi. Instanţa i-a mai judecat pe Truţă şi Jiga pentru că, în calităţile pe care le aveau în Ministerul Agriculturii, au pretins bani de la denunţătorul Valentin Nedelcu, pentru acordarea unor prime de export de grâu şi porumb, precum şi pentru facilitarea unor credite pentru achiziţionarea de produse agricole.


Cu psihologul în teatrul de război

Operaţiile psihologice (PSYOP) sunt operaţiuni planificate pentru a transmite publicului informaţii şi indicatori selectaţi pentru a influenţa emoţiile, motivele şi raţionamentul obiectiv şi, în cele din urmă, comportamentul guvernelor, organizaţiilor, grupurilor şi indivizilor. PSYOP poate încuraja nemulţumirile oamenilor faţă de conducerea unui stat, spre exemplu, şi prin combinarea convingerii cu o ameninţare credibilă, aceste acţiuni pot duce la degradarea capacităţii adversarului de a conduce sau de a susţine operaţiunile militare. Ele pot, de asemenea, să perturbe, să deruteze şi să preia procesul decizional al adversarului, subminând comanda şi controlul. Atunci când sunt angajaţi în mod corespunzător, PSYOP au potenţialul de a salva vieţile unor forţe prietenoase sau inamice, reducând voinţa adversarului de a lupta. Prin scăderea moralei adversarului şi apoi a eficienţei sale, PSYOP poate, de asemenea, să descurajeze acţiunile agresive, creând o stare de nemulţumire în rândurile inamicului, ducând în cele din urmă la predare. PSYOP transmite mesaje prin intermediul suporturilor video, audio şi audiovizuale. Operaţiunile psihologice militare, la nivel tactic, sunt de obicei difuzate prin difuzor şi comunicare faţă în faţă. Pentru campanii mai deliberate, aceştia pot folosi broşuri, radio sau televiziune. Operaţiunile strategice pot utiliza emisiuni de radio sau de televiziune, diverse publicaţii, pliante aerodinamice sau, ca parte a unei operaţiuni ascunse, materiale plasate în mass-media străine.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.