În momentul de faţă lucrează aproximativ 1.200 de oameni la proiectul Autostrada Transilvania, însă lucrările sunt concentrate în special pe segmentul finalizarea segmentului Câmpia Turzii-Gilău. În momentul de faţă bugetul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România s-a epuizat în ceea ce priveşte acest proiect, însă oficialii companiei americane încă mai speră să finalizeze cele 10 km de autostradă dintre Câmpia Turzii şi Gilău. Cei 10 kilometri dintre Câmpia Turzii şi Turda vor fi finalizaţi în septembrie-octombrie având în vedere că în momentul de faţă lucrările la acest segment sunt doar la început

Se lucrează pe 10 km între Turda şi Câmpia Turzii

„Încă nu s-a agreat un plan de lucrări pentru anul 2010, însă în momentul de faţă lucrăm în special pe segmentul dintre Turda şi Câmpia Turzii. Nu este un plan de lucrări pentru restul anului, însă s-a hotărât să se lucreze pe acel segment dinte Câmpia Turzii şi Turda”, consideră Liliana Tebeică, purtătorul de cuvânt al companiei Bechtel.

„Dar nu este un plan de lucrări. S-au hotărât să se lucreze pe acei 10 km, dar nu a fost făcut un plan de lucrări mai mare. S-a agreat ce lucrări se fac  în acest an. Cei 10 km se vor finaliza. Depinde  însă şi de finanţarea pe care o primim. Dar sperăm să fie finalizaţi la sfârşitul lunii septembrie-octombrie”, continuă Tebeică.

„Încă mai sunt sume restante de anul trecut şi restanţe pentru lucrările din anul acesta. Pe 3c sunt lucrări foarte puţine, mai mult de conservare. Procentul de lucrări este covârşitor mai mare ca în sectorul 2b. Ştiţi care sunt etapele: asfaltarea este ultima etapă. Din ianuarie abia a fost un teren de la început am luat lucrările. Aşa că am făcut lucrări de excavaţie începând cu terasamente, structurale, podeţe şi am început cu lucrări de bază. O să facem fundaţia de balast. Dar în niciun caz asfaltare. Nici măcar fundaţia de piatra spartă despre care vorbim nu este finalizată. Probabil că se vor asfalta în câteva zile cei 10 km, se ştie prea bine că avem posibilitatea să asfaltăm un km în fiecare zi”, continuă oficialul Bechtel.

 Anul acesta bugetul s-a epuizat, respectiv 700 de milioane de ron.

Alte sectoare de autostradă trebuiau începute de mult. În 2008 trebuia început secţiunea 3a Gilău Mihăieşti, 3b Mihăileşti-Suplacu de Barcău trebuia demarată din 2007, în acest an trebuia să se lucreze la segmentul Târgu Mureş-Câmpia Turzii, iar secţiunile 1c Sighişoara-Târgu-Mureş şi Făgăraş-Sighişioara încă aşteaptă începerea. Speranţele cetăţenilor care doresc să circule pe aceste segmente de autostradă ar trebui să fie minore, pentru că la unele sectoare nu a început nici măcar procesul de expropriere.

De acum, pe concesiune

Oficialii CNADNR susţin că, dacă proiectele dezvoltate pe concesiune vor avea succes, toate proiectele de infrastructură care se vor derula în România se vor construi pe acest sistem. “Vrem să dezvoltăm viitorul sistem de autostrăzi de care are nevoie România în următorii ani, pe sistemul concesiunii. Considerăm că acesta este cea mai bună metodă. Uitaţi-vă, de exemplu, la Germania şi la Italia, nu vedeţi că aproape toate autostrăzile sunt cu plată, de ce nu am avea şi noi?”, a declarat Dorina Tiron, directorul CNADNR. Reprezentanţii CNADNR susţin că şi viitoarele autostrăzi care vor lega Transilvania de Moldova, respectiv Iaşi-Târgu Mureş, dar şi litoralul de Timişoara, respectiv Constanţa- Nădlac vor fi construite tot pe bază de concesiune. O altă autostradă care se doreşte a fi construită pe concesiune este drumul ce va lega Piteşti de Sibiu. Astfel, românii vor ajunge să plătească taxe pentru a circula pe majoritatea  drumurilor din România, dar cel puţin ţara noastră va beneficia de o dezvoltare durabilă a infrastructurii, pe banii constructorului, nu pe banii statului.

Tiberiu Hrihorciuc

3 COMENTARII

  1. Corectati-ma daca gresesc dar in Germania nnu se plateste taxa pe autostrada in genul vignetei sau a paytoll, stiu ca „inclusa” in pretul benzinei. Se plateste in italia, serbia, croatia, ungaria, slovenia, austria…

  2. In germania nu platesc taxa de autostrada numai vehiculele peste 3.5 to. Si germania nu are construit nimi cin concesiune. Nu prea va meritati salariul doamna director, nici macar redus cu 25%. De povesti e lumea satula.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.