Proiectantul ”ciotului” de autostradă care ar trebui să lege Mărtineştiul de A3 este un fost ”şefuţ” al Companiei de Drumuri şi Autostrăzi, Ovidiu Barbier, patronul firmei Maxidesign SRL. Compania lui are încheiate diverse contracte cu Compania de Drumuri şi Autostrăzi. Lui Barbier îi merg afacerile cu drumuri atât de bine, încât şi-a deschis un business de lux în care îi urcă cu macaraua pe amatorii de înălţimi care vor să servească o bere.

În 2014, firma Maxidesign a câştigat contractul „Servicii de întocmire studii teren, proiectare SF, avize şi acorduri, asistenţă tehnică acordata beneficiarului la întocmirea şi susţinerea aplicaţiei de finanţare şi asistenţă tehnică în perioada de clarificări solicitate la documentaţia de atribuire a PT+ execuţie pentru “Drum de legătură între Autostrada A3 şi DN 1 ( zona loc.Mărtineşti)”. Valoarea estimată a contractului a fost de 493.975 de lei, fără TVA, dar firma lui Ovidiu Barbier a câştigat licitaţia pentru suma de 232.596 de lei, fără TVA.

În octombrie 2014, la licitaţia ”Întocmire PT, DDE, EXP TH pt lucrări calamitate Alunecare teren DN 7A km 55+800 – 55+900” firma lui Barbier a fost singura care a participat şi a câştigat contractul pentru suma de 56.875 de lei, fără TVA. În aceeaşi lună şi an, firma Maxidesign a câştigat licitaţia ”Întocmire PT, DDE, EXP TH pt lucr calam la ob Prăbuşire parapet şi acostament DN7A km 59+081- 59+096 st” pentru suma de 61.800 de lei, fără TVA. Tot în octombrie 2014, firma a câştigat şi contractul ”Intocm PT, DDE, EXP TH pt lucrari calamitate la ob Alunecare corp drum pe DN 7A km 77+750 – 77+800” pentru suma de 39.375 de lei, fără TVA.

Firma a lucrat la proiectarea centurii ocolitoare a Braşovului, un proiect în valoare de peste 64 de milioane de lei, fără TVA, şi la modernizarea centurii municipiului Bucureşti, un proiect de aproximativ 106 milioane de lei, fără TVA.

În anul următor, firma lui Barbier a câştigat contractul „Revizuire D.A.L.I. şi realizare expertiză tehnică pentru DN 7D” unde evaluarea iniţială a lucrării s-a ridicat la suma de 342.065 de lei, fără TVA, iar Maxidesign a câştigat licitaţia pentru suma de 140.851,58 de lei, fără TVA.

Autostrăzi pe vorbe

Stadiul legăturii Mărtineşti – A3 este incert. Senatorul Marius Nicoară a atras atenţia asupra acestui aspect, dar CNAIR nu are un răspuns concret. “Autorităţile au anunţat că sunt mai multe tronsoane cu probleme, cele mai mari fiind la Mihăieşti – Suplacu de Barcău, care va fi terminat în 2020, dacă România va putea accesa un credit pentru execuţia lucrării. Faptul că Autostrada Transilvania este una dintre investiţiile prioritare declarate ale Ministerului Transporturilor pentru perioada 2017-2020, nu înseamnă că nu vor mai dura ani buni până când clujenii să poată circula pe Autostrada din Cluj până la Oradea.  Conform documentelor oficiale transmise către Comisia Europeană, tronsonul Nădăşelu- Mihăieşti, de 16,85 km, în valoare de 446 milioane de lei, ar fi trebuit să fie proiectat până în primăvara anului 2017, dar de atunci informaţiile sunt contradictorii. Termenul estimat pentru finalizarea tronsonului era luna aprilie a anului 2018. Termenele contractuale erau condiţionate însă de obţinerea la termen a acordului de mediu. Tronsonul Mihăieşti – Suplacu de Barcău, de 80 de km, se află în stadiul de revizuire a studiului de fezabilitate. Conform presei centrale, dacă într-un scenariu optimist, Comisia Europeană permite României să depăşească deficitul bugetar asumat, pentru a putea accesa credite pentru proiecte de infrastructură, lucrările ar putea începe în cursul acestui an şi să fie finalizate în 2020 – 2021. Dacă nu se primeşte acest acord, CNAIR estimează că lucrările vor începe în 2023 şi vor fi finalizate în 2026. Tronsonul dintre Suplacu de Barcău şi Borş, de 60,25 de km, având valoarea de 701 milioane de lei, a fost executat în procent de 52,12 % de către Bechtel, până la rezilierea contractului cu compania americană. Deşi în 2015 a fost semnat un nou contract, acesta a fost reziliat şi acum se caută un nou constructor”, arată senatorul clujean într-o interpelare adresată Ministerului Transporturilor.

Vizavi de aceste aspecte, reprezentanţii Ministerului Transporturilor spun că segmentul Mărtineşti – A3 se află într-o listă preliminară de investiţii pe anul 2018. Studiul de fezabilitate a fost avizat, se aşteaptă obţinerea acordului de mediu, însă până acum nu au efectuat nici un demers concret în afara licitaţiei atribuite către Maxidesign SRL.

Familia Barbier ”rade” contractele pe drumuri

Ovidiu Barbier a fost numit în primăvara anului 2010 în funcţia de director coordonator variante ocolitoare, pe vremea când şeful CNADNR era Dorina Tripon. Numirea lui Barbier a fost făcută de democratul Radu Berceanu. În perioada în care el a ocupat această funcţie, Ovidiu Barbier şi tatăl lui, Radu, şi-au cesionat acţiunile, însă le-au răscumpărat după ce a fost scos din schema Companiei de Drumuri şi Autostrăzi.

SC Maxidesign a executat proiectarea centurii ocolitoare a municipiului Ploieşti şi o parte din centura municipiului Oradea. Familia Barbier face parte din cercul de apropiaţi ai Dorinei Tiron, Radu Barbier fiind fostul ei subaltern. Mama lui Ovidiu Barbier, Mariana, a fost şefă de personal la CNADNR, iar tatăl lui, Radu a fost şeful SDN Focşani.

Macaraua lui Barbier

Una dintre afacerile lui Ovidiu Barbier este Dinner in the sky, o platformă unde poţi servi masa şi care este ridicată în aer de o macara. Barbier şi-a pornit afacerea în 2010 după ce a citit despre acest lux într-o revistă de avion.

”Am aflat de afacere dintr-o întâmplare, am văzut o poză într-o revistă în avion şi mi-a plăcut foarte mult. L-am contactat pe proprietar şi în circa două luni şi jumătate am avut business-ul în România. Este o exclusivitate de 15 ani pe teritoriul unei ţări, nu poate fi o a doua platforma decât cu voia noastră. Este atât de bine protejat acest concept la Haga, fiecare element al ei, fiecare gândire, încât platforma nu poate fi copiată”, povesteşte pentru www.wall-street.ro fostul ”şefuţ” al Companiei de Drumuri, care a investit 250.000 euro în Dinner in the sky, investiţie pe care a recuperat-o în trei ani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.