Traficul din cartierul Mărăști va fi îngreunat, după ce o Primăria Municipiului Cluj-Napoca a autorizat executarea lucrărilor de construire pentru un imobil de 7 etaje, situat pe strada Scorțarilor. A fost o dezbatere publică unde au fost invitați și proprietarii din zonă pentru a-și spune părerea, iar unii din ei au adus nu au fost de acord cu construirea clădirii, motivând că vor exista blocaje ale traficului.

În data de 29 martie, firma S. C. Stemmer Developement SRL , a primit aprobarea de la primărie pentru construirea unui imobil cu funcțiuni multiple. Documentația a fost întocmită de  S.C. Arhimar S.R.L.

Prin Planul Urbanistic Zonal (PUZ), se urmărește realizarea unui ansamblu de imobile cu funcțiuni mixte. Caracterul propus pentru această zonă mixtă include locuirea colectivă care va ocupa 70% din suprafața construită, la care se adaugă funcțiuni de administrare a afacerilor, financiar bancare, comerciale, culturale, de învățământ și sănătate, cu caracter ambulatoriu de turism.

Regimul maxim de înălțime nu va depăți 28 de metri. Indicii urbanistici: POT maxim= 60%, CUT maxim= 2,8.

“La str. Scorțarilor, regimul de înălțime admis este 2S+P+6E, înălțimea la cornișă nu va depăși 24,5 m, iar înălțimea totală nu va depăși 28m. În zona de sud-est a amplasamentului, datorită poziției privilegiate în imediata vecinătate a Canalului Morii și a imobilului de birouri de pe str. Buftea, care are un regim de înălțime similar, înălțimea maximă admisă este de 28m, în punctul cel mai înalt, cu un regim de înălțime maxim admis de 2S+P+6E. Înălțimea totală maximă a corpurilor de clădire situate în interiorul parcelei, exceptând situațiile deja menționate, va fi de maximum 28 m, cu un regim de înălțime 2S+P-7E. ”

Un lucru extrem de ciudat este faptul că firma Stemmer Development, controlată de Armand Stemmer şi Michael Stemmer are cifra de afaceri 0. Așadar ne întrebăm de unde vin banii pentru realizare acestui proiect.

De unde a apărut Stemmer Developement

În urmă cu zece ani, o firmă patronată de investitori francezi anunţa un proiect imobiliar cu apartamente, birouri şi un hotel pe fostul teren industrial al fabricii Argos. Fosta fabrică a urmat traseul clasic, de la industrie la imobiliare. Astfel, acum un deceniu investitorii au vrut ca proiectul să aibă 21 de etaje, maxim de înălţime. Pe terenul vizat nu a apărut niciuna din aceste funcţiuni, fiind lăsat în paragină de 10 ani, astfel în 2017, proprietarii au revenit cu un nou proiect pe care l-au prezentat în şedinţa Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi Urbanism (CTATU) a municipiului.

Stemmer Development sunt cei care au prezentat arhitecţilor de la primărie noul proiect imobiliar de amploare. După ce planul de pe fosta fabrică Argos a fost criticat în Comisia de Urbanism şi ulterior modificat, investitorii au propus o nouă versiune a proiectului. Una dintre marile îngrijorări exprimate de reprezentanţii CTATU a fost traficul, având în vedere că deja este mult prea ”sufocat”, iar proiectul ar aduce sute de apartamente şi birouri.

Propunerea anunţată acum zece ani de către firma Stemmer Development pentru ansamblul din zona Buftea – Scorţarilor urma să cuprindă spaţii rezidenţiale, clădiri de birouri şi un hotel. Dacă planul mergea aşa cum investitorii şi-ar fi dorit,în 2019 proiectul ”Les Tours de Cluj”, cum era atunci botezat, aducea turnuri de până la 21 de etaje. Noul plan proiectat de Arhimar  a fost prezentat în şedinţa CTATU şi aduce modificări, una dintre ele regimul de înălţime a fost redus la şase-şapte etaje.

Arhitectul de la firma Arhimar a precizat că proiectul anterior nu prezenta condiţiile, calităţile necesare pentru a se dezvolta, înălţimea propusă atunci avea un regim de înălţime prea mare. Deşi proiectul care va fi aproape de The Office, cel mai mare complex de birouri din Cluj, proiectul Argos promite să regenereze zona, însă traficul va fi îngreunat.

Un vecin al proiectului a ridicat problema traficului

Ovidiu Rusu, unul din locatari, a precizat că în prezent se produc blocaje rutiere iar prin realizarea acestei clădirii cu regimul de înălțime propus, această problemă a traficului se va amplifica. De asemenea, aceasta a mai menționat faptul că Strada Scorțarilor este o stradă cu o bandă pe sens, din care jumătatea unui sens este ocupat cu parcări.

“Strada Scorțarilor este o stradă cu o bandă de sens, din care jumătatea unui sens este ocupat cu parcări pentru autotorisme. În anumite momente ale zilei, în prezent se produc blocaje de circulație mai ales în intersecția străzii Scorțarilor cu stradat Buftea. Prin realizarea clădirilor propuse se va ajunge probabil la un cvasiblocaj rutier. La aceasta va contribui și un ansamblu de clădiri propuse în vecinătatea la Argos. Rețeaua de străzi este subdimensionată pentru astfel de investiții care generează trafic intens”.

O altă problemă majora o reprezintă subsolul, care este propus pe două nivele, ce afectează rețeaua de canalizare de pe strada Scorțarilor nr 12-24.

“Prin subsolul, pe două nivele propus, pe aproape toată suprafața de teren, este afectată actuala rețea de canalizare care deservește blocul B situate pe str. Scorțarilor nr12-24. Solicităm retragerea acestui subsol de pe latura de vest a blocului B, astfel încât să nu fie afectată. Totodată, pe această canalizare care se racordează strada Scorțarilor, acum aproximativ 10, s-a construit o extindere cu regim P+1E. Această clădire este propusă pentru demolare, dar pentru amplasament se vor construi două nivele subterane, afectând clar canalizarea. Investitorul, prin proiectanții săi, va trebui să propună o soluție și să suporte costurile de deviere a rețelei de canalizare.”

“Solicitatăm retragerea subsolului clădirilor porpuse la o distanță de min. 6.00 m, pentru a nu afecta rezistența ți stabilitatea blocului B. Prin actuala propunere este afectată și calitatea vieții locatarilor, obligați să suporte zgomotul și intervenția utilajelor la o distanță de bloc( fațadă cu ferestre), mai mică de 1m.”

În urma sesizărilor proiectul a suferit modificări

În urma discuțiilor cu locatarii blocului proiectul a suferit modificări, astfel că subsolurile vor fi retrase de la limita de proprietate adiacentă imobilului.

“Subsolurile vor fi retrase cu minim 5,80 m de la limita de proprietate adiacentă imobilul de pe str. Scorțarilor nr. 12-14, în timp ce construcțiile subterane vor fi retrase cu minim 11.00m de la aceeași latură. Referitor la sistemul de canalizare aferent imobilului de pe str. Scorțarilor nr 12-14, acesta va fi deviat pe cheltuiala investitorului, fără a afecta funcționarea acestuia.”

De asemenea, acesta a precizat că s-a elaborat un studiu de trafic, din care a rezultat că traficul va funcționa fără dificultate, blocajele rutiere fiind excluse.

“S-a elaborat un studiu de trafic în care s-a luat în calcul atât traficul existent în zonă cât și cel generat de noua investiție, precum și soluțiile de îmbunătățire a circulației auto în zona studiată. Imobilul studiat va beneficia de două accese auto, atât din strada Scorțarilor, cât și din strada Buftea. În urma studiului de trafic se constată că în stadiul actual de derulare a traficului strada Scorțarilor poate prelua fără dificultate fluxuri suplimentare de trafic, însă apar nivele de saturație pe strada Buftea între prele 15:00 – 17:00 și pe strada Gorunuli între orele 9:00 – 17:00, în nici un caz blocaje rutiere.”

 

 

1 COMENTARIU

  1. Stimabilii ,,arhitecti ,vandutii Mafieii Imobliliare ,!!!!! Voi circulati probabil cu elicopterul ,prin Cluj ?? Si d-l boc la fel ?? CIRCULATIA IN CLUJ MAI ALES LA ORELE DE VARF ==DEZASTRU ,Punkt, si mai ganditi inainte sa avizati ,cladiri inghesuite in ,buricul targului , Vezi ,str Ploiesti , ce dezastru a rezultat ,acolo , Un taxi ,a oprit sa coboare o d-soara cu un catel , si a blocat traficul 30 min , ca nu avea ,soferul sa-i dea rest dela 100 de lei !!!!!!! Nebunie adevarata ,in orasul d-lui boc,.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.