Aeroportul ”Avram Iancu” din Cluj-Napoca este printre singurele din România care nu încasează bani din închirierea parcărilor de la aeroport. După aeroportul Henri Coandă din Bucureşti, aeroportul Avram Iancu este al doilea ca şi mărime, dar şi unul dintre cele mai importante din România. Cu toate acestea, Aeroportul din Cluj nu primeşte niciun ban de pe urma parcărilor, deoarece acestea se află în administrarea societăţii UTI Parking&Hotel Management SRL în baza unui contract de cesiune din 2010.

În urmă cu 8 ani, UTI şi-a asumat responsabilitatea prin semnarea unui contract cu Consiliul Judeţean Cluj pentru construirea unui parking etajat şi a unui hotel, contract modificat ilegal un an mai târziu. Prin 2011, termenii şi condiţiile s-au schimbat din cauză că Consiliul Judeţean nu a pus la dispoziţie amplasamentele necesare construcţiei. Prin concesionare firma UTI, la semnarea contractului în 2010 trebuia sa plătească 250.000 euro  Consiliului Judeţean începând cu primul an de concesiune, iar în 2011 când au modificat termenii şi condiţiile actului adiţional s-a ajuns la suma aproximativă de 60.000 euro pe an.

 

Aeroportul Cluj nu încasează nimic

Un aeroport precum cel de la Cluj, cu un trafic de pasageri de 2.690.000 nu încasează niciun ban, iar Consiliul Judeţean de la UTI  primeşte anual doar 276.000 de lei, comparativ cu aeroportul din Timişoara care încasează 2.758.456 lei pe an. Clujul, faţă de Timişoara are un trafic de pasageri aproape dublu, în 2017 la Timişoara fiind traficul de pasageri 1.700.000. Diferenţa este că la Timişoara banii sunt încasaţi de către Aeroport, în comparaţie cu Clujul unde banii îi revin lui UTI şi o mică parte către CJ. Consiliul Judeţean Cluj, împreuna cu Aeroportul Avram Iancu au numai de pierdut în urma administrării parcărilor de către firma UTI.

Cel mai mare aeroport, cu traficul cel mai mare din România, Aeroportul Henri Coandă încasează 25.137.143,03 lei pe an cu TVA. În Cluj, aeroportul nu încasează niciun ban, iar Consiliului Judeţean, îi revine o sumă foarte mică din partea firmei UTI.

 

 

Promisiuni deşarte

Acum 8 ani, când s-a semnat contractul intre UTI şi Consiliul Judeţean, pentru Aeroportul din Cluj se prevedeau o mulţime de facilităţi, un surplus de venituri, dar şi un plus pentru călători.  În contract, SC UTI Parking & Hotel Management S.R.L s-a angajat să construiască un parking auto suprateran, parcare şi un hotel. De asemenea, firma s-a obligat să realizeze şi o extindere a parcării existente la o capacitate minimă de 530 de locuri de parcare, în suprafaţă de circa 17.550 de metri pătraţi, lucrare deja executată şi dată în folosinţă încă din anul 2011, şi pentru care Consiliului Judeţean Cluj percepe o redevenţă totală anuală pentru exploatare în sumă de 60.000 euro pe an. După 8 ani toate planurile au fost abandonate, rămânând responsabili doar de administrarea parcării.

 

Precizări UTI

”Ca urmare a publicării articolului ”Ca la noi, la nimeni”, din data de 16 aprilie 2018 în care menționați numele companiei UTI Parking & Hotel, în contextul administrării parcării Aeroportului Internațional Avram Iancu din Cluj Napoca, dorim să facem următoarele precizări în virtutea unei informări corecte a opiniei publice:

  • Concesiunea parcării Aeroportului Avram Iancu din Cluj-Napoca s-a realizat prin licitație publică, concedentul fiind Consiliul Județean Cluj (ref. Contractul de concesiune de lucrări publice nr. 29/17.08.2010)
  • Valoarea anuală a redevenței platită de UTI Parking&Hotel către CJ Cluj, conform contract este de aprox 66.000 euro/an
  • Compania plătește redevență pentru 530 de locuri de parcare efectiv exploatate (125 euro/loc/an)
  • Pentru amenajarea, modernizarea și extinderea parcării la sol UTI a investit până în prezent  peste 5 milioane de lei
  • Construcția parkingului supraetajat și a unui hotel de patru stele în proximitatea aeroportului a fost suspendată în octombrie 2011, prin actul adițional nr. 1 întrucît concedentul nu a putut preda amplasamentul pe care compania UTI trebuia să realizeze lucrările de construcții menționate în contract. Din cauza faptului că situația juridică a amplasamentului nu a fost soluționată până în prezent, anul trecut UTI a declanșat procedura de rezoluțiune parțială a contractului.

Facem aceste precizări în încercarea de a informa corect opinia publică în ceea ce privește angajamentul  asumat de UTI față de concedentul spațiului, Consiliului Județean Cluj, privind administrarea parcării Aeroportului Internațional Cluj-Napoca”.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.