Sedinta extraordinara a Consiliului Judetean Cluj a avut azi un schimb de replici savuros intre presedintele Mihai Seplecan si cativa consilieri judeteni la punctul Diverse de pe ordinea de zi. Principalul subiect dezbatut a fost intermodalul sau multimodalul de la Aeroportul International Avram Iancu si lupta oarba dintre presedintele CJ Cluj si directorul aeroportului, precizeaza Ziar de Cluj

In cadrul sedintei extraordinare a Consiliului Judetean Cluj cativa consilieri judeteni au cerut explicatii executivului: de ce la Aeroportul Cluj nu este interes sa se construiasca sistemul de transfer intermodal. Show-ul a inceput in urma luarii de cuvant a Marianei Les care a dat exemplul aeroportul Oradea, aflat in plina dezvoltare si care a obtinut recent finantarea pentru construirea unui terminal intermodal.

 “Oradea este primul oras din tara care va avea un terminal intermodal. Este singura care a obtinut finantarea proiectului dupa ce 9 municipii din tara care au depus cereri nu au obtinut finantare. In acest context sa reluam discutia cu intermodalul, mai ales daca preocupa pe cineva acest subiect, pentru ca nu as vrea sa ramanem in urma. Trebuie sa avem o discutie serioasa, sa vedem in ce masura, cum se poate face si sa se porneasca intermodalul si multimodalul cumva. Din cate am citit, este strict o diferenta din modul in care se emite tichetul de calatorie”, a afirmat Mariana Les in plenul sedintei.

In replica, presedintele Mihai Seplecan a afirmat ca in urma discutiilor avute cu toti factorii de decizie pana la cel mai inalt nivel s-a concluzionat ca terminalul intermodal la Aeroportul Cluj nu se va putea face, iar CJ Cluj nu il va putea construi, chiar daca aeroportul este in subordinea CJ.

 “Cat Uniunea Europeana, cat Ministerul Transporturilor, cat Masterplanul, cat o discutie cu prefectu’ judetului Cluj, domnul Jorj, care este secretar al Guvernului, al Ministerului Transporturilor pardon, domnul Ciceo, toata lumea am fost la Minister si ni s-a spus ca nu se poate si nu s-a putut face intermodal si nu are nimic CJ cu acest intermodal. Diferenta la tichet e de vreo 30 de milioane de euro. Situatia actuala e ca noi trebuie sa recuperam 900.000 de euro care s-au platit pe un SF care… sunt plangeri la DNA legat de acest SF, o sa va dam mai multe detalii”, a declarat Mihai Seplecan.

In discutie a intervenit si consilierul PNL, Emil Bogdan care s-a contrat destu de dur cu presedintele Seplecan.

“Sa nu ne batem sa facem acest lucru consider ca este o greseala din partea noastra, noi trebuie sa dezvoltam Clujul. Faptul ca sunt cercetari de o parte si de alta, vinovatii nu au decat sa isi plateasca treburile, noi trebuie sa contribuim la dezvoltarea Clujului”, a afirmat Bogdan.

 “Eu v-am intrebat daca puteti opera la menisc?”, a intrerupt discursul Seplecan.

“Da, sigur ca pot opera la menisc, pentru ca aici sunt facut sa vin sa votez dezvoltarea orasului si a judetului Cluj. Si pentru chestiunea asta si daca operez la menisc, si daca trebuie sa vina doctorii la conferinta medicala la Cluj trebuie sa aiba cu ce sa vina. Un oras ca nu stiu care din Cehia cu 290 de mii de calatori pe an are intermodal, in conditii in care si-au construit inclusiv linia de cale ferata pe 15 kilometri. Si fac si tren pentru acesti 20 de pasageri pe care ii duc, pentru ca au interesul ca locuitorii lor sa o duca bine. Discutia dintre intermodal si multimodal este o poveste de transport, nu are nicio legatura”, a afirmat Emil Bogdan.

Dupa ce Seplecan a facut un rezumat al solicitarilor executivului CJ catre Aeroport si lipsei avizelor pentru studiul de fezabilitate, doctorul Emil Bogdan a comparat activitatea legislativului actual al CJ Cuj cu atitudinea functionarilor publici care nu fac nimic pentru a nu gresi.

“Sa separam apele, daca ne comportam ca functionarii publici, nu o sa facem niciodata nimic. Cel mai comod lucru este sa nu facem nimic si sa ne gandim cum nu facem ca sa nu gresim”,  afirmat Emil Bogdan.


In tarile europene, de la aeroport exista tramvai, cale ferata, este anormal ca in secolul 21 in Cluj-Napoca, in momentul in care te dai jos din aeroport sa nu ai decat autobuzul. Confrom Ziar de Cluj, depoul de tramvai al CTP aflat in aproierea aeroportului a fost in discutia consilierilor judeteni care au lansat ipoteza realizarii unei legaturi intre sistemul de transport la CTP, deservit de tramvaie si un terminal al aeroportului.

“Avem depoul de tramvai, nu cred ca e complicat sa prelungim o linie si sa facem si aceasta varianta de transport cu tramvaiul de la aeroport”, a afirmat Rares Rusu.

Potrivit Masterplanului aprobat de Bruxelles, in opinia lui Mihai Seplecan, singura varianta a mai ramas ca reprezentantii legislativului judetean clujean sa isi dea mana cu ocazia sarbatoririi Zilei Nationale si sa danseze o hora.

“Daca in Masterplan scrie ce se poate face este un multimodal si acela trebuie sa il faca municipiul Cluj, noi, CJ, nu putem da mana de 1 Decembrie cu mare drag si sa facem hora. Deci nu putem noi, CJ, sa ne implicam in probema intermodalului”, a afirmat Seplecan.

“Mai am si eu ceva de spus la Bruxelles. Comisia Europeana ne-a zis: de ce nu va adunati CFR, CJ, Primaria la un loc, ca sa puteti sa accesati fondurile necesare, ca noi sa va dam toti banii pentru intermodal. Si ne-au demonstrat in noul proiect ca suntem tampiti. Pentru ca nu suntem in stare sa adunam nu stiu cate fonduri de la CFR, de la aeroport, de la Consiliul Judetean, de la Primari, ca sa ne dea ei diferenta. Sa ramanem acum la 2.800 de metri, in loc de 3500 de metri este o porcarie”, a incheiat Emil Bogdan.

Seplecan, in inchiderea sedintei, a explicat ca judetul Cluj nu inseamna doar Aeroportul Avram Iancu Cluj.

“Judetul asta e nu numai aeroportul. Nu exista un conflict intre mine si dansul (David Ciceo nr. red). Eu am fost prieten, a fost la ziua mea. Pana am ajuns aici, cand eu nu am dat… exact cum am fost prieten cu domnul Nicoara, cand eu nu am mai dansat cum au cantat altii si nu am vrut …deci aici e toata problema. Nu am nimic cu domnul Ciceo. Avem doi senatori de Cluj, vorbiti cu ei sa ia legatura in Parlament, sa sesizeze Ministerul Transporturilor, sa mearga la Uniunea Europeana, nu sa stea in Sinaia toata noaptea… ”, a concluzionat Mihai Seplecan.

Sursa Foto: Ziar de Cluj

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.