În judetul Cluj sunt în momentul de fata în derulare o serie importanta de proiecte de infrastructura rutiera. Autostrada, centurile de ocolire sau autostrada urbana sunt doar câteva din proiectele cu care se vor mândri politicienii la finalizarea acestora. Gazeta va ofera lista completa a beneficiarilor lucrarilor de infrastructura din judetul Cluj.

Autostrada electorala

Pe raza judetului Cluj, în momentul de fata se desfasoara o serie importanta de proiecte de infrastructura, cea mai mare parte a acestora fiind de construire de noi drumuri. Cel mai important proiect de infrastructura din judet este, evident, Autostrada Transilvania, proiect realizat de catre compania americana Bechtel. În momentul de fata lucrarile la acest imens proiect sunt în plina desfasurare, americanii de la Bechtel reusind, dupa mai bine de patru ani de la semnarea contractului cu Guvernul României sa toarne primii cinci km de asfalt. Acest fapt este contestat de mai toata opinia publica, mass-media si o parte importanta a politicienilor clujeni afirmând ca ritmul în care se desfasoara lucrarile este mult prea încet. Mai mult decât atât, Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca a afirmat în cadrul unei declaratii de presa ca premierul Calin Popescu Tariceanu ar fi ordonat turnarea asfaltului pentru a-si spori capitalul de imagine în conditiile în care alegerile parlamentare „bat la usa”.

Iptana ataca judetul

Un alt proiect de infrastructura rutiera care este în plina desfasurare este cel legat de Autostrada Urbana Cluj-Napoca, acest proiect având o lungime de 39.35 km. Câstigatorul licitatiei organizate pentru realizarea acestui proiect este compania Iptana, societate patronata de Michael Stanciu. O alta companie a românului cu cetatenie americana, Search Corporation împreuna cu societatea Consugal au câstigat si licitatia realizata pentru drumul expres Sebes – Turda, proiect care are o lungime de 74,1 km. Studiul de fezabilitate pentru „Proiectul Modernizare DN 75” este realizat de catre SC Viacons SA.

Variante la drumuri

Pentru varianta ocolitoare Dej, cu o lungime de 5 km, a fost realizat un studiu de fezabilitate de catre prestatorul român BEPS-LP. Studiul existent a fost aprobat de catre Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din România în data de 27.02.2007, urmând ca în urmatoarea perioada sa se organizeze o licitatie pentru desemnarea constructorului. Contractul lucrarilor aferente proiectarii si supervizarii reabilitarii DN 1C/19 Satu Mare – Baia Mare, DN 1C Livada – Halmeu, DN 1C Dej – Baia Mare si DN 1H Zalau – Rastoci a fost atribuit firmei Ramboll Denmark A/S/Halcrow/Consilier Construct, potrivit informatiilor oferite Gazetei de reprezentantii Companiei Nationale Autostrazi si Drumuri. Fosta administratie judeteana împreuna cu cea locala s-au pus de acord pentru realizarea a doua centuri de ocolire a municipiului Cluj-Napoca. Varianta de ocolire Cluj Est, în lungime de 24 km, cuprinde 3 tronsoane, astfel : tronsonul I km 0+000 – km 9+600, tronsonul II km 9+600-km 18+700 si tronsonul III km 81+700 – 24+600. Pentru tronsoanele I si II Constructorul este Joint Venture Pizzarotti – Tirrena Scavi. Pentru tronsonul I contractul a fost încheiat în data de 04.09.2006, durata este de 24 de luni (ordinul de începere a fost dat în 10.10.2006). Pentru tronsonul II contractul a fost încheiat în data de 10.10.2006, durata este de 12 luni (ordinul de începere fiind dat în data de 18.10.2006). Tronsonul III al centurii este realizat de catre Vegyepszer Zut Groupe, contractul fiind încheiat în data de 28.12.2006. Ordinul de începere a lucrarilor a fost dat în data de 01.02.2007, durata fiind de 10 luni pentru sectorul km 21 – km 24+600 si 21 de luni pentru sectorul km 18+700– km 21.

Augustin Stanciu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.