Licitaţia pentru consultanţă în atragerea de fonduri europene a Primăriei Cluj-Napoca a fost anulată de o decizie a CNSC, în urma unei contestaţii privind caietul de sarcini, care este în acelaşi timp vag şi superficial întocmit. Interesant este că ofertele primite vin de la două firme suspectate de „afaceri necurate” şi cu alte administraţii din ţară.

 

Primăria clujeană a fost nevoită să anuleze licitația pentru consultanță în atragere de fonduri europene datorită unei contestații depuse de societatea Intergroup Engineering București la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Firma a cerut   modificarea și completarea documentației pentru contractul de achiziție publică sau anularea procedurii.

Potrivit Intergroup, caietul de sarcini era plin de ambiguități, lipsuri și contradicții, astfel că deschiderea ofertelor, care trebuia să aibă loc la sfârșitul lunii mai, nu s-a mai întâmplat. Pentru angajarea unui consultant care să se ocupe de proiectarea tehnică și analiza economică a proiectelor prioritare ale Clujului în atragerea de bani europeni administrația locală a pus la bătaie 35 de milioane de lei, în urma unui acord-cadru pe patru ani.

 

Şi-au băgat picioarele în procedură

Societatea care a reuşit să anuleze licitaţia Primăriei a subliniat în repetate rânduri că felul în care a fost realizat caietul de sarcini denotă superficialitate: “În urma studierii anunţului de participare şi a documentelor publicate în SEAP se remarcă faptul că documentaţia de atribuire este ambiguă, pe alocuri contradictorie, cerinţele sunt neclar formulate şi insuficient detaliate, variabilele legate de volumul de lucrări şi tipul de activităţi din cadrul contractelor subsecvente şi modul în care se apreciază valoarea procentuală a serviciului făcând imposibilă o estimare realistă a preţului”.

În alte cuvinte, proiectul a fost făcut pentru cine trebuie şi numai aceia vor avea probabil „cheia” pentru a descifra ce a vrut de fapt să spună instituţia. “Altfel spus, recurgând la o comparaţie accesibilă, Autoritatea Contractantă solicită un preţ mediu pentru achiziţionarea de fructe, fără să stabilească însă, care sunt tipurile şi cantităţile de fructe necesare, punând astfel ofertantul în imposibilitatea de a stabili un preţ mediu ponderat.

 

Tunari de meserie

Apreciem că întregul sistem de cuantificare a preţurilor pentru serviciile care pot apărea în decursul derulării contractului cadru trebuie refăcut, astfel încât să dea posibilitate operatorilor economici să oferteze pentru fiecare tip de document, urmând ca pentru fiecare proiect de investiții ulterior, Autoritatea Contractantă să le solicite oferta de preţ corespunzătoare fiecărui contract subsecvent”, cer contestatarii.

La licitaţie au participat Relians Corp şi Avensa Consulting, firme cu care Intergroup Engineering a mai concurat la Iaşi, pentru un contract similar. Interesant este că, în toamna anului trecut, Direcţia Naţională Anticorupţie a primit o sesizare privind faptul că la Consiliul Judeţean Iaşi se pregăteşte un tun de 25 de milioane de euro prin achiziţionarea de servicii de consultanţă de la cele două firme, iar felul în care s-a întocmit caietul de sarcini ridică grave semne de întrebare. Este posibil ca istoria să se fi repetat la Cluj?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.