Firma de transport Georgică Impex nu efectuează traseul stabilit pentru ruta Autogara GVP –  Măguri. Consiliul Județean a scos la licitație un traseu de 45 de km pentru a le oferi mijloace de transport oamenilor din comuna Măguri Răcătău. Datorită vechimii pe traseele din județul Cluj, Georgică Impex, firmă ce o are ca acționar și administrator pe Niculina Mihaela Moldovan, a câștigat licitația și a primit acordul de a efectua curse din Autogara GVP, până în mijlocul satului Răcătău (reședința comunei Măguri Răcătău). Adevărul este însă altul. În loc să taxeze călatorii pentru 37 de kilometrii , care reprezintă dinstanța reală dintre Autogara GVP și centrul satului Răcătău Georgică Impex lasă pasagerii în Autogara Fany, care este în celălalt capăt al orașului Cluj-Napoca, pentru a justifica un număr total de 45 kilometrii, conform traseului câștigat prin licitație .

Traseul lui Georgică

Deși ar trebui să efectueze transport de călători pentru un traseu de 45 de km, Consiliul Județean Cluj mai scoate la licitație un traseu de 53 de kilometri : Autogara GVP(în Mănăștur, lângă podul Calvaria) și satul Măguri, (sat care se află la 8 kilometri depărtare de comuna Măguri Răcătău).

La un simplu calcul de distanță între Autogara GVP și Măguri Răcătău se poate observa că cei de la Georgică Impex efectuează doar 37 de kilometri  și nu 45, dar asta nu îi face pe săteni să plătească mai puțin. Dimpotrivă, în biletul de călătorie sunt incluși și acei kilometri, deoarece, microbuzele nu opresc la autogara GVP, ci merg până la Autogara Fany, care se află la o distanță de aproximativ cinci kilometri față de punctul de sosire inițial.

Autogara GVP funcționează doar în acte

Deși este trecută ca punct de sosire/plecare pentru ruta Cluj-Napoca-Măguri Răcătău, Autogara GVP nu mai este funcțională.

Surse din interiorul Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR) Cluj precizează că, în urmă cu aproape doi ani, locația a fost închisă după ce a primit o suspendare de activitate pentru 30 de zile. Motivul : nu se desfășura nicio activitate în acel sediu de pe strada Porțile de Fier și nu existau peroane amenajate, locuri de parcare sau afișaje cu orarul microbuzelor ce pe acte apar că ar opri acolo  pentru a lăsa sau a  lua călători.

CJ Cluj amendează rar

În răspunsul la o solicitare trimisă de Gazeta de Cluj despre informații cu privire la traseul Cluj-Napoca- Someșul Rece- Măguri Răcătau și traseul Cluj-Napoca- Măguri Răcătău- Măguri , Consiliul Județean  precizează faptul că, în intervalul februarie octombrie 2015,  s-au efectuat 15 controale de către cei de la compartimentul Autoritatea Județeană de Transport, de la CJ Cluj.

Scopul acestor controale a fost verificarea modul de desfășurare a transportului pe traseele județene. În urma acestor controale s-au întocmit șase procese-verbale de constatare a contravențiilor și s-au aplicat sancțiuni de 40.000 de lei, în baza legii 92/2007.

Contractul veșnic neatribuit

Consiliul Județean precizează în răspuns că pentru traseul Cluj-Napoca – Măguri nu există ofertanți. În luna noiembrie se va scoate din nou la licitație acest traseu, dar din cauza condițiilor critice ale drumului transportatorii se vor feri din nou să oferteze instituția județeană. Din nefericire pentru oamenii din satul Măguri, singura soluție să ajungă în Cluj-Napoca cu microbuzele lui Giorgică Impex  este de a coborî cu noaptea în cap, pentru a lua una dintre cursele ce pornesc de la primărie.

Iar transportatorul, în loc să efectueze km pe raza comunei, sau sa ieftinească ajunge în Mănăștur la Autogara GVP și parcurge astfel un traseu suplimentar până la Autogara Fany.

Firma de transport nu a avut de ales

Contactat telefonic pentru a explica de ce oamenii din Măguri Răcătău sunt transportați într-o altă locație decât cea stabilită la licitație, Gheorghe Roșu, patronul firmei Georgică Impex SRL pretinde că nu a avut de ales.

„ Noi transportăm călătorii de la Autogara Fany până la primăria din Măguri pentru că autogara GVP nu funcționează. Nimeni nu lasă călătorii acolo. Traseul pe care îl efectuăm are o lungime de 45 de km, iar ultima dată când am câștigat licitația a fost undeva prin 2013. Suntem vechi pe acest traseu. Știu că se scoate la licitație și traseul până în satul Măguri. În 1995-1996 noi mergeam pe acea rută, dar acum nu se mai poate circula cu autobuzul sau microbuzul pe acel drum. Oamenii din Măguri circulă cu mașinile lor, cred, pentru că noi nu mergem până acolo. Ni s-ar distruge mașinile. Prin contract efectuăm patru curse pe zi cu un microbuz și un autobuz. Iar licența pentru acest traseu am obținut-o până în 2019.  Prețul unui bilet de călătorie pe acest traseu este de 12 lei” explică Gheorghe Roșu.

Despre faptul că nu a lăsat niciodată călători în Autogara GVP, Roșu spune că cei de la Consiliul Județean știu acest lucru.

„După ce am câștigat licitația și am văzut că nu avem cum să îi lăsăm pe călători în Autogara GVP, eu am trimis o informare către Consiliul Județean Cluj pentru a le spune că am încheiat un contract cu Autogara Fany și că acolo va fi linia de capăt a traseului.”,  mai precizează acesta.

 

autobuz-calatori

Consiliu Județean merge in ilegalitate

După o solicitare de la Georgică IMEPEX, cei de la Consiliul Județean Cluj aveau obligația sa îi informeze pe cei de la ARR. Însă instituția județeană scoate în prezent la licitație un traseu care va fi imposibil de realizat pentru că Autogara GVP este închisă, lucru confirmat prin sesizările transportatorilor.

Viitorul locuitorilor din Măguri este în continuare incert și pus în pericol de niște funcționari ai instituției județene. Aceștia și copii lor sunt nevoiți să parcurgă pe jos distanța dintre cele două localități atât pe timp de vara cât și iarna când zona este plină de animale sălbatice.

Reporterii Gazeta de Cluj au stat de vorbă cu localnicii. Astfel că,în continuare vă redăm mărturiile acestora.

“Nu este mijloc de transport până aici. Am un băiat la şcoală, care stă-n chirie la Cluj. Duminica după-masa merge pe jos la autobuz, în comună, ca să fie luni la şcoală. Tare bine ne-ar prinde un autobuz care să vină până în sat, măcar vinerea şi lunea. Cheltuielile cu transportul, la un drum dus-întors către Cluj sunt de 40 de lei, pe lângă faptul că băiatul  merge pe jos, 24 km. Asta, cum v-am spus, duminica, la plecare şi vinerea, la întoarcere în sat.” Declară  Andrei Tomoş, tatăl unui elev care face naveta la Cluj-Napoca.

Intervine în discuţie şi Viorica Safta, proprietara calului tratat de către veterinar: “Peste 50 de copii avem în sat, care învaţă la Cluj, iar până la cursă aceştia merg pe jos sau cu maşinile unor oameni, de le iese sufletul din ei…Ştiţi cum e? Am scăpat până acuma cu viaţă numai pentru că ne-o ferit Dumnezeu. Ursul vine în gard şi ne mănâncă animalele. Numai acum, de o lună ne-o mâncat 7-8 vite şi a atacat şi oameni, din fericire fără urmări. Cred că e acelaşi care a atacat-o pe Ana Safta anul trecut şi pe “Licuţ” (n.n. – numele de <ciufală> al lui Ioan Tomoş) anul acesta, în februarie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.