Cotidianul Los Angeles Times vândut pentru 500 de milioane de dolari

51

Grupul de presă american Tronc, Inc. va ceda, pentru 500 de milioane de dolari, cotidianul Los Angeles Times şi alte câteva titluri locale societăţii de investiţii a miliardarului Patrick Soon-Shiong, transmite AFP.

În preţ mai sunt incluse cotidianul californian San Diego Union-Tribune şi alte câteva titluri locale.

În 2000, cotidianul Los Angeles Times a trecut sub controlul Tribune Company, o companie cu sediul la Chicago (Illinois), ale cărei operaţiuni în presă au fost reunite sub numele de Tribune Publishing în 2014.

În 2016, Los Angeles Times a fost cumpărat de Tronc.

În ultimele luni, redacţia cotidianului a devenit din ce în ce mai ostilă conducerii Tronc, acuzată că vrea să facă în mod forţat tranziţia la digital în detrimentul unui jurnalism local de calitate.

Spre deosebire de alte mari publicaţii americane, precum The New York Times, The Washington Post şi USA Today, Los Angeles Times a făcut târziu trecerea la internet, iar, în octombrie 2017, avea doar 105.000 de abonaţi pentru ediţia digitală şi un tiraj duminical mediu de 827.500 de exemplare.

La jumătatea lunii ianuarie, redacţia a votat în majoritate pentru crearea unui sindicat, o revoluţie pentru un cotidian celebru pentru atitudinea sa anti-sindicate.

În paralel, Tronc l-a concediat pe directorul publicaţiei, Ross Levinsohn, după ce au fost făcute publice acuzaţii de hărţuire sexuală la adresa sa, care datau de dinainte ca acesta să preia conducerea cotidianului.

În ultimii anii, publicaţia a cunoscut mai multe schimbări la nivel de conducere.

Vânzarea Los Angeles Times este, de asemenea, un nou episod al rivalităţii dintre Patrick Soon-Shiong, medic şi antreprenor de origine sud-africană, care a făcut avere în industria farmaceutică, şi omul de afaceri Michael Ferro, care a preluat controlul companiei Tronc.

Iniţial aliaţi, cei doi bărbaţi s-au certat, Soon-Shiong a încercat să preia controlul grupului de presă, în care deţine 26,7% din capital, faţă de 28% cât deţine Ferro şi companiile sale.

Din 2016, Soon-Shiong a propus cumpărarea Los Angeles Times, dar a fost refuzat de familia Ferro. Cele două părţi au reuşit, în cele din urmă, să ajungă la o înţelegere.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ