Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, a revenit cu detalii despre metroul din Cluj și propune ca model orașul italian Brescia, având o populație de 191.523 de locuitori, comparativ cu 324.576 locuitori ai Clujului.

Pe Facebook, Dan Ștefan Tarcea a scris: „Metroul din Brescia, poate fi model pentru Cluj-Napoca. Brescia este un oraș din regiunea Lombardia din Italia de Nord.

Orașul este al doilea ca mărime din regiune, după capitala acesteia, Milano, având o populație de 191.523 de locuitori, comparativ cu 324.576 locuitori ai municipiului Cluj-Napoca și o suprafață de 90 km², suprafața orașului Cluj-Napoca fiind de 179,5 km².

Metroul din Brescia cuprinde o linie și 17 stații și se întinde pe 13,7 kilometri, de la Prealpino la Sant’Eufemia-Buffalora.

Primele proiecte pentru un metrou din Brescia datează din anii 1980, odată cu introducerea primelor sisteme de metrou ușoare complet automate în alte orașe de dimensiuni medii din Europa.

Sistemul automat de metrou ușor a fost ales ca fiind cea mai bună tehnologie pentru oraș. În 1994, a fost emisă prima cerere de finanțare publică.

Finanțarea publică din partea guvernului central a sosit în 1995, în timp ce alte fonduri au sosit în 2002 din regiune. Licitația publică internațională pentru prima fază a proiectului a fost anunțată în anul 2000.

Propunerea câștigătoare a fost făcută de un grup de companii, un contract de 575 milioane EUR fiind atribuit în aprilie 2003. Lucrările au început în ianuarie 2004, însă descoperirile arheologice au cauzat întârzieri și reproiectări. Linia a fost deschisă la 2 martie 2013.

Trenurile de metrou “AnsaldoBreda Driverless Metro” sunt aceleași ca și cele de la metroul din Copenhaga. Cu 18 garnituri aflate în prezent în funcțiune, numărul de pasageri este de 8.500 de pasageri pe oră pe direcție, cu o durată de 180 de secunde.

Programul începe la ora 5:00, ultimul tren plecând la ora 24:00, iar frecvențele trenurilor variază de la 10 minute (în afara orelor de vârf) până la 4 minute în orele de vârf”.

5 COMENTARII

  1. O poza dintr-o tara a carei cetateni isi cunosc drepturile mai bine decat noi, privilegiile acordate de catre candidatii electorali, nu justifica himera unui metrou la Cluj.

    Avem probleme mult mai importante, decat asigurarea capitalului elecoral al unor nenorociti care ne fura, mint si inseala, in fiecare mandat pe care din naivitate, l-il acordam:

    1. Nema centura.
    2. Nema parcari.
    3. Nema canalizare pentru sutele de blocuri rasarite precum ciupercile dupa ploaie. Cica spaga este 10,000 euro/etaj, pentru acordarea autorizatiei de constructie.
    4. Nema drumuri asfaltate pentru aceste blocuri – ati fost prin Buna Ziua?
    5. Domeniu public pus la dispozitia zgomotecilor pe banul nostru.

    Clujul este sacrificat prin complacenta noastra, cu un sistem mafiot.

    Clujeni, v-ati saturat? Nu mai alegeti Boc.

  2. O poza dintr-o tara a carei cetateni isi cunosc drepturile mai bine decat noi, privilegiile acordate de catre candidatii electorali, nu justifica himera unui metrou la Cluj.

    Avem probleme mult mai importante, decat asigurarea capitalului elecoral al unor nenorociti care ne fura, mint si inseala, in fiecare mandat pe care din naivitate, l-il acordam:

    1. Nema centura.
    2. Nema parcari.
    3. Nema canalizare pentru sutele de blocuri rasarite precum ciupercile dupa ploaie. Cica spaga este 10,000 euro/etaj, pentru acordarea autorizatiei de constructie.
    4. Nema drumuri asfaltate pentru aceste blocuri – ati fost prin Buna Ziua?
    5. Domeniul public pus la dispozitia zgomotecilor pe banul nostru.

    Clujul este sacrificat prin complacenta noastra, cu un sistem mafiot.

    Clujeni, v-ati saturat? Nu mai alegeti Boc.

  3. Ce bine ar fi sa nu mai aburiti bietii oameni cu povesti SF. Poate daca ati face treaba, daca as vedea un pasaj, o tentativa de centura, ceva ce ajuta major traficul sufocat. Chestia cu metroul e pentru vulgul nescolit sau fara maturitate, pe acesta il prostesti cat vrei, probabil va urma in campania electorala din 2024 teleportarea sau statia pentru satelitii geostationari de pe Pluton.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.