România a pierdut circa 800 de milioane de euro destinate infrastructurii de transport din alocările perioadei 2007-2013, iar alte 2,8 miliarde de euro au fost reprogramate pentru actualul ciclu financiar până în 2020 pentru a termina lucrările începute în trecut și pe care autoritățile din România nu au putut să le termine la timp, a declarat comisarul european pentru politică regională, Corina Crețu. Banii reprogramați „mănâncă” practic un sfert din totalul fondurilor europene pentru infrastructura de transport, fonduri ce puteau fi folosite la proiecte noi.

Comisarul european Corina Crețu a afirmat luni, la Palatul Victoria, că este important să se mențină creșterea economică a României, precizând totodată că „mai multă stabilitate politică ar fi mai benefică”, transmite Agerpres.

Comisarul european a precizat că în prezent lucrează cu ministrul delegat pentru Fonduri Europene, Marius Nica, pentru încheierea exercițiului financiar 2007-2013.

„Avem o rată de absorbție de aproximativ 90% pentru bugetul 2007-2013, cu 100% la proiectele de competitivitate și 93% la proiectele de dezvoltare regională. Din păcate, cele mai multe pierderi sunt în domeniul transporturilor pentru perioada 2007-2013. Sper că acest lucru să fie o lecție pentru noi. Din alocările pentru 2007-2013, 800 de milioane de euro sunt pierduți total, iar 2,8 miliarde au fost reprogramate pentru perioada 2014-2020 pentru a continuă lucrările care nu s-au terminat în perioada 2007-2013, deși autoritățile române se angajaseră să le termine. De aceea, ne punem mari speranțe în acest domeniu”, a arătat Corina Crețu.

Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) pe perioada 2014 – 2020 are o valoare totală de 11,8 miliarde de euro. Proiectele de infrastructură de transport pot beneficia până la 85% din fondurile europene de Coeziune sau de Dezvoltare Regională.

4 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.