Ion Pantelimon a fost numit anul trecut director general la Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj-Napoca. Pe lângă experiența sa profesională, Pantelimon a venit la regie si cu ”abonații” la lucrari pe bani publici. La mijlocul lunii trecute, regia clujeană a atribuit un contract prin metoda invitație la participare, în valoare de peste 2,3 milioane de lei, firmei clujene Bimet patronată de Gheorghe Buzdugan.

 Firma Bimet a furnizat materiale pentru Autostrada Transilvania, iar potrivit unui document remis redactiei de Sindicatul Drumarilor “Elie Radu” , contractele erau încheiate după fiecare vizită pe care Pantelimon, în calitate de șef al DRDP Cluj la acea dată, o făcea pe șantierul autostrăzii.

 

La mijlocul lunii trecute, Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj-Napoca a atribuit contractul de furnizare de piatră concasată firmei Bimet SRL, patronată de Gheorghe Buzdugan. Valoarea contractului a fost de 2.392.910 de lei, fără TVA, iar metoda de atribuire a fost ”invitație de participare”.

Până în iulie anul trecut, Pantelimon s-a ocupat de drumurile din municipiul Cluj Napoca, tot în cadrul Regiei, iar anterior acestui loc de muncă el a condus regionala clujeană a CNADNR în atribuțiile căreia intra și gestionarea lucrărilor de la Autostrada Transilvania. În perioada în care el superviza lucrările la Autostrada Transilvania una dintre firmele abonate la contractele de furnizare de material era Bimet SRL.  De asemenea, pentru întreținerea porțiunii administrate de DRDP Cluj în perioada de iarnă  2012 – 2013, cei de la Bimet, în asociere cu SC Pastrans SRL, au semnat un contract în valoare de 3.872.052,06 lei, fără TVA.

Reporterii Gazeta de Cluj au încercat să îl contacteze pe Ion Pantelimon pentru a-l intreba cum a atribuit contracte celor de la Bimet, atât în calitate de șef la DRDP Cluj, cât și de director general la RADP Cluj Napoca, dar nu a răspuns apelurilor telefonice.

 

Autostrada Transilvania,  pietruită cu dedicație de Bimet

Gazeta de Cluj a prezentat o serie de dezvăluiri care aveau ca subiect succesul firmei clujene patronată de Gheorghe Buzdugan.

“Unul dintre cei mai importanţi furnizori de materiale de construcţii ai Bechtel a fost şi va fi firma Bimet, al cărei patron este Buzdugan Gheorghe. El a devenit însă o persoană importantă abia în ultimii ani, întrucât Bimet a fost înfiinţată în anul 2005, fără a se face remarcată imediat pe piaţa de profil prin obţinerea unor contracte de anvergură. Situaţia s-a modificat radical odată cu schimbările conducerii D.R.D.P. Cluj, accederea domnului Pantelimon în funcţia de director asigurând firmei capitalul de imagine şi sprijinul necesar obţinerii unor contracte de transport şi/sau furnizare de materiale de construcţii.

In mod repetat, domnul Pantelimon a fost prezent la campusul Bechtel de la Săvădisla, pentru a soluţiona diversele probleme întâmpinate de antreprenor în cadrul lucrărilor la Autostrada Transilvania, în virtutea atribuţiilor sale de serviciu. După aproape fiecare întâlnire, conducerea Bechtel a încheiat noi contracte de subantrepriză cu Bimet S.R.L. şi a achitat preferenţial contravaloarea acestora, în condiţiile în care ceilalţi subantreprenori se aflau în blocaje financiare, ca urmare a tergiversării achitării restanţelor de către antreprenorul autostrăzii. Nimeni nu se poate amesteca în relaţiile comerciale dintre părţi (sau aşa ar trebui să fie), Bechtel este liberă să îşi plătească subantreprenorii după bunul plac, dar favorizarea unuia nu respectă deloc cadrul concurenţial.Mulţi transportatori şi-au încheiat contractele de leasing şi au returnat camioanele, rămânând datori vânduţi pe la bănci.

Un singur exemplu aş menţiona aici, respectiv faptul că deşi au fost încheiate contracte cu terţe firme pentru furnizarea de material de umplutură în zona nodului rutier de la Gilău, la intervenţia directorului D.R.D.P. Cluj, acestea au fost reziliate unilateral de către Bechtel, fiind încheiat un contract de exclusivitate cu Bimet S.R.L. pentru furnizarea şi transportul de material de umplutură în zona menţionată. Aş mai menţiona şi faptul că materialul de umplutură furnizat de Bimet şi utilizat în cadrul lucrărilor din zona nodului rutier Gilău nu a corespuns din punct de vedere calitativ, acest aspect fiind trecut cu vederea de decizionalii Bechtel pentru a nu stârni mânia Buzduganului domnului Pantelimon.

„Încălcarea dreptului de proprietate şi defrişarea unei importante suprafeţe de pădure în zona comunei Gilău este încă o dovadă a forţei distructive a Buzduganului, întrucât, dacă era vorba de altă firmă, acesta ar fi fost controlată şi sancţionată până în pânzele albe”, se arată într-un document primit la  redacție și semnat de reprezentanţii Sindicatului Drumarilor “Elie Radu”.

 

exploatare piatra

 

Defrișare pentru exploatare

Potrivit Agenția Naționale pentru Resurse Minerale cei de la Biment dețin Licența de concesiune nr. 11.794/2009 privind explorarea resurselor de gnais din perimetrul Pârâul Custurii, județul Cluj, încheiată între ANRM, în calitate de concedent, şi Societatea Comercială BIMET – S.R.L. Pentru exploatarea acestei cariere, cei de la Bimet au fost acuzați că au defrișat o suprafață de pădure pentru construirea unui drum pe care transporte piatra exploatată. În 2009, cei de la Bimet au încheiat un contract de închiriere pentru a aduce piatră la şantierul Autostrăzii Transilvania de la nodul rutier Gilău. Contra sumei de 900.000 de lei, firma putea folosi un tronson de pădure pentru un an de zile.

Potrivit ziuadecj.ro, “ <acolo a fost construit un drum de şapte, chiar 12 metri în curbe. Banii, însă, nu au ajuns niciodată la composesorat pentru că administratorul Bimet a invocat că suma a fost folosită pentru construirea drumului>, explică Maria Cesărean, membru composesor şi unul dintre cenzorii asociaţiei celor din Gilău care s-au trezit şi fără despăgubiri, şi cu pădurea, proprietate comună, devastată. Un fost drum de tractor, lat de aproximativ trei-patru metri, de nu încăpeau două căruţe una lângă alta, a fost lărgit pe o distanţă de 5,7 kilometri, din care o bretea de 1,3 kilometri,.De sub podul autostrăzii, în partea dreaptă (din direcţia Gilău-Cluj-Napoca), a fost tăiată efectiv în deal, fără să aibă autorizaţie de construire sau de mediu”. De asemenea, în urmă cu câțiva ani, Gheorghe Buzdugan a fost reclamat pentru că deţinea o carieră neautorizată și în calitate de administrator al SC GHM Mix Beton şi Grand Beton, pentru ”jonglerii” cu autorizaţiile de funcţionare.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.