Începând cu data de 1 februarie vor dispărea opt taxe care ţin de regimul permiselor de mediu şi a înmatriculării autovehiculelor, printre care şi controversata taxă de mediu. Mii de români vor da buzna să-şi înmatriculeze maşinile vechi, iar graniţele se vor deschide pentru toate hârburile din ţările vestice, atrag atenţia specialiştii.

Asta în condiţiile în care alte state sunt din ce în ce mai restrictive cu maşinile poluante. Peste doar câteva zile, românii cu mai puţină dare de mână, dar cu dorinţă de a fi proprietari de maşini, vor putea din nou să înmatriculeze în România orice vehicul, oricât de vechi şi de poluant. Asta pentru că, celebra taxă de mediu, care a stârnit vii dispute de-a lungul timpului, dispare de la 1 februarie. Odată cu ea vor deveni istorie alte şapte taxe care ţin de regimul permiselor auto şi a înmatriculării autovehiculelor. De aceea, specialiştii estimează că din februarie odată cu scoaterea taxei de mediu, mii de oameni se vor grăbi să-şi înmatriculeze maşinile la mâna a doua şi vor fi introduse în ţară maşini vechi sau foarte vechi, pentru care taxa de mediu costa mult mai mult decât preţul maşinilor.

Reprezentanţii producătorilor şi importatorilor de automobile din România (APIA) au afirmat, joi, într-o conferinţă de presă, că susţin introducerea unui sistem cumulativ de taxe, ca alternativă la eliminarea timbrului de mediu. În viziunea APIA, noul sistem ar trebui să cuprindă atât taxarea la înmatricularea unui autovehicul, cât şi un impozit aplicat diferenţiat pentru maşinile noi şi cele rulate. „Există deja de ceva vreme pe agenda APIA o iniţiativă care presupune, în egală măsură, legiferarea intrării în ţară a vehiculelor şi, de asemenea, a posesiei. Asta înseamnă o taxare la înmatriculare şi, în acelaşi timp, un impozit care să catalizeze interesul consumatorului pentru maşinile mai noi, mai puţin poluante. Asta este propunerea pe care o veţi regăsi în mai toate statele din Europa, unde parcul auto naţional are nişte indicatori civilizaţi. Propunerea cuprinde, practic, un impozit mai mic pentru maşinile noi şi un impozit mai mare pentru maşinile vechi. APIA recomandă, deci, nu de acum, ci de câţiva ani, folosirea unui sistem cumulativ de taxe care să legifereze în egală măsură intrarea vehiculelor în ţară şi, totodată, posesia lor”, a declarat Cristian Milea, membru în Consiliul director al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.