În contextul în care lumea nu are suficient timp și pentru viața de după muncă, doi clujeni, Dragoș Dobrean și Răzvan Cheleman au pus bazele unei aplicații, un start-up care are ca misiune dezvoltarea personală și profesională.

Aplicația FIVE este menită să îți rezolve o parte din probleme și vine cu o schimbare. E timpul pentru pasiuni, plăceri și creativitate alături de oameni de la care puteți învăța unul de la celălalt. Mai multe despre FIVE ne povestesc Dragoș și Răzvan, dezvoltatorii acestei aplicații.

 

”Motto-ul nostru este “Ești media aritmetica a 5 persoane cu care îți petreci cel mai mult timp.” – Jim Rohn, de unde și numele aplicației.

De unde a plecat ideea?

Fiind amândoi programatori, am observat cel puțin în cercul nostru de prieteni că lumea era îngrijorată și stresată oarecum de faptul că nu au destul timp și pentru viața de după muncă, să facă lucrurile de care ei sunt pasionați. Cu toți știm că după 8-9 ore la birou când ajungi acasă e destul de greu să îți iei proiectele personale și să te apuci din nou de lucru, mai ales dacă te confrunți cu o problemă dificilă.

Așadar ne-a venit ideea de a crea o aplicație care găsește oameni în zona ta în funcție de lucrurile care te interesează pe tine. Practic, fiecare utilizator are două mari secțiuni, lucruri la care se pricepe, și lucruri de care e interesat. Ca să dau un exemplu profilul meu arată în felul următor, sunt “priceput” la programare și sport și sunt pasionat de muzică, dorind să învăț să cant la pian.

 

Ce face aplicația?

Caută în zona mea, Cluj-Napoca, persoane care au la profil lucruri la care sunt buni, pianul, iar din toate aceste persoane eu pot să îmi aleg una sau mai multe cu care să stabilesc o locație (restaurant) în care să luăm prânzul, și să discutăm despre problemele cu care mă confrunt în demersul meu de a învăța să cânt la pian în timpul liber, bineînțeles dacă și corespondentul e de acord. Practic e o jumătate de oră sau o oră de “meditații” dacă se poate să le zicem așa, în care două persoane pot să discute despre lucruri de care sunt cu adevărat pasionați și pot să învețe unul de la celălalt cum să devină mai buni. Noi credem că lumea se poate schimba în spre bine doar prin educație, și considerăm că cel mai bun profesor pe care cineva poate să îl aibă e cineva care a trecut și el prin aceleași experiențe și și-a depășit condiția.

 

 

Unde-s mulți, puterea crește

Dacă totuși aplicația nu poate să găsească persoane care cunosc subiectul de care suntem interesați, o să găsească (dacă există) persoane cu aceleași interese ca și noi, este bine știut că “unde-s mulți, puterea crește”, așa că șansele ca să se rezolve o anumită problemă cresc considerabil.

Din punct de vedere al business-ului, suntem de abia la început și tot ce am realizat a fost din resurse proprii. Momentan ne focusăm mai mult pe acapararea pieței, practic dorim sa creăm un produs, iar apoi să ne ocupăm de monetizare. Ideea noastră este una destul de populară în cazul start-up-urilor din alte țări, dar nu prea populară în România.

Ideea e în felul următor, creezi un produs bun, care să îndeplinească o nevoie a pieței, iar apoi te ocupi de partea de obținere a câștigurilor. Majoritatea start-up-urilor celebre au ales această cale, a se vedea Instagram, Quora sau Twitter. Suntem dispuși să discutăm cu eventuali investitori, dar de menționat e faptul că e o investiție pe termen lung, până când produsul nu e destul de bun, și popular nu poate fi vorba de câștig. De asemenea, nu dorim nici să stricăm experiența utilizatorilor cu diferite reclame. După ce avem un produs bun, remunerația nu o să înceteze să apară. Ne-am gândit la un sistem în care să fie o situație win-win, atât pentru noi ca și dezvoltatori și investitori cât și pentru utilizatori, ideea noastră e să dăm informații despre diferiți utilizatori (cu acordul lor bineînțeles) companiilor care caută oameni specializați într-un anumit domeniu. Noi având deja o listă cu cei mai pricepuți oameni dintr-o anumită zonă, precum și informații cu privire la alte hobby-uri și considerăm că am putea da astfel date exacte și am ajuta mult procesul actual de recrutare a angajaților.

Deoarece știm că pe lângă experiența profesională, de multe ori felul în care un nou angajat interacționează cu alți oameni din echipă este cel mai important aspect pe care îl căutăm la o persoană pe care dorim să o angajăm, putem să oferim și diferite date despre “soft skill-urile” lor și felul în care au interacționat cu alți utilizatori din cadrul aplicației. Acest lucru ar fi benefic atât pentru utilizatori, care și-ar putea găsi mai ușor de lucru, și cel mai important, faptul că pot să învețe lucruri mai ușor și să folosească un timp care până acum era considerat “timp mort”, cât și pentru noi ca și business și suntem de părere că definiția cuvântului “afacere” e “un aranjament în care toate părțile implicate câștigă”, au povestit pentru Gazeta de Cluj, Dragoș Dobrean și Răzvan Chelemen.

http://iamfive.net/

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.