La sfârșitul lunii trecute, clujenii de la firma Diferit au câștigat un lot de peste 30 de milioane de lei din contractul cadru pe patru ani (2016 – 20120) pentru deszăpeziri organizat de DRDP Timișoara. În septembrie, aceeași firmă a câștigat și licitația pentru același contract cadru organizat de DRDP Cluj, de această dată suma fiind de peste 70 de milioane de lei. Mai mult, . anul trecut, pe o vreme însorită, CNADNR a invocat situație de urgență pentru a atribui contracte de deszăpezire tot celor de la Diferit.

 

La sfârșitul lunii trecute, clujenii de la compania Diferit au câștigat contractul ”nr: 550/175   Întreținere curentă iarnă 2016-2020 – D.R.D.P. TM – Lot. 6 A1 km 292+455-km 391+874 Cunta-Ilia”.  Dacă oficialii DRDP Timișoara estimaseră valoarea contractului la 30.603.009,48 de lei, fără TVA, firma Diferit a parafat înțelegerea pentru suma de 24.036.658,80, fără TVA, fără posibilitatea subcontractării. În urmă cu aproximativ două luni, firma Diferit a mai câștigat contracte în valoare de  68.021.900 de lei, fără TVA, tot pentru deszăpeziri și întreținerea drumurilor pe timp de iarnă de la DRDP Cluj.

Anul trecut pe 19 noiembrie, când erau aproximativ 15 grade, oficialii CNADNR au invocat ”situaţia de urgenţă” şi au organizat o licitaţie, fără anunţ de participare, iar atribuirea contractului a fost făcută prin negociere directă. Pentru serviciile de deszăpezire de pe raza judeţului Sibiu, contractul fusese estimat la aproximativ 1,279 milioane de lei, plus TVA, iar negocierea a fost făcută cu o singură societate, firma clujeană Diferit. Negocierea s-a concretizat printr-o diferenţa minusculă de preţ, contractul fiind semnat pentru suma de 1,278 de milioane de lei, plus TVA! Firma diferit este deţinută de soţii Denisa şi Nicolaie Petrini, iar administrator este Grigore Vădean.

Gazeta de Cluj a prezentat că în ajunul Crăciunului, CNADNR a făcut o licitaţie pentru deszăpezirea drumurilor, iar pentru DRDP Cluj au fost direcţionaţi circa 30 de milioane de lei, iar singura firmă care va efectua aceste lucra este SC Diferit. Firma a lucrat şi la diferite lucrări de întreţinere a străzilor din Cluj Napoca şi la centura de “diamant” Vâlcele Apahida. Societatea a mai câştigat un contract de întreţinere a celor câţiva kilometri din Autostrada Transilvania. Practic, pentru repararea parapeţilor stricaţi sau tăierea vegetaţiei, SC Diferit primeşte circa 1,5 milioane de euro! De asemenea, în cadrul ziarului a fost prezentat modul în care, după o serie de contestaţii, cei de la SC Diferit ajung să câştige licitaţiile. În februarie 2014, cei de la Diferit au contestat rezultatul procedurii de atribuire aferent lot Cj2 SDN Cluj; lot Cj3 SDN Bistriţa; lot Cj6 SDN Satu Mare; Lot Cj7 SDN Baia Mare; lot Cj8 SDN Zalău, dintr-o licitaţie organizată de COMPANIA NAŢIONALĂ DE AUTOSTRĂZI ŞI DRUMURI NAŢIONALE S.A. După o lună şi jumătate, CNSC admite contestaţia firmei Diferit împotriva verdictului dat de CNADNR. “Dispune continuarea procedurii de atribuire cu reevaluarea ofertei prezentată de contestator, pentru loturile susmenţionate. Admite cererea de intervenţie accesorie în apărarea autorităţii contractante, depusă de S.C. DIFERIT S.R.L. Obligatorie”, arată CNSC.

pod-traian-ziua-decluj

Calamități pentru Diferit

La fel s-a întâmplat și în urmă cu doi ani, când conform licitației organizate de Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public și Privat (RAADPP) a județului Cluj, zona a fost în mijlocul unei calamități naturale. Cu toate acestea, în data de 28 octombrie 2014 vremea la Cluj a fost însorită, temperatura medie fiind de 11 grade Celsius.

În data de 28 octombrie 2014, RAADPP Cluj, instituție condusă de Mircea Avram, a invocat ”Situație de urgență extremă survenită în urma unor evenimente care nu puteau fi prevăzute de autoritatea contractantă” și a atribuit un contract de peste un milion de euro pe cinci loturi. Beneficiarii banilor au fost RADJ Cluj și două firme abonate la contractele publice: SC Diferit și BEMA PRODSERV. Pentru lotul IV, atribuit celor de la SC Diferit, valoarea finală a fost de 1.235.967 de lei, în situația în care estimarea era de 1.124.110. Tot cei de la Diferit au câștigat și lotul V, unde valoarea finală a fost de 878.200 de lei, în situația în care angajații din subordinea lui Avram estimaseră lucrările la 798.505 de lei (fără TVA).

Tot compania Diferit a câștigat și licitația de construire a podului de peste Someșul Mic de pe strada Traian din Cluj Napoca. După o contestația, firma a câștigat licitația în valoare de 6,5 milioane de lei fără TVA. De asemenea, împreună cu o altă firmă de casă a administrației Boc, SC Kiat, drumarii de la Diferit au făcut şi modernizarea tramei stradale, de-a lungul liniei de tramvai.


Contractele Diferit(e)

În 2013, din valoarea totală a contractelor la nivel naţional, pentru DRDP Cluj au fost direcţionaţi circa 30 de milioane de lei, iar singura firmă care a efectuat aceste lucrări a fost SC Diferit. Firma este patronată de familia Petri (Daniela şi Nicolae). Nicolae Petri a fost inginer în cadrul Regiei Autonome a Domeniului Public (RADP) Cluj. SC Diferit a lucrat la modernizarea (2007) din zona Pieţei Cipariu, iar societatea a contractat şi diferite lucrări de întreţinere a străzilor din Cluj Napoca, precum şi la centura de “diamant” Vâlcele Apahida. În 2014, SC Diferit a câștigat de la Compania de Drumuri și Autostrăzi contractul de deszăpezire pentru cei aproape 300 de km din cadrul Direcției Regionale Timișoara, secția de drumuri Caransebeș. Suma acestui contract este de 8.880.812 lei, fără TVA.

De asemenea, compania a câștigat, în asociere cu turcii de la Kiat, contractul de întreținere și reparare a străzilor din Cluj Napoca pentru suma de 120 de milioane de euro.

SC Diferit a fost contractată și la lucrările de modernizare a uneia dintre principalele artere din oraș, Calea Turzii. Contractul obținut pentru modernizarea de pe Calea Turzii este de aproximativ 22 de milioane de lei și implică lucrări din sensul giratoriu din Piața Cipariu până la intersecția cu strada Făgetului.


(Supra)prețul zăpezii

Potrivit datelor furnizate de către Compania de Autostrăzi și de Drumuri Naționale din România, costul pentru deszăpezirea unui kilometru de drum național a fost în ultimii ani situat între 4.000 și 6.000 de euro. România este una dintre țările europene care plătește cel mai mult pentru curățarea autostrăzilor și a drumurilor naționale, arată două lucrări publicate în primăvara acestui an în Germania și Finlanda, corelate cu cifrele făcute publice de către Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR). Potrivit datelor companiei, dacă în 2011 întreținerea drumurilor naționale s-a ridicat la 333,47 milioane lei (77 milioane euro), în timp ce pentru iarna lui 2012 prețul a fost de 401,7 milioane lei (93 milioane euro).

Sebastian Albescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.