Primăria municipiului Cluj-Napoca a „angajat” primul funcţionar public virtual din România. E vorba de un proiect de inteligenţă artificială, prin care locuitorii oraşului pot depune cereri online la Primărie, economisind astfel 40% din timpul lor, declară la RFI primarul Emil Boc.

„Am câştigat anul trecut titlul de capitală naţională a digitalizării, fiind oraşul cu cele mai multe proceduri digitale. Avem peste 52 de proceduri în relaţia cu cetăţeanul. Acum am venit cu una nouă, care ţine oarecum de avansul inteligenţei artificiale şi prin asta avem primul funcţionar public virtual din România, se numeşte Antonia, care în prima etapă primeşte cererile online, sunt 60 de cereri care de ieri pot fi depuse de cetăţenii Clujului online, de acasă, de pe calculator, fără să mai vină la Primărie. Instant, Antonia le distribuie la şefii de servicii, care au obligaţia rezolvării lor, trimit cetăţeanului un răspuns prin e-mail, cu numele Antonia, cu numărul de înregistrare, care poate fi urmărit după aceea pe site-ul Primăriei la ce nivel se află cererea de rezolvare (…) şi cetăţeanul economiseşte 40% din timpul pe care-l pierdea până acum cu depunerea clasică a cererii”, a explicat Boc cum funcţionează Antonia, informează news.ro.

Primarul anunţă că în etapa a doua a acestui proiect Antonia „va avea şi o formă” cu care publicul va putea interacţiona, scrie stiripesurse.ro

„În etapa a doua, Antonia va avea şi o formă cu care vei putea interacţiona, pentru a putea să-ţi plăteşti impozitele şi taxele locale, pentru a putea culege alte informaţii, astfel încât să trecem la etapa a doua, în care administraţia să vină în aşteptarea cetăţeanului. Funcţionarul acesta public virtual va lucra 24 de ore din 24 pentru cetăţean, nu va avea doar opt ore de lucru. Vei putea la orice oră din zi şi din noapte să mergi să îţi plăteşti taxele locale sau alte cereri administrative să le rezolvi cu Primăria”, a precizat Emil Boc.

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.