Primarul Emil Boc cere Guvernului adoptarea unei soluţii legislative de înlocuire a eliminării taxei de mediu care a transformat România într-un cimitir al maşinilor second hand, cu consecinţe pe termen lung asupra a ceea ce înseamnă poluare, mobilitate, transport şi deplasare urbană.

Emil Boc a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, intitulată  „Mobilitatea viitorului in Cluj-Napoca” că nimeni nu întreabă la primărie dacă se aduce o maşină sau cinci într-o familie, în condiţiile în care se poate cumpăra una second hand cu câteva sute de euro, dar care nu corespunde cerinţelor de mediu.

”Din nefericire, politica noastră de eliminare a taxei de mediu a transformat oraşele noastre în cimitire ale maşinilor second hand, este o realitate crudă, dureroasă, extrem de nocivă din punct de vedere al mediului, de dăunătoare din punct de vedere al circulaţiei şi inconfortabilă din perspectiva cetăţeanului. Noi, cei din administraţiile marilor oraşe, suntem cei care plătim oalele sparte ale unei politici care transformă România într-un cimitir al maşinilor second hand, cu consecinţe pe termen lung asupra a ceea ce înseamnă poluare, mobilitate, transport şi deplasare urbană. Să sperăm că la nivel guvernamental se va adopta cât mai curând o altă soluţie legislativă, pentru a tempera această degradare a mediului, a condiţiilor de mediu şi de a putea să adoptăm o soluţie de mobilitate, pentru că nimeni nu ne întreabă la primărie dacă se aduce o maşină sau cinci într-o familie, când poţi cumpăra una second hand cu câteva sute de euro, dar care nu corespunde cerinţelor de mediu”, a spus Boc.

Potrivit acestuia, situaţia de la nivel naţional creată în urma eliminării taxei de mediu ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru guvernanţi că această politică trebuie oprită pentru a putea permite la nivel local elaborarea de politici de mobilitate urbană, de protecţie a mediului şi nu de înrăutăţire a acestor situaţii.

”Peste 20.000 de maşini s-au înmatriculat în Cluj-Napoca în urma eliminării acestei taxe şi aducerii maşinilor second hand. În plus, la acestea se adaugă maşinile studenţilor, lucru care se resimte în fiecare zi în trafic. Nimeni, în nici un oraş nu poate lărgi de la două la patru benzi străzile ca să poţi face faţă unei asemenea provocări, iar cei care suferă sunt locuitorii marilor oraşe. În acest an se vor înmatricula la nivel naţional minimum 600.000 de maşini care vor pune o povară uriaşă asupra administraţiei marilor municipii”, a spus Emil Boc.

Primarul Clujului a subliniat că la nivel european se observă o tendinţă a tinerei generaţii de a folosi sistemele de car sharing, ride sharing şi bike sharing iar acestea ar trebui încurajate.

 

 

3 COMENTARII

  1. Boc Emil, mai bine ți-ai vedea de treabă și să lași declarațiile sforăitoare. Ce ne poți spune de cartierul tineretului Lomb, reabilitare pod Garibaldi, Someș navigabil, telegondolă, Spital Regional, Filarmonică, Centrul Cultural Transilvania, garaje moderne etc.

  2. Ați mai văzut politruc să nu îi placă taxele? Pentru alde ăștia toate se pot rezolva printr-o nouă taxă!
    Un primar adevărat și cu viziune, ar fi început demult construcția unei centuri ocolitoare a orașului, așa cum are Oradea. Un politruc în schimb pontifică de la „înalțimea” staturii sale, dar nu face nimic substantiv pentru ce pe care îi servește. Mă întreb cîte apartamente au schimbat proprietarii pe șest în toate blocurile care au crescut ca ciăpercile după ploaie în Cluj? Copiii unora sunt deja multimilionari.

  3. Pe afara vospit gardu, inauntru Bocs, caine rau, rupe tot. Ai dracu de saraci, va luati masini second, de ce nu aveti bani toti ca Udrea, Ridzi, Blaga, Videanu, Tise, BUda + Tot PDL-ul???? La munca bah, ca oamenii astia de vaza a societatii, mentionati anterior, prin munca si-au luat masini noi. Cu salariile taiate de tatuca Bocs si tot si-au luat masini noi, ce inseamna omul muncitor, habar nu aveti.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.