Familia Căpuşan se afla anul trecut în Top 300 Cei mai bogaţi români, dezvoltând afaceri în domeniul imobiliar. Totuşi, când ai o avere de zeci de milioane de euro, nu-ţi mai pasă şi de calitatea serviciilor pe care le livrezi. Cel puţin, asta susţin clujenii care şi-au achiziţionat apartamente în noul proiect imobiliar al familiei Căpuşan – Grand Park Residence.

grand park residence

Clujul atrage o mulţime de investitori. Apartamentele de lux sunt deja o tendinţă şi sunt ridicate în mare viteză. Numai că nu degeaba un proverb românesc spune ”graba strică treaba”. Trăind în secolul vitezei, avem tendinţa de a grăbi lucrurile, neacordând atenţie detaliilor mici. În majoritatea cazurilor graba poate duce la rezultate nesatisfacătoare. Aceasta este şi concluzia unor clujeni ce şi-au achiziţionat recent apartamente în marele complex imobiliar – Grand Park Residence ce în urmă cu doi ani promitea a fi ”cel mai mare proiect rezidenţial ce urmează a fi livrat în Cluj-Napoca”, situat pe str. Soporului, lângă Parcul Cartodrom. Arhitectura a fost realizată de biroul de urbanism Arhimar, structura de MTHP, antreprenor general fiind CH Transbeton Construcţii, societate condusă de familia Căpuşan.

Suprafaţa locuită se ridică la 75.440 mp, cuprinde 900 de apartamente şi tot atâtea locuri de parcare, iar pentru mobilarea locuinţelor există un parteneriat cu Rovere Mobili. „Noi suntem dezvoltatorii, iar primele apartamente vor fi date în folosinţă anul viitor. Ritmul de construire a acestora va fi dat de cererea din piaţă”, susţine Georgiana Man, director de comunicare la Bonjour Residence – Nobila Casa, potrivit unui site de ştiri local.

”Flori de mucigai”

Unele apartamente din noul ansamblu Grand Park Residence, blocul A2 se prezintă cu ”flori de mucigai” pe pereţi la o lună după achiziţie. Vrând, nevrând, Chimu Căpuşan a reuşit să realizeze şi el o artă modernă, numai că nu în versuri ca şi Arghezi, ci cărămidă cu cărămidă. Clujenii s-au declarat nemulţumiţi de lucrările apartamentelor achiziţionate cu aproape 1.500 euro/mp. Aceştia au reclamat că pereţii noii construcţii nu sunt executaţi adecvat, având infliltraţii de apă, mucegaiul făcându-şi deja apariţia în apartamentele clujenilor, aceştia aflându-se în imposibilitatea de a locui şi de a se muta în aceste condiţii. Aceştia sunt revoltaţi spunând că aveau pretenţii, mai ales raportat la preţul cerut de constructor.

”Ţigănie curată, mizerie, jeg peste tot”, spune unul dintre locatari.

Pe lângă faptul că apa se prelinge încontinuu pe pereţi, făcându-se bălţi de apă în apartamente, probleme sunt şi în parcarea subterană unde apa curge şi acolo în voie, boxele fiind inundate. Aceste infiltraţii în placa subsolului aduc probleme grave şi în viitor.

”Poate că la subsol e prevăzută piscină, dar nu am ştiut citi planul”, este o remarcă făcută de un alt locatar.

Aceştia sunt cu atât mai revoltaţi cu cât familia Căpuşan are pretenţia ca până în aprilie oamenii să achite diferenţa de preţ, chiar dacă până la acea dată nu au cum să se mute în astfel de condiţii.

”Mi se pare inadmisibil ce se întâmplă. Şi mai ales pentru sumele astea uriaşe de bani care s-au cerut. Calitate zero! Profund dezamăgit”.

29745396_1056989667799895_204980488_n

29750631_1056989671133228_500486595_n

29852802_1056989681133227_142809296_n

Totul se rezolvă cu silicon

Inginerii le-au spus locuitorilor că apa se infiltrează pe sub polistirenul de pe plafonul etajului opt, soluţia propusă de ei este să izoleze cu silicon când se încălzeşte vremea. Chiar dacă inginerii spun că e vorba despre un silicon ”special” ce va rezista la îngheţ-dezgheţ, locatarii spun că ”tot o improvizaţie de numeşte”, iar o viitoare problem va fi când vor monta parchetul şi va mucegăi de la apa ce se află sub el.

O altă problemă sunt uşile care sunt zgâriate, deoarece specialiştii au uitat să pună folie când au lucrat. Sunt cazuri în care s-a greşit şi la decupare, fiind nevoiţi să taie tocul uşii. Soluţia găsită a fost şi de această dată siliconul. ”Orice problemă se rezolvă în acest complex cu silicon”, spune un alt locatar. Alţii au avut totuşi norocul să le fie schimbate uşile dacă au fost zgâriate în timpul lucrărilor.

Unii locatari mai spun că ”o clădire edificată iarna acumulează umiditate şi nu apucă să se usuce/întărească conform planului. Finisajele nu sunt ok pe vremea aceasta, indiferent de cât de mult merge centrala. Totuşi, viciile constructorului nu sunt de ignorat şi nu au o scuză”.

Printre cei nemulţumiţi (pe bună dreptate), sunt locatari care sunt optimişti şi speră că lucrările vor fi rezolvate, având în vedere că şi în blocul A1 din acelaşi ansamblu au fost astfel de probleme care ulterior au fost remediate: ”Personal, mă face să cred că dezvoltatorului imobiliar îi pasă”.

29663452_1056989657799896_1249060842_n

29550880_1056989674466561_2069582480_n

 

În schimb, cei mai mulţi dau vina exclusiv pe constructor şi pe lipsa calităţii lucrării:

”Părerea mea e că la A1 s-a muncit mult mai îngrijit ca şi în A2. Probleme de genul apar când vrei să scoţi preţuri foarte mici de producţie şi faci rabat la calitatea lucrării. Din păcate, echipa care a lucrat în Grand Park e aceeaşi care a făcut Bonjour Residence şi cred că ştie lumea cum arată complexul după câţiva ani şi ce probleme au fost acolo. Constructorii ai promis că va fi ceva mult mai calitativ. Momentan se vede contrariul. Când faci cu 350 euro mp şi vinzi cu 1400 euro/mp cam asta se întâmplă. Poate să vândă şi cu 3.000, nu asta e problema, ideea e să îşi respecte clienţii şi să nu fie infiltraţii în casă şi mucegai şi alte probleme, iar situaţia găsită să die silicon de 10 lei. Din păcate, sistemul de vânzare al acestui complex e cel mai bine pus la punct şi fetele de la vânzări sunt de nota 10+, fără ele multă lume nu şi-ar fi cumpărat apartament în acest complex, iar eu unul mă enumăr printre ei. În schimb, nivelul calitativ al lucrării lasă de dorit”, spune un alt locatar.

6 COMENTARII

  1. Cu cat se urca maimuta mai sus in pom, cu atat i se vede mai tare posteriorul! Acestei familii „bune” a Clujului, cu obarsii prin satucuri neexistente pe harta, nu-i va ajunge niciodata cat castiga. Astia-s parvenitii, cu averi facute prin inselatorii. Cat timp exista oameni dispusi sa creada ca sunt seriosi, vor pati ca locatarii din articol

  2. Va meritati soarta sobolanilor….cum mama dracului sa dai in cj 1500 euro semifinisat? te duci in viena ba nebunule.Suneti tare prosti, ia nu cumparati 3 luni de zile si sa vedeti cum coboara preturile la jumatate ( valoarea reala in cj).Constructorii intra in panica si lasa preturile instant, da lacomia, fala, etc … va impinge sa va aruncati tampitilor.Inca o data, va meritati soarta cu varf si indesat.

  3. De ce nu ati mers inainte in Bonjur pe Buna Ziua sa vedeti ce ghetouri a facut si acolo si doar apoi sa i dati ciorobaurului 1500/mp. Prost nu e cine cere ….

  4. Nu stiu despre ce vorbiti sincer !
    Am cumparat un apartament in acest complex si nu am avut nici o problema pana in momentul de fata!
    Nici mucegai nici infiltratii de apa , nici pereti rau facuti.
    Ba mai mult, dupa ce a fost terminat apartamentul de catre constructori, fara sa zic eu nimic, nu au fost multumiti sefii lor de calitatea lucrarii si au refacut tot apartamentul. (Glet, lavabila etc).
    Daca asta nu zice ca vor calitate :)).
    Probleme mai sunt, ca in orice bloc, dar nici o problema grava sau mare cum se scrie pe aici.
    Consider ca articolul acesta e scris de cineva aflat in comptetie cu ansamblul asta sau care pur si simplu vrea sa defaimeze constructorul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.