Bechtel a intrat în vizorul autoritatilor. Fiecare control a fost soldat cu o neregularitate. Bihorul a luat “taurul de coarne” si a atacat compania pe toate planurile. Clujul…doar le-a batut obrazul.

Camioanele care transporta materie prima pentru constructia Autostrazii Transilvania au fost sever controlate si amendate, în perioada 13-16 mai, de reprezentantii mai multor autoritati, în urma sesizarilor populatiei privind distrugerea drumurilor nationale, potrivit Rompres.

Controalele comune au fost demarate la initiativa prefectului judetului Bihor, Mircea Ghitea, si la solicitarile venite din partea populatiei din zona Chiribis-Suplacu de Barcau, prin care reclamau ca masinile grele de transport le distrug drumurile si casele.

Si în cazul judetului Cluj situatia nu este mai buna. În ultimele luni satenii din Iara si Savadisla au protestat de mai multe ori împotriva faptului ca masinile de tonaj greu care lucreaza pentru autostrada lse distrug casele si drumurile. Ei au sesizat institutia Prefectului, Garda de Mediu, CNADNR s-au sesizat vizavi de modul în care compania americana întelege sa respecte legile românesti. Pe lânga amenzile asteptate, pentru degradarea drumurilor, pentru depasirea vitezelor legale, pentru poluare, controalele autoritatilor au scos la iveala si alte neregularitati, dintre care unele depasesc orice imaginatie când vine vorba de sfidarea legilor. Astfel, s-a descoperit ca unele dintre masinile care lucreaza pentru Bechtel nu au nici macar rovignete, desi Benefiaciarul lucrarii este tocmai emitentul official al acestora, adica Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Publice. De asemenea, s-a constatat ca aproape toate masinile controlate nu au respectat legile de circulatie si o parte dintre acestea aveau o încarcatura mai mare decât cea permisa de lege. În aceste conditii, asa cum este normal, drumurile folosite sunt într-un pericol permanent…

Ilegal non stop

Reprezentantii Companiei de Autostrazi si Drumuri Nationale, Politie, Autoritatea Rutiera Româna (ARR), Garda de mediu si Garda Financiara au vizat accesul pe drumurile nationale ale mijloacelor de transport care vin dinspre zonele de procurare ale agregatelor de balastiera si se îndreapta spre santierul autostrazii Transilvania din Bihor.

Potrivit prefectului, au fost controlate 148 de mijloace de transport, care transporta materie prima pentru firma Bechtel, de la balastierele din judet. În urma controalelor au fost aplicate sanctiuni de catre fiecare autoritate în parte. Astfel, au fost date 12 sanctiuni pentru depasirea masei permise de lege, în valoare de 172.500 de lei, 16 sanctiuni în valoare de 112.500 de lei pentru lipsa rovignetelor, pentru nerespectarea timpului de odihna au fost aplicate patru sanctiuni în valoare de 16.500 de lei si 112 sanctiuni pentru nerespectarea regulilor de circulatie, în valoare de 30.500 lei. ARR a gasit sapte cazuri în care firmele controlate nu detineau licenta de transport, valoarea sanctiunilor aplicate fiind de 19.500 lei.

Tot la cererea Prefecturii au fost controlate 33 de balastierele din judet, apartinând de 11 agenti economici, fiind aplicate 27 de sanctiuni în valoare de circa 70.000 de lei. Actiunile de control comune vor continua, spune prefectul, în aceasta zona dupa un orar prestabilit.

Asa cum arata Gazeta în numarul precedent, starea drumurilor din judet s-a înrautatit brusc dupa începerea lucrarilor la Autostrada Transilvania. Cel mai mult au avut de suferit locuitorii din zona turistica a Clujului, unde, pâna anul trecut, infrastructura era mai mult decât acceptabila. Desi prefectul Clujului s-a sesizat de mai multe ori în legatura cu aceste probleme si a chemat partile beligerante la discutii, acesta nu a luat, pâna în acest moment masuri concrete, atât de drastice ca cele luate de prefectul bihorean. La sfârsitul anului trecut el s-a întâlnit cu reprezentantul companiei Bechtel, managerul proiectului Autostrada Transilvania, Michael Mix pentru a-l ameninta cu amenzi usturatoare dar, în urma acestei întrevederi, sinugura concluzie a fost ca…drumurile judetene nu se ridica la standardele americanilor.

Ligia Popa

“Daca tot vorbim de distrugerea drumurilor nationale, trebuie sa vedem si daca cei care le utilizeaza respecta prevederile legale în ceea ce înseamna codul rutier, transportul marfurilor, licentele, greutatile pe osie etc.”, a spus prefectul Mircea Ghitea, luni, într-o conferinta de presa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.