Regele betoanelor din Cluj, Gicu Buzdugan este mai blindat ca niciodată. Ultima cucerire a milionarului e nimeni alta decât o poliţistă angajată la IPJ Cluj. Recent acesta s-a afişat cu adjuncta la unul dintre cele mai exclusiviste cluburi de pe litoralul Mării Negre.

Aroganţe la Loft

Gicu, creditat de presă cu apelativul de ”Regele Betoanelor” şi protejatul poliţiştilor, s-a afişat la localul Loft, din Mamaia, cu o frumoasă brunetă, cei doi coborând dintr-un Mercedes Sport (foto cancan.ro).

Bruneta se numeste Natalia Săbădaş şi este poliţistă la Serviciul Criminalistic. Natalia a coborât din maşina de lux a ”Regelui Betoanelor” îmbrăcată ”cool”, într-o rochie neagră şi adidaşi albi.

Interesant este că Gicu Buzdugan a mai fost şi acum 2 luni la acelaşi local, cu un Bentley Bentayga, dar cu o altă tânără, o blondă care a fost remarcată de presa tabloidă. În luna iunie, milionarul din betoane a făcut senzaţie dupăce i-a dat unui parcagiu 100 de lei pentru a avea grijă de maşina lui de lux.

Natalia Săbădaş, noua atracţie din anturajul milionarului Gicu Săbăduş, lucreză ca agent de poliţie la IPJ Cluj. În 2015, în declaraţia de avere, ea raporta o datorie la bancă de 9.500 de euro, scandentă în 2017, şi un salariul anual de 15.847 de lei.

În 2016, lucrurile au stat mult mai bine. Frumoasa poliţistă a devenit agent şef adjunct, i-a crescut salariul la 18.272 de lei şi a reuşit să achite integral creditul. De asemenea, a primit donaţie un teren de 688 de mp, în Sighetu Marmaţiei.

 

Imperiul betoanelor, pâine pentru drumari

Peste şapte hectare de pădure din fondul naţional forestier au fost tăiate ilegal pentru a construi cel mai scurt drum de la o carieră de piatră la nodul autostrăzii de la Gilău, în umră cu câţiva ani.

Sute de copaci au fost smulşi din rădăcini cu utilaje de mare tonaj, un întreg deal a fost decopertat, iar zeci de metri pătraţi de pajişte au fost distruşi. Suprafaţa afectată face parte din proprietatea Composesoratului Pajiştilor şi Pădurilor din comuna Gilău, iar autorităţile spun că nu există nici un act care să justifice masacrul de mediu. Fostul preşedinte al composesoratului este cercetat penal pentru că a cedat terenul unui subcontractor al companiei Bechtel, care aducea piatră din cariera de la Someşul Rece pentru nodul autostrăzii A3 de la Gilău.

Pe vremea comuniştilor au fost rase  sate întregi şi biserici de pe hartă ca să facă loc progresului. în 2009-2010 legitimarea unui abuz se face prin aceleaşi mecanisme care ignoră proprietatea privată şi orice legi aflate în vigoare: Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi Vânătoare (ITRSV), Comisariatul Regional al Gărzii de Mediu (CRGM), Parchetul de pe lângă Judecătoria Cluj, Poliţia, Prefectura şi Primăria Gilău nu au reuşit să oprească buldozerele care au pus la pământ câteva hectare de pădure, proprietate a membrilor composesori din Gilău, pentru a face loc unui drum.

În urma unui control în teren, inginerii silvici de la ITRSV au constatat că “au fost ocupate suprafeţe din fondul forestier naţional, în mod abuziv fiind încălcate prevederile art. 107 din Legea 46/2008 (Codul silvic – n. red.). Au fost identificate suprafeţe din afara fondului forestier care au fost ocupate şi a căror categorie de folosinţă a fost schimbată, fără să deţină aprobările legale în acest sens”.

gicu buzdugan cu iubita

Totul porneşte de la un contract de închiriere semnat în 20 martie 2009 între preşedintele

Composesoratului Păşunilor şi Pădurilor din Gilău, Daniel Bulboacă, şi reprezentantul societăţii Bimet SRL, contractată de Bechtel pentru a aduce piatră la şantierul Autostrăzii Transilvania de la nodul rutier Gilău. Prin acest act, furnizorul Bulboacă s-a obligat să cedeze Bimet SRL, contra sumei de 900.000 de lei, un tronson de pădure cuprins între autostradă şi albia pârâului Poieni, pe o perioadă de un an.

“Acolo a fost construit un drum de şapte, chiar 12 metri în curbe. Banii, însă, nu au ajuns niciodată la composesorat pentru că administratorul Bimet a invocat că suma a fost folosită pentru construirea drumului”, explică Maria Cesărean, membru composesor şi unul dintre cenzorii asociaţiei celor din Gilău care s-au trezit şi fără despăgubiri, şi cu pădurea, proprietate comună, devastată.

În total, un fost drum de tractor, lat de aproximativ trei-patru metri, de “nu încăpeau două căruţe una lângă alta”, a fost lărgit pe o distanţă de 5,7 kilometri, din care o bretea de 1,3 kilometri, de sub podul autostrăzii, în partea dreaptă (din direcţia Gilău-Cluj-Napoca), a fost tăiată efectiv în deal, fără să aibă autorizaţie de construire sau de mediu.

“În 20 iulie 2009, am făcut un control pe proprietatea composesoratului. Un aspect foarte important este acela că în memoriul justificativ privind amenajarea drumului de tractor, pentru accesabilizarea masei lemnoase, lăţimea prevăzută a platformei drumului este de patru metri liniari, însă în teren a fost executat un drum a cărui platformă depăşeşte şapte metri liniari în absolut toate punctele. Practic, s-a construit o mini-autostradă”, spune inginerul Romeo Serbănescu, consilier al ITRSV semnatar al raportului nr. 4726 din 7 septembrie 2009. în plus, drumul a fost pietruit şi înălţat cu umplutură de piatră şi au fost amenajate rigole şi şanţuri de scurgere. “Am considerat că e infracţiune, vegetaţia fiind grav afectată de poluare, de maşinile de mare tonaj”, a mai spus Serbănescu, arătând că ITRSV a înaintat Parchetului Judecătoriei Cluj solicitarea începerii urmăririi penale împotriva responsabilului de fond forestier, a pădurarului şi a şefului composesoratului, la acea vreme, Daniel Bulboacă.

Dosarul 8931/P/2009 se află în cercetare din octombrie 2009, iar ancheta aproape că nu a avansat, fiind “o cauză complexă”, potrivit declaraţiilor purtătorului de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie al judeţului (IPJ) Cluj, Gina Pop. Inspectorii ITRSV mai spun că Bulboacă a cerut retroactiv schimbarea categoriei de folosinţă a zonei afectate, din fond forestier în drum forestier.

Composesoratul Gilău, de 840 de hectare, constituit în 2003, se află în administrarea Ocolului Privat Valea Ierii, al cărui şef, Liviu Holonec, ex-adjunctul lui Victor Cherecheşiu – fostul şef al Direcţiei Silvice Cluj, a fost cercetat de Parchet pentru licitaţii ilegale în zona Beliş-Fântânele.

“Fără ca primăria să ştie, Bulboacă s-a înţeles cu o firmă particulară să taie din pădure. El a fost destituit în urma unei adunări generale din 30 ianuarie 2010, a prejudiciat serios zona. Nu există nici un aviz şi nici o documentaţie depusă la primărie pentru acest drum. Eu nu voi fi niciodată de acord să asfaltăm un drum în pădure”, a declarat viceprimarul Gilăului, Okos Károly. Autorităţile nu ştiu ce s-a întâmplat cu lemnul tăiat, composesorii susţin că nu au primit nici un ban depe urma valorificării materialului lemnos pe care îl evaluează la circa şapte hectare.

Membrii composesori erau pregătiţi să ajungă la CEDO dacă autorităţile nu îi vor despăgubi pentru pierderile suferite şi, în plus, intenţionează să-l acţioneze în instanţă pe Daniel Bulboacă, acuzat că a folosit pădurea comună ca pe un “bun personal”. Acesta refuză de o lună să predea noii conduceri ştampila şi registrele asociaţiei. “Dacă vreţi să vorbiţi cu fostul preşedinte al composesoratului, căutaţi pe altcineva, pentru că aţi greşit. Pentru drum există toate actele”, a replicat, telefonic, Daniel Bulboacă.

 

“Drumul a fost doar reparat”

Firma Bimet SRL, care exploatează piatra din cariera Someşul Rece şi care a “închiriat” drumul composesoratului, îi aparţine lui Gheorghe Buzdugan, un om de afaceri din Cluj. În urmă cu câţiva ani, Gheorghe Buzdugan a fost reclamat pentru că deţinea o carieră neautorizată. în plus, a fost acuzat, în calitate de administrator al SC GHM Mix Beton şi Grand Beton, pentru jonglerii cu autorizaţiile de funcţionare.

Buzdugan mai deţine şi firma Bughero Exim, iar potrivit bilanţului depus pe anul 2008, disponibil pe site-ul Ministerului Finanţelor, Bimet SRL a avut un profit brut de 2.849.505 lei. Compania americană Bechtel a confirmat că în 2009 Bimet SRL s-a numărat printre furnizorii “proiectului Autostrada Transilvania”, însă nu a oferit date despre valoarea contractului semnat cu această firmă.

“Am făcut o cerere pentru composesorat, de închiriere a drumului pentru un an. Acesta expiră şi intenţionăm, dacă se poate, să prelungim contractul. Există toate documentele necesare, primăria vorbeşte prostii, nu era necesară autorizaţie pentru repararea unui drum care exista deja. Mi-am pus şi eu această întrebare, de ce primăria bagă beţe în roate, de ce o deranjează când ceva merge bine”, a declarat Gheorghe Buzdugan pentru ZIUA de CLUJ.

 

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.