Pare sa fie o regula nescrisa ca la salonul de coafura se intalnesc vecini, cunostinte sau persoane necunoscute care, in timp ce asteapta ca vopseaua sa actioneze pe parul lor sau isi fac unghiile, ajung sa socializeze si sa povesteasca tot felul de intamplari.

Am intrebat cativa profesionisti in coafura, membri in comunitatea online stilistidetop.ro, care sunt evenimentele memorabile care s-au petrecut in salonul lor, dar si cum “conving” o clienta sa renunte la un stil care nu i se potriveste, oricat de mult si l-ar dori.

 

Robert Both a ales sa mentioneze despre o schimbare de look cu adevarat surprinzatoare.  “Momentul in care unei cliente i-am facut o schimbare de look si cand a venit prietenul ei nu a mai recunoscut-o. I-a placut teribil de mult, atat lui, cat si ei”, afirma hairstylistul.

 

Iulia Covei s-a trezit pe nepusa masa in mijlocul unei petreceri de burlaci: “Un grup de sapte baieti a intrat la tuns si s-au pus pe petrecerea burlacilor chiar in salon, cu camere de filmat si tot ce trebuie. A fost foarte amuzant”, isi aminteste ea.

 

Crina Buzila are o amintire inedita foarte placuta: “Oarecum neobisnuit a fost cand o clienta a alaptat bebelusul direct pe scaunul de coafor”, spune Crina.

 

Acestea sunt doar cateva exemple din ceea ce inseamna viata profesionala in cadrul unui salon de infrumusetare. Hairstylistii au foarte multe intamplari de povestit, iar multe se leaga si de obiceiurile si specificul zonei in care isi desfasoara activitatea. Lista saloanelor de coafura din tara, in functie de localizare, este la un singur click.

 

Cat despre diplomatia cu care intervin expertii in preferintele clientelor care nu isi dau seama ca stilul pe care doresc sa il adopte nu este cel potrivit cu fizionomia lor, exista si aici o multime de experiente traite pe propria piele.

 

Sinceritate debordanta

“De-a lungul timpului am invatat sa imi modelez clientii sa aiba curaj cand se asaza la mine pe scaun, asa ca nu ma confrunt foarte des cu astfel de situatii. In cel mai rau caz, sunt intrebat ce parere am despre o anumita schimbare de look, pe care daca simt ca nu ar avantaja-o sau nu l-ar avantaja, i-as spune direct ca nu e cazul si trecem mai departe la ale noastre”, spune Robert.

Mergi pe mana profesionistului

Crina spune ca unele dintre clientele ei vin la salon cu poza vedetei pe care o admira in general, nu pentru ca doresc o anume coafura sau culoare, iar in acest caz, ea le explica: “daca acea tunsoare sau culoare nu se potriveste fizionomiei sau tipului de ten pe care il are clienta, ii cer sa se lase cu incredere pe mana profesionistului, convinsa fiind ca nu va pleca dezamagita.”

Negociere si comunicare

Pentru Monica Ionita, in activitatea ei, “consultatia cu clientul constituie jumatate din succesul sau esecul unei lucrari pe care trebuie sa o realizezi. De aceea, trebuie explicat daca o coafura se potriveste sau nu. Se tine cont de mai multe aspecte: fizionomie, tinuta, personalitate etc.”, afirma ea.

 

Daca vrei sa fii la curent cu cele mai noi promotii si oferte ale saloanelor de coafura din tara, inregistreaza-te aici si fii primul care le afla.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.