Cel mai activ consilier local clujean le dă de lucru administratorilor site-ului oficial al Primăriei Cluj-Napoca. După ce în luna ianuarie Bîldea le-a dat sugestii de prefecționare a sistemului de munca celor de la CTP, următoarea sa țintă a devenit site-ul Primăriei.

„La o simplă căutare pe internet, indiferent de motorul de căutare folosit, folosind cuvintele cheie „Primăria”, „Cluj” și „Napoca” (sau „Cluj-Napoca”) se afișează două adrese web: prima www.primariaclujnapoca.ro și a douawww.primariacj.ro. Ambele site-uri sunt oficiale, doar că cel de-al doilea,www.primariacj.ro, nu mai este actualizat din 2009. La unele tipuri de căutări specifice, primul rezultat este chiar din site-ul vechi, inducând în eroare pe cei care caută date online despre primărie.În condițiile în care știm că Primăria Municipiului Cluj-Napoca folosește site-ul www.primăriaclujnapoca.ro, consider firesc ca vechea adresă să fie dezindexată și de pe ea să se facă doar redirecționarea către site-ul nou pentru evita confuziile.Cu toate acestea, timp de șase ani, nu s-a luat nicio măsură, motiv pentru care vă solicit un punct de vedere scris cu privire la această situație. În cazul în care s-au luat totuși măsuri, vă rog să-mi comunicați de ce nu au fost puse în aplicare, având în vedere faptul că site-ul este unul din cele mai importante mijloace de informare pe care clujenii îl au la dispoziție referitor la primărie” argumentează consilierul local, Ioan Bîldea.

Îată care sunt cele 10 propuneri ale consilierului local.

1. Un design nou pentru site, (exemple: Primăria Seattle, SUAwww.townhallseattle.org, Primăria municipiului Sibiu, Româniawww.sibiu.ro, Primăria Sectorului 1, București www.primariasector1.ro, Primăria Graz, Austria www.graz.at, Primăria Barcelona, Spaniawww.bcn.cat). Mai precis, este nevoie de un design „resposive”, adică adaptabil, astfel încât site-ul să poată fi ușor încărcat pe orice browser. Site-ul actual nu este făcut „responsive”, are dimensiune fixă, nu se adaptează după rezoluția disponibilă a dispozitivului. În plus, accesarea site-ului de pe dispozitive cu ecran tactil (tablete, smartphone-uri, phablet-uri) poate fi catalogată drept cel puțin dificilă.

2. Integrarea site-ului cu social media (Facebook, Tweeter, LinkedIn. Google+ etc.).

3. Regruparea meniului și a secțiunilor. Momentan sunt prea multe linkuri, meniuri și bannere afișate, deci e greu să găsești ceva rapid. Ar trebui un accent mai mare pe partea de istorie, cultură, tineret – aici cred că ar trebui o secțiune specială.

4. Traducerea măcar a secțiunii „Cluj-Napoca Ghid multicultural” în cele patru limbi (indicate pe prima pagină prin drapele) și mutată în secțiunea „Turism”, care în prezent nu conține nici un fel de informație.

5. Optimizarea secțiunii „Căutare” care este destul de slabă. La momentul actual rezultatele căutării sunt irelevante și nu ajută la nimic.

6. Regândirea arhivei de comunicate, întrucât este foarte dificil să cauți un comunicat după o anumită dată.

7. Atașarea pozelor consilierilor locali la secțiunea corespunzătoare lor, împreună cu toate datele aferente: date de contact, comisie în care activează, declarații de avere, rapoarte de activitate.

8. O adresă de e-mail dedicată sesizărilor și una dedicată propunerilor.

9. Un calendar cu evenimente din oraș, care să integreze atât evenimentele și manifestările publice organizate de Primărie, cât și evenimentele publice organizate de alte instituții.

10. Adăugarea unei secțiuni noi de investiții, unde informațiile pentru sectorul privat (SRL)/public/individual să fie evidențiate.

Impresia pe care ți-o creează site-ul este că formatul se adresează unor oameni cu studii medii dintr-un oraș industrial, care se luptă cu probleme care pentru un oraș cu statut de capitală regională ar fi trebuit depășite de mult timp. Site-ul arată și conține multe informații despre salubritate/deratizare, tot felul de servicii suport care sunt implicite pentru un oraș de mărimea Clujului. Ar trebui scoase în evidență alte informații de interes general – cultură, turism, tineret, sport, acțiuni civice, activități de timp liber, iar partea administrativă să fie separată.

Întrebat de Gazeta de Cluj, cum i-a venit ideea să identifice neregulile site-ului primăriei acesta a afirmat că inițial ideea a primit-o de la un tânăr care a întâmpinat dificultăți în a găsi informații pe pagina oficială a primăriei Cluj-Napoca.

„Am primit de la un student câteva întrebări despre modul în care sunt informații clujenii în legătură cu activitatea primăriei și a consilierilor locali. Așa că i-am spus că în mod normal această activitate e reflectată pe site-ul oficial al instituției. Însă acesta mi s-a plâns că site-ul e complicat și mi-a dat exmple precum sibiu.ro. Astfel am decis să întreb cetățenii despre ce schimbări ar propune pentru site și în urma răspunsurilor am întocmit cele 10 propuneri”a declarat Bîldea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.