Compania clujeană producătoare de lenjerie intimă Jolidon a rămas cu aproape jumătate din magazinele pe care le deţinea până acum câţiva ani. Firma patronată de Gabriel Cârlig a intrat în insolvenţă în urmă cu doi ani, însă procedura are, mai curând, alura unui faliment. Înainte de insolveţă compania clujeană avea 130 de magazine, în ţară şi pe piaţa externă, iar acum mai are 64. Potrivit unor informaţii din cadrul ANAF, inspectorii fiscali spun că ar fi preferat deschiderea falimentului pentru că pe perioada insolvenţei, lichidatorul a început să vândă din activele companiei, astfel că fiscul se teme că nu va mai recupera nimic de pe urma procedurii de insolvenţă aplicată companiei Jolidon.

 

Potrivit propriului site de prezentare, producătorul clujean de lenjerie intimă Jolidon mai are 64 de magazine în principalele oraşe din Românie. În anii de glorie ai companiei patronate de Gabriel Cârlig, Jolidon avea 90 de magazine în ţară şi 40 în străinătate. Cu câţiva ani înainte de intrarea în insolvenţă, firma clujeană a început, iniţial, să închidă magazinele pe care le avea deschise în Italia, Franţa sau Ungaria; concomitent derulând şi o politică de restructurare a spaţiilor comerciale pe care le deţinea în România. Totul a culminat cu intrarea în insolvenţă când firma a început să îşi vândă spaţiile comerciale.

Următorul termen al procesului de insolvenţă în care Jolidon este implicată va avea loc la începutul lunii septembrie. În cadrul acestui proces, au cerut falimentul companiei, în calitate de creditori, UNIUNEA NAŢIONALĂ A TRANSPORTATORILOR RUTIERI DIN ROM NIA şi ANAF, statul având de recuperat peste 37 de milioane de lei de la Jolidon.

Potrivit unor informaţii din cadrul ANAF, inspectorii fiscali spun că ar fi preferat deschiderea falimentului pentru că pe perioada insolvenţei, lichidatorul a început să vândă din activele companiei, astfel că fiscul se teme că nu va mai recupera nimic de pe urma procedurii de insolvenţă aplicată companiei Jolidon.

 

Desuurile Jolidon au imprimeuri de faliment

Practicianul în insolvenţă Minodora Letiţia Georgiu,care se ocupă de dosarul Jolidon, a decis să înceapă vânzarea unor terenuri aflate în proprietatea producătorului de lenjerie intimă pentru a putea plăti datoria de aproape 26 de milioane de euro către firma Astra Rail Management. Pentru început a fost vândut terenul pe care compania îl are în Cluj Napoca pe strada Tăbăcarilor.

În total, Jolidon are datorii de peste 320 de milioane de lei.

”Se va vinde tot ceea ce nu este necesar, iar anul acesta, până acum, s-a vândut un teren de pe strada Tăbăcarilor din Cluj Napoca, unde Jolidon deţinea un teren. Nu vă pot spune preţul de vânzare pentru că aceste informaţii sunt comerciale, însă preţurile de vânzare şi contractele sunt anexate la dosarul care se află în instanţă”, a declarat pentru Gazeta de Cluj administratorul judiciar al Jolidon, Minodora Letiţia Georgiu.

Compania nemţească Astra Rail Management Gmbh condusă de omul de afaceri german Thomas Manns are de primit de pe urma insolvenţei Jolidon aproape o treime din creanţele acceptate ale insolvenţei producătorului clujean de lenjerie intimă, adică 25.963.941 de euro. Thomas Manns nu a avut nici o relaţie contractuală cu Jolidon, până când compania clujeană a intrat în insolvenţă, el doar a cumpărat, prin intermediul firmei nemţeşti creanţele pe care alţi creditori le aveau la Jolidon, cea mai mare creanţă fiind cea pe care o deţinea BCR.

Potrivit surselor de pe piaţa financiară, el a intrat în această schemă prin intermediul lui Rudolf Vizental, un arădean care a fost cooptat ca partener de Casa de Insolvenţă Transilvania (CITR). El a venit în cadrul CITR cu un pachet de firme aflate în insolvenţă printre care şi Astra Rail, afacerea falimentară a lui Cristi Burci. De altfel, prin intermediul lui Vizental, Manns a ajuns să cumpere Astra Rail.

De altfel, în urma cumpărării acestei creanţe, Astra Rail Management a devenit acţionar în cadrul Jolidon. Ulterior, după intrarea în insolvenţă, potrivit datelor publice, Casa de Insolvenţă Transilvania a acordat, împreună cu Astra Rail, un împrumut în valoare de 700.000 de lei. Împrumutul a beneficiat de clauza de ”urgenţă”, astfel că nu a avut nevoie de nici o aprobare.

De altfel, sursele Gazetei de Cluj spun că, de fapt, insolvenţa Jolidon ar fi dirijată de CITR care vede reorganizarea companiei ca pe un faliment.

 

Jolidon îl aşteaptă în chiloţi pe Cionca

În articolele anterioare, Gazeta de Cluj a prezentat faptul că de insolvenţa companiei Jolidon s-ar ocupa, de fapt, Casa de Insolvenţă Transilvania. Informaţia nu este contrazisă de Minodora Letiţia Georgiu, care se ocupă de acest dosar.

”Noi avem foarte mulţi colaboratori cu care lucrăm, avocaţi, contabili, etc. Însă vă asigur că facem tot posibilul pentru a repune pe picioare această afacere. Vă pot spune că, de curând, s-a aprobat o creditare pentru ca Jolidon să îşi poată continua activitatea”, declara Georgiu în urmă cu doi ani.

Printre cazurile de insolvenţă de care s-a ocupat Casa de Insolvenţă Transilvania, dar care au ajuns în faliment pot fi enumerate afacerile Leonardo, BluAir, etc.

În cazul Leonardo, experţii de la CITR au admis insolvenţa la patru ani după ce compania ceruse să intre în reorganizare. În cazul BluAir, patronul companiei, Nelu Iordache, l-a şi acuzat pe şeful Casei de Insolvenţă Transilvania de devalizarea companiei.„În susţinerea celor afirmate, în legătură cu administrarea frauduloasă şi păgubitoare pentru Debitoare (Romstrade – n.r.) derulată de CITR prin reprezentanţii acesteia Cionca Andrei şi Anghelof Andreea, precizăm încă de la început, că în prezent administrarea derulată de CITR în legătură cu activitatea de reorganizare a Debitoarei face obiectul urmăririi penale in rem în cadrul Dosarului 171/P/2013 / Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Direcţia Naţională Anticorupţie, aşa cum rezultă din Adresa de Înaintare transmisă de Parchet, din care rezultă începerea urmăririi penale in rem, existând suspiciunea plauzibilă că au fost efectuate operaţiuni comerciale şi financiare de natură a aduce foloase necuvenite unor persoane din cadrul CITR şi unor creditori ai Romstrade SRL“, se arată într-un raport.


Negocieri pentru ”cadavre” financiare

Thomas Manns a ajuns să preia afacerile de transport feroviar în acelaşi mod în care încearcă să preia afacerea Jolidon: cumpărând creanţe de la bănci. Pentru cine are capital financiar afacerea este una bună. Practic, băncile vând creanţele cu sume mult mai mici pentru a nu ieşi în pierdere totală de pe urma falimentului afacerii pe care au creditat-o.

În vârstă de 39 de ani, Manns a negociat cu băncile care au finanţat businessul lui Burci şi a dobândit controlul fostelor companii Meva, Romvag Caracal şi Astra Vagoane Arad. Rudolf Vizental a fost practicianul în insolvenţă care s-a ocupat de lichidarea Astra Rail.

Preluarea afacerilor lui Cristi Burci a fost lejeră pentru că omul de afaceri are probleme penale. Acum el se află în control judiciar într-un dosar în care este cercetat.


Când a început picajul Jolidon

Problemele Jolidon au început în 2009, când societatea nu şi-a mai putut plăti contractorii. În 2009, unul dintre furnizorii firmei clujene Jolidon, Lectra Deutschland a depus la Tribunalul Cluj o cerere prin care solicita intrarea în insolvenţă a societăţii pentru o datorie de 100.000 de lei. De altfel, SC Jolidon a avut în 2009 opt procese comerciale pentru neplata diferitelor datorii.

În anul 2009, la bilanţul Finanţelor din Cluj pe anul trecut, SC Argos, producătorul de chiloţi şi costume de baie, avea datorii de 4,8 milioane de lei, firma producătoare de lenjerie intimă, Jolidon, a raportat raportase datorii de peste 150 de milioane de lei, iar Flacăra, o societate care activa în domeniul confecţiilor, raporta datorii la bugetul de stat de peste 400.000 de lei. Aceste firme au însemnat marea industrie a textilelor clujene. L-au avut în comun pe omul de afaceri, Gabriel Cârlig, care susţinea că industria textilă întâmpină doar o perioadă de criză.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.