Jolidon vinde terenuri ca să-şi plătească datoriile

955

Administratorul judiciar al companiei clujene Jolidon, Minodora Letiţia Georgiu, a decis să înceapă vânzarea unor terenuri aflate în proprietatea producătorului de lenjerie intimă pentru a putea plăti datoria de aproape 26 de milioane de euro către firma Astra Rail Management. Pentru început a fost vândut terenul pe care compania îl are în Cluj Napoca pe strada Tăbăcarilor. Potrivit surselor din piaţa insolvenţelor, patronul Astra Rail este Thomas Manns care a fost băgat în afacerile Jolidon de către Rudolf Vizental, partener al Casei de Insolvenţă Transilvania, afacerea lui Andrei Cionca. De altfel, în ediţiile anterioare a Gazetei de Cluj a fost dezvăluit şi faptul că administratorul Georgiu are legături cu Cionca.

 

În mod normal, reorganizarea companiei Jolidon Import Export, care se află în insolvenţă, ar fi trebuit să aibă loc într-o perioadă de trei luni, însă acest lucru nu mai poate fi realizat pentru că nu a fost posibilă strângerea sumei de bani necesară pentru plata datoriilor acumulate. Astfel că, reorganizarea producătorului de lenjerie intimă va avea loc în decurs de trei ani, fără a se modifica cuantumul datoriilor. În paralel, compania a început să vândă din terenurile pe care le deţine. În total, Jolidon are datorii de peste 320 de milioane de lei.

”Se va vinde tot ceea ce nu este necesar, iar anul acesta, până acum, s-a vândut un teren de pe strada Tăbăcarilor din Cluj Napoca, unde Jolidon deţinea un teren. Nu vă pot spune preţul de vânzare pentru că aceste informaţii sunt comerciale, însă preţurile de vânzare şi contractele sunt anexate la dosarul care se află în instanţă”, a declarat pentru Gazeta de Cluj administratorul judiciar al Jolidon, Minodora Letiţia Georgiu.

De remarcat este că în urma analizelor financiare făcute de administratorul judiciar, activele imobilizate ale Jolidon au scăzut la 59.780.651, de la 100.298.793 lei, adică valoarea lor a fost aproape înjumătăţită! Iar după această depreciere, Georgiu decide acum că vânzarea lor este una propice pentru redresarea companiei.

 

Cum au intrat nemţii în chiloţii Jolidon

Compania nemţească Astra Rail Management Gmbh condusă de omul de afaceri german Thomas Manns are de primit de pe urma insolvenţei Jolidon aproape o treime din creanţele acceptate ale insolvenţei producătorului clujean de lenjerie intimă, adică 25.963.941 de euro. Thomas Manns nu a avut nici o relaţie contractuală cu Jolidon, până când compania clujeană a intrat în insolvenţă, el doar a cumpărat, prin intermediul firmei nemţeşti creanţele pe care alţi creditori le aveau la Jolidon, cea mai mare creanţă fiind cea pe care o deţinea BCR.

Potrivit surselor de pe piaţa financiară, el a intrat în această schemă prin intermediul lui Rudolf Vizental, un arădean care a fost cooptat ca partener de Casa de Insolvenţă Transilvania (CITR). El a venit în cadrul CITR cu un pachet de firme aflate în insolvenţă printre care şi Astra Rail, afacerea falimentară a lui Cristi Burci. De altfel, prin intermediul lui Vizental, Manns a ajuns să cumpere Astra Rail.

În urma cumpărării acestei creanţe, Astra Rail Management a devenit acţionar în cadrul Jolidon. Ulterior, după intrarea în insolvenţă, potrivit datelor publice, Casa de Insolvenţă Transilvania a acordat, împreună cu Astra Rail, un împrumut în valoare de 700.000 de lei. Împrumutul a beneficiat de clauza de ”urgenţă”, astfel că nu a avut nevoie de nici o aprobare.

gabriel carlig 2017

Cârlig nu vede falimentul Jolidon

Patronul companiei, Gabriel Cârlig, spune că s-a încercat escaladarea crizei financiare care a explodat în urmă cu câţiva ani, însă din cauza inflexibilităţii băncilor, de la care compania luase credite, şi a sistemului fiscal de impozitare, compania nu s-a mai putut descurca şi a fost nevoie să intre în reorganizare judiciară.

”În urmă cu câţiva ani spuneam că pe noi nu ne va atinge criza, după aceea că vom scăpa în câteva luni, dar nu s-a întâmplat asta. Băncile nu au fost în stare să facă o serie de concesiuni necesare, statul a fost lipsit de orice înţelegere şi multe afaceri serioase au avut probleme. Noi lucrăm în producţie, sector în care profitul nu se face de azi pe mâine”, spune Gabriel Cârlig.

Cu toate acestea, potrivit unor informaţii, se urmăreşte de fapt falimentarea companiei Jolidon şi vânzarea activelor companiei. Gabriel Cârlig contrazice această informaţia şi pare sigur că este falimentul este doar o ipoteză care nu stă în picioare. ”Nici vorbă de aşa ceva! Cei care au cea mai creanţă (ASTRA RAIL MANAGEMENT GMBH, n.red.) sunt nişte investitori serioşi, nişte nemţi care au redresat afacerea de la Arad şi au investit. Cu siguranţă se va întâmpla acest lucru şi în cazul nostru”, mai spune Cârlig.

 

Jolidon îl aşteaptă în chiloţi pe Cionca

În articolele anterioare, Gazeta de Cluj a prezentat faptul că de insolvenţa companiei Jolidon s-ar ocupa, de fapt, Casa de Insolvenţă Transilvania. Informaţia nu este contrazisă de Minodora Letiţia Georgiu, care se ocupă de acest dosar.

”Noi avem foarte mulţi colaboratori cu care lucrăm, avocaţi, contabili, etc. Însă vă asigur că facem tot posibilul pentru a repune pe picioare această afacere. Vă pot spune că, de curând, s-a aprobat o creditare pentru ca Jolidon să îşi poată continua activitatea”, declara Georgiu în urmă cu doi ani.

Printre cazurile de insolvenţă de care s-a ocupat Casa de Insolvenţă Transilvania, dar care au ajuns în faliment pot fi enumerate afacerile Leonardo, BluAir, etc.

În cazul Leonardo, experţii de la CITR au admis insolvenţa la patru ani după ce compania ceruse să intre în reorganizare. În cazul BluAir, patronul companiei, Nelu Iordache, l-a şi acuzat pe şeful Casei de Insolvenţă Transilvania de devalizarea companiei.„În susţinerea celor afirmate, în legătură cu administrarea frauduloasă şi păgubitoare pentru Debitoare (Romstrade – n.r.) derulată de CITR prin reprezentanţii acesteia Cionca Andrei şi Anghelof Andreea, precizăm încă de la început, că în prezent administrarea derulată de CITR în legătură cu activitatea de reorganizare a Debitoarei face obiectul urmăririi penale in rem în cadrul Dosarului 171/P/2013 / Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Direcţia Naţională Anticorupţie, aşa cum rezultă din Adresa de Înaintare transmisă de Parchet, din care rezultă începerea urmăririi penale in rem, existând suspiciunea plauzibilă că au fost efectuate operaţiuni comerciale şi financiare de natură a aduce foloase necuvenite unor persoane din cadrul CITR şi unor creditori ai Romstrade SRL“, se arată într-un raport.


Negocieri pentru ”cadavre” financiare

Thomas Manns a ajuns să preia afacerile de transport feroviar în acelaşi mod în care încearcă să preia afacerea Jolidon: cumpărând creanţe de la bănci. Pentru cine are capital financiar afacerea este una bună. Practic, băncile vând creanţele cu sume mult mai mici pentru a nu ieşi în pierdere totală de pe urma falimentului afacerii pe care au creditat-o.

În vârstă de 39 de ani, Manns a negociat cu băncile care au finanţat businessul lui Burci şi a dobândit controlul fostelor companii Meva, Romvag Caracal şi Astra Vagoane Arad. Rudolf Vizental a fost practicianul în insolvenţă care s-a ocupat de lichidarea Astra Rail.

Preluarea afacerilor lui Cristi Burci a fost lejeră pentru că omul de afaceri are probleme penale. Acum el se află în control judiciar într-un dosar în care este cercetat.


Când a început picajul Jolidon

Problemele Jolidon au început în 2009, când societatea nu şi-a mai putut plăti contractorii. În 2009, unul dintre furnizorii firmei clujene Jolidon, Lectra Deutschland a depus la Tribunalul Cluj o cerere prin care solicita intrarea în insolvenţă a societăţii pentru o datorie de 100.000 de lei. De altfel, SC Jolidon a avut în 2009 opt procese comerciale pentru neplata diferitelor datorii.

În anul 2009, la bilanţul Finanţelor din Cluj pe anul trecut, SC Argos, producătorul de chiloţi şi costume de baie, avea datorii de 4,8 milioane de lei, firma producătoare de lenjerie intimă, Jolidon, a raportat raportase datorii de peste 150 de milioane de lei, iar Flacăra, o societate care activa în domeniul confecţiilor, raporta datorii la bugetul de stat de peste 400.000 de lei. Aceste firme au însemnat marea industrie a textilelor clujene. L-au avut în comun pe omul de afaceri, Gabriel Cârlig, care susţinea că industria textilă întâmpină doar o perioadă de criză.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ