În ediţia anterioară a Gazetei de Cluj au fost prezentate modalităţile în care ”amicii” Cridov scăpau de firmele fantomă cu ajutorul unor sirieni. În cea de-a doua parte a materialului respectiv, reieşea din conversaţiile purtate de Cristian Mureşan,  patronul Cridar şi Cridov cu Ionela, şefa New Test drum că se falsificau rezultatele analizelor pe materialele folosite la drumul IC Ponor.

Procurorii de la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Cluj au continuat cercetările descoperind discuţii telefonice între Mureşan şi un angajat al Drumuri şi Poduri Judeţene Cluj SA, Ioan Săbădiş, din care reiese că angajatul instituţiei de stat îi alegea funizorii de parapeţi şi nu numai.

Atât Cridov cât şi DPJ CLUJ SA au câştigat prin asociere o licitaţie cu de milioane de lei pentru finalizarea lucrărilor la drumul Răchiţele-Ic Ponor.

Însă pe lângă colaborarea profesională, Sâbâdiş îi obţinea oferte speciale lui Mureşan. În schimb, Mureşan, aflat sub talpa angajatului DPJ Cluj asculta cu sfinţenie cum să procedeze ca lucrarea să iasă aparent ca la carte.

  • MUREŞAN CRISTIAN: Da, domnu’ director, m-ai sunat.
  • DOMN: Da, ce faci cu înzăpezirile?
  • MUREŞAN CRISTIAN: Cu înzăpezirile, ce să fac.
  • DOMN: Nu ştiu. Faci ceva?
  • MUREŞAN CRISTIAN: Nu ştiu, mă pregătesc de înzăpezit, ce pana mea…
  • DOMN: Asta o fost numa’ de deschidere de(?) Tu mai faci ceva pe (?) sau nu mai faci?
  • MUREŞAN CRISTIAN: Păi azi gat zona aia, azi gata din câte-am înţeles eu rigolele alea, ce-am avut eu şi vrea să fac acostamentele.
  • DOMN: Parapeţi pui?
  • MUREŞAN CRISTIAN: Poftim?
  • DOMN: Parapeţi pui?
  • MUREŞAN CRISTIAN: Şi parapeţi, cum să nu. Da, mi i-am comandat îmi vin şi parapeţii, îi montez eu…
  • DOMN: Cu cine ai comandat?
  • MUREŞAN CRISTIAN: De la ala al tau …
  • DOMN: Donau(?)?
  • MUREŞAN CRISTIAN: Da’ nu le poate monta, i-am plătit şi eu avans şi mi-o făcut preţ, mi-o scăzut un euro jumate’ ca fraieru’ de mine, da’ n-am ce să fac, îi montez eu cu ai mei.
  • DOMN: Pai da’ un euro jumate’ îi bun preţul.
  • MURE AN CRISTIAN: La montat? Eu nu cred ca-i aşa bun.
  • DOMN: Ba îi bun.
  • MURE AN CRISTIAN: La 900 de metri 900 de euro, 900 şi ceva de euro. Is 900 de euro, is 1.000 de euro  ştii, 4.000 de lei şi ai o echipa şi faci…

 

Prieteni de la semnarea contractului pentru 13 milioane de lei

În presă, numele lui Sabadîş apare ca semnatar, alături de Mureşan Cristian al contractului pentru lucrările făcute de Cridov la IC-Ponor.

Mai exact, ca să ne amintim, în , 8 iunie 2015, la sediul Consiliului Judeţean Cluj a fost semnat contractul de execuţie a lucrărilor de modernizare a infrastructurii de acces în zona turistică Răchiţele – Prislop – Ic Ponor.

Documentaţia de atribuire a contractului care vizeaza proiectarea şi execuţia restului de lucrări la proiectul„Modernizarea infrastructurii de acces în zona turistică Răchiţele – Prislop – Ic Ponor”, a fost validată de către Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP).

Oferta declarată câştigătoare a contractului de achiziţie publică având ca obiect rest de execuţie lucrări pentru obiectivul „Modernizarea infrastructurii de acces în zona turistică Răchiţele – Prislop – Ic Ponor“ a fost cea depusă de ofertantul Asocierea Drumuri şi Poduri Judeţene Cluj SA – SC Cridov  SRL, cu o propunere financiară de 13.324.190,24 lei, fără TVA.

Contractul a fost semnat de Vakar Istvan – vicepreşedinte cu atribuţii de preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj, Mircea Avram – director general al Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public şi Privat a judeţului Cluj şi de reprezentanţii câştigătorului licitaţiei contractului de execuţie a lucrărilor, respectiv Asocierea Drumuri şi Poduri Judeţene Cluj SA – SC Cridov  SRL: Ioan Sabadîş – director general adjunct al SC DPJ Cluj SA şi Cristian Mureşan – director al SC Cridov SRL.

Nu mare ne-a fost mirarea să observăm că cei doi plânuiau să taie din materiale şi chiar să schimbe piatra cu balastul din cauza costului. Cei doi trebuiau să ajungă la o înţelegere pentru ca în caz de control să se găsească aceleaşi straturi atât pe sectorul Cridov cât şi pe cel al Drumuri şi Poduri Judeţene Cluj SA.

 

Reţete de succes la acostamente…

În altă ordine de idei, pe surse am aflat că Ioan Săbădiş îl avea la mână pe Mureşan cu anumite nereguli. Aşa că după o discuţie faţa-n-faţă, patronul de la Cridov a înţeles că era în favoarea sa să se dea bine pe lângă angajaţii apropiaţii lui Mircea Avram(atunci director RAADPP).

  • DOMN: Platformele le-ai gatat?
  • MUREŞAN CRISTIAN: Ce?
  • DOMN: Platformele, parcarile, le-ai făcut?
  • MUREŞAN  CRISTIAN: Pai nu, şi alea vrem sa le facem. Tu le-ai făcut alea?
  • DOMN: Mă, eu le-am făcut, da…
  • MUREŞAN CRISTIAN: Da’ ai făcut tot, tot, tot, ai gătat cu …
  • DOMN: N-am astăzi mai am nu ştiu câte 5 tone pe una şi am gătat.
  • MUREŞAN CRISTIAN: Eu n-am multe.
  • DOMN: Ştii puii mei ce-or face, nu ştiu tre’ să(?)
  • MURE AN  CRISTIAN:  Da’  tu  ce faci  cu  acostamentele,  am înţeles  că  le bagi de piatra?
  • DOMN: Da, (?)  şi te încadrezi ca-i vreo 44 de lei, ştii? La balast, c-avem şi balast şi cu piatră şi cu beton, no le-am făcut tăte cu balast, cu piatra.
  • MUREŞAN CRISTIAN: No, să ştiu să facem  şi noi tăt cu piatră.
  • DOMN: Pai spune ce sa fac, îi 44 de lei metru cub, şi teoretic te încadrezi. Şi cu maşinăria, de nu cheltui atata, nici marfă multă, nici manopera multă.

vakar semnare contract

IC Ponor cel mai jefuit drum cu gropi din judeţ

Blestemul s-a ţinut de drumul Răchiţele-IC Ponor din clipa în care s-a depus documentaţia pentru obţinerea fondurilor UE cu scopul de a-l reabilita.

În 2008, Consiliul Judeţean Cluj a încheiat un contract de 75,8 milioane de lei cu o firmă din Turda. Compania urma să se ocupe de asfaltare. 43 de milioane de lei din întreaga sumă veneau de la Uniunea Europeană. Lucrările au început în 2009 şi trebuiau terminate anul acesta, pe 8 decembrie. Însă, surpriză, şantierul a fost suspendat în 2013 şi constructorul, care a încasat deja 34 de milioane de lei, adică aproape jumătate din suma totală, a terminat doar 800 de metri din cei 22 de km şi o parte din structura de rezistenţă a drumului.

Constructorul a renunţat la contract din cauza unor neînţelegeri legate de costurile de realizare a şoselei. Cazul a ajuns la DNA.

Între timp, Consiliul Judeţean a reuşit să recupereze în instanţă, de la firma din Turda, 3,2 milioane de lei, echivalentul garanţiei de bună execuţie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.