“Anul 2010 va fi unul plin de noutăţi. Vom avea parcuri noi, o dată  cu finalizarea licitaţiilor vom putea monta mobilier nou şi modern pentru a utila aceste spaţii publice cu utilităţi care să le crească clujenilor calitatea timpului liber petrecut în aer liber”
“Acum 10 ani nu mă vedeam director tehnic”
“Ce pot să vă spun este că, din punct de vedere al dinamicii proiectelor iniţiate înainte de 2007, faptul că ele se continuă sub administrarea primarului Sorin Apostu este cu siguranţă benefic, pentru că strategia de dezvoltare a rămas aceeaşi, priorităţile stabilite la început se păstreză, la ele adăugându-se altele noi”, a declarat în primul interviu acordat presei Virgil Poruţiu, directorul tehnic al Primăriei municipiului Cluj-Napoca

Rep.: Care  sunt atribuţiile zilnice ale unui director tehnic al Primăriei municipiului Cluj-Napoca?
Virgil Poruţiu: Directorul Tehnic conduce Direcţia Tehnică, în cadrul căreia sunt mai multe Servicii (Serv Administrare Căi Publice, Serv. Siguranţa Circulaţiei Urbane şi Reţele Edilitare, Administrare Cimitire, Serviciul Tehnic, Serv. Ecologie Urbană, Serv. Spaţii Verzi şi Monumente, Biroul Achiziţii Publice, Serviciul  Investiţii, Serviciul Reabilitare imobile şi unităţi de învăţământ, Serviciul Administrare Hale şi Pieţe)
Rep.: Cum vă simţiţi că  trebuie să „păstoriţi” peste 300.000 de clujeni şi plus încă minim 100.000 de studenţi? Ce faceţi mai precis pentru ei? Trăiţi cu stresul că purtaţi o astfel de greutate pe umeri?
V.P.: Muncesc în cadrul Direcţiei Tehnice de peste 10 ani, timp în care numărul responsabilităţilor a crescut, iar complexitatea problemelor cu care ne confruntăm  în administratrea municipiului este din ce în ce mai mare. Direcţia tehnică a crescut la rândul său, serviciile s-au diversificat. Răspunsul la întrebarea dumneavoatră este Echipa. Lucrez cu o echipă foarte bună, eficientă, am colegi pe acre mă pot baza, iar comunicarea internă este foarte bună. Nu în ultimul rând, în munca noastră de zi cu zi beneficiem de atuu-ul de a a-l avea pe primarul Sorin Apostu, fost director tehnic, care cunoaşte în detaliu problemele administrative ale municipiului. 
Rep.: Cum încercaţi să  îmbunătăţiţi serviciile oferite de primărie? Care sunt realizările spre care tindeţi în 2010?
V.P.: Anul 2010 va fi unul plin de noutăţi. Vom avea parcuri noi, o dată  cu finalizarea licitaţiilor vom putea monta mobilier nou şi modern pentru a utila aceste spaţii publice cu utilităţi care să le crească clujenilor calitatea timpului liber petrecut în aer liber. Dacă finalizăm cu procedurile de licitaţie, vom demara noi proiecte de parkinguri. Dacă se va finaliza licitaţie pentru salubritate menajeră, vom putea demara o nouă etapă în adminsitrarea deşeurilor din municipiu şi ecologizarea oraşului. Continuăm marile programe de reabilitare termică a blocurilor, şi de renovare şi reabilitare a unităţillor de învăţământ.
Rep.:  S-a încercat să se facă presiuni asupra dumneavoastră?
V.P.: Nu.
Rep.:  Cum se vede lumea din funcţia unui actual primar? V-a lăsat Sorin Apostu actele în regulă?
V.P.: În administraţia publică fiecare are responsabilităţi precise. Actele, întocmirea lor şi arhivarea în mod corect nu intră  în atribuţiile  de serviciu ale directorului tehnic, deci întrebarea dumneavoastră nu are sens. În ceea ce priveşte proiectele în derulare ale muncipialităţii, care au fost iniţiate de către actualul primar, din poziţia sa de director tehnic, acestea îşi urmează cursul.  
Rep.:  Cum credeţi că evoluează  din punct de vedere administrativ Sorin Apostu faţă de Emil Boc?
V.P.: Sunteţi de acord cu mine că o astfel de întrebare nu îşi are locul în acest interviu. Eu nu sunt în măsură să emit aprecieri de acest fel despre nimeni. Ce pot să vă spun este că, din punct de vedere al dinamicii proiectelor iniţiate înainte de 2007, faptul că ele se continuă sub administrarea primarului Sorin Apostu este cu siguranţă benefic, pentru că strategia de dezvoltare a rămas aceeaşi, priorităţile stabilite la început se păstreză, la ele adăugându-se altele noi.
Rep.:  Dacă ar fi trei lucruri pe care le-aţi face diferit faţă de actualul primar care ar fi ele?

V.P.: Nu putem să facem lucruri diferite pentru că este o echipă care lucrează. Ca la fotbal. Toată echipa trebuie să meargă spre poarta adversă.
Rep.:  Cât influenţează  un director tehnic agenda cotidiană a primarului?
V.P.: Agenda cotidiană  a primarului conţine timp alocat problemelor gestionate prin Direcţia Tehnică, fie că vorbim despre stabilirea detaliilor pentru noi proiecte, sau verificarea celor în derulare, pe teren.
Rep.: Care a fost parcursul dumneavoastră profesional în cei zece ani de activitate la Primăria municipiului Cluj-Napoca?
V.P.: La început am fost inspector de sprecialitate la serviciul investiţii, apoi am devenit şeful achiziţiilor publice şi din 2008 director tehnic după Sorin Apostu.

Rep: Care este programul zilnic a unui director tehnic?
V.P.: Mă ocup de drumuri, de reparaţie, întreţinere, modernizare, administrare cimitire, curăţenia stradală, iluminat public.
Rep.: Pe partea de fonduri europene care este responsabilitatea direcţiei tehnice?
V.P.: Ne ocupăm dar nu direct. Noi pe partea tehnică ne ocupăm. În afară de cele depuse până acuma nu cunosc alte proiecte pentru anul 2010.  Bineânţeles că Primăria trebuie să atragă mai multe fonduri europene, de aceea a şi depus aceste proiecte. Anul viitor vom încerca să depunem şi alte proiecte în funcţie de liniile de finanţare şi programele care se deschid. Dacă se deschid mai multe linii, desigur că vom depune.
Rep.: Unde vă vedeţi peste 10 ani?
V.P.: În 10 ani se pot întâmpla multe. Acum 10 ani nu mă vedeam director tehnic şi este foarte greu să vă răspund la întrebarea asta.

Tiberiu Hrihorciuc

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.