Tinerele dornice să intre în lumea modei, pot fi ţepuite uşor pe uliţele Clujului. Agenţiile de publicitate fantomă ai căror reprezentanţi abordează oamenii pe stradă, continuă să îşi desfăşoare activitatea în complexul SORA, profitând de naivitatea celor care visează la o carieră în acest domeniu.

 

EV-MEDIA FM, este o firmă din Bucureşti, cu punct de lucru în Cluj-Napoca, ce are ca obiect de activitate servicii de publicitate şi promovare. Reprezentanţii acestei firme abordează pe stradă fete tinere, de preferat studente, pe care le invită la sediul agenţiei pentru a le oferi detalii despre posibilitatea de a fi modele pentru machiaje sau coafuri pentru saloanele de înfrumuseţare din Cluj. Până aici nimic nu pare anormal, ba dimpotrivă se ştie demult că majoritatea saloanelor au nevoie de modele pentru noile eleve sau pentru specialişti care urmează cursuri, iar acest lucru le poate scăpa pe studente de o cheltuială în plus.

Odată acceptată invitaţia, acestea sunt conduse până la etajul 1 al complexul SORA, într-o cameră pe care agenţia a închiriat-o pentru o perioadă scurtă şi înăuntrul căreia se află o canapea, două birouri şi un panou publicitar pus între ele pe care este scris mare EV-MEDIA.

 

Oferte tentante şi complimente peste complimente

La intrarea în sediu domnişoarele sunt preluate de către o duduie zâmbitoare şi cu speach-ul pregătit, care le invită să ia loc pentru a le explica în ce constă oferta agenţiei:

„EV-MEDIA FM este o agenţie de publicitate din Bucureşti în colaborare cu unele dintre cele mai prestigioase saloane de înfrumuseţare din Cluj. Respectivele saloane caută fete cu trăsături frumoase care să fie modele pentru machiaj şi coafură, urmând ca manoperele să fie expuse în broşura de promovare a salonului. Vei participa la şedinţe foto profesionale pentru care vei fi plătită şi vei avea ocazia să te faci remarcată deoarece saloanele au o clientelă de elită şi mai mult decât atât sunt în colaborare cu agenţii renumite de modeling. Dacă te înscrii la acest casting, vei fi chemată să participi şi la diverse evenimente media, iar cu timpul vei putea încheia contracte cu branduri mari şi astfel să reprezinţi imaginea lor. Astăzi este o zi norocoasă pentru tine deoarece ai avut şansa să te remarce colegul nostru şi să te aducă aici ca să afli cum poţi să îţi conturezi o carieră în acest domeniu”.

După seria de avantaje prezentate li se arată pe repezeală un contract, după care urmează seria de complimente. La această parte domnişoarele află despre ele lucruri cum ar fi că au o frumuseţe naturală aparte, ochi deosebiţi, privire profundă şi că ar fi potrivite pentru broşurele de promovare ale saloanelor şi pentru reclame. Dacă totuşi natura nu le-a înzestrat în mod deosebit cu trăsături ieşite din comun şi simt nevoia să îşi pună întrebarea „de ce eu?”, li se spune că agenţia caută modele şi nu manechine, iar motivul pentru care acestea ar fi cele mai potrivite este că se caută oameni simpli de pe stradă care au acel „ceva”.

Despre saloanele de înfrumuseţare prestigioase pe care le-a menţionat la începutul întâlnirii, duduia nu vrea să vorbească. Dacă este întrebată despre ce saloane este vorba, spune doar că sunt foarte cunoscute la nivel local, dar şi naţional şi că divulgarea numelui se va putea face numai după ce se face înscrierea la casting. În cazul în care se nimereşte o fată mai neîncrezătoare şi totuşi insistă pentru obţinerea mai multor informaţii despre colaborările EV-MEDIA FM, i se răspunde scurt şi la obiect: „Din moment ce nu eşti înscrisă şi nu te afli în baza noastră de date, nu avem nici o obligaţie să îţi oferim aceste detalii”.

 

„Ori profiţi acum, ori pierzi şansa!”

Până la momentul înscrierii propriu-zise, domnişoarelor nu li se precizează nimic despre taxa de înscriere. Discuţia este lungită cât mai mult şi scufundată în note exagerate de complimente şi avantaje, iar când nivelul de entuziasm se ridică îndeajuns, „viitoarelor modele” li se spune restul povestioarei:

„Spune-mi te rog, când a fost ultima oară când ai cheltuit suma de 120 de lei? Având în vedere că vorbim de o agenţie de publicitate serioasă, aceasta are nevoie siguranţa că nu te vei înscrie degeaba la acest casting deoarece nu ar fi corect nici pentru noi nici pentru saloane să pierdem timp. Suma de 120 de lei o vei recupera după primele şedinţe foto, iar pe lângă acest lucru vei primi după fiecare eveniment produse profesionale care ştim cu toţii ce mult costă. Ori profiţi acum, ori pierzi şansa!”.

În funcţie de răspunsul primit atitudinea doamnei se schimbă brusc. Dacă tinerele dau dovadă de nesiguranţă, aceasta încearcă să mai tragă de ele spunând că frumuseţea costă şi că este vorba despre o sumă foarte mică în comparaţie cu avantajele de care vor beneficia o dată ce se înscriu la acest casting.

În cazul în care răspunsul este negativ şi nu o încântă, aceasta devine vizibil iritată lansând dramatic finalul poveştii:

„Îmi pare rău că deşi ai avut norocul să fii aleasă, nu înţelegi că refuzi o şansă care ţi-ar putea schimba viaţa. Nu te întâlneşti des cu astfel de ocazii! Mulţumesc pentru timpul acordat. O seară bună!”

Şi uite aşa, urmează ca reprezentantul de pe stradă să racoleze altă fată, care dacă are ghinionul să fie puţin mai naivă este ţepuită de către agenţia fantomă de publicitate, de nişte bani şi lăsată să aştepte până va fi contactată de cineva care să o invite la prima şedinţă foto.

 

Despre SC. EV-MEDIA FM SRL.

Agenţia EV-MEDIA FM are sediul în Bucureşti, sector 4, str. Olteniţei 105A şi a fost înfiinţată în data de 2 noiembrie 2017. La descrierea activităţii este inclusă furnizarea unei game complete de servicii de publicitate şi de promovare cum ar fi: consultanţă, servicii de creaţie, producţie de materiale publicitare, activităţi de marketing prin punctele de vânzare, crearea şi plasarea reclamelor în ziare, periodice, la radio si televiziune. Unicul administrator al firmei este Lungeanu Constantin Alexandru cu domiciliul în municipiul Târgovişte, un personaj necunoscut în comparaţie cu modul în care este prezentată agenţia de reprezentanţii ei. Totodată, aceasta nu deţine nici un site de unde tinerele atrase de casting pot obţine mai multe informaţii şi nu există niciunde un număr de contact.

panou ev media

Numele salonului Pop Academy folosit pentru credibilitate

Reporterul Gazeta de Cluj a luat legătura cu managerul salonului Pop Academy din Cluj, care în urmă cu doi ani a avut antecendente cu o astfel de agenţie ce a încercat să se folosească de numele salonului pentru a părea cât mai credibilă.

„Noi avem şcoala de coafor şi la cursurile noastre de specializare/calificare avem nevoie de modele pentru cursanţi şi atunci prin intermediul unor flyere ce sunt împărţite prin oraş cursanţii îşi fac rost de respectivele modele. În urmă cu vreo doi ani de zile s-a întâmplat să avem, ceva cursuri şi nu am găsit modele pentru toţi participanţii. O agenţie de modelling ce avea sediul pe Memorandumului ne-a promis că ne poate ajuta şi că ne vor trimite un număr mare de persoane. Noi fiind în lipsă de modele ni s-a părut o idee genială şi am semnat un contract de prestări servicii cu aceasta, dar fără valoare. După trei zile de când am semnat contractul, ne-au fost trimise 15 persoane, în ideea în care înainte de semnarea contractului ni s-a promis în jur de 100 de persoane.

După o perioadă au început să vină fete care au fost racolate de pe stradă prin sistemul agenţiei respective şi au început să ne învinovăţească pentru faptul că au plătit o sumă de bani şi că li s-au promis servicii pe care noi nici măcar nu le avem la Pop Academy. În momentul în care am aflat cum stă treaba de fapt am şi întrerupt orice colaborare, dar ulterior am auzit că numele nostru a mai fost folosit în astfel de scopuri”, a declarat Paul Ise, managerul Pop Academy.

Reprezentanţii uneia dintre cele mai mari agenţii din Bucureşti, OneVogue, cu experienţă pe partea de modeling, ce în prezent se ocupă cu castinguri pentru reclame şi filme, susţin că nici o agenţie care se respectă nu va cere bani pentru înscrierea la casting.

„Nu sunt normale aceste practici şi nici o agenţie care se respectă nu o să ceară bani pentru înscrierea la casting. Se cer bani numai pentru book-urile profesionale pe care le realizează modelele, dar pozele respective sunt realizate cu un fotograf şi le rămân şi lor, dar în nici un caz pentru înscrieri sau promisiuni de alte proiecte. La Bucureşti situaţia este asemănătoare şi încă auzim oameni care vin la noi la înscriere şi ne spun că se întâlnesc cu reprezentanţi ai unor agenţii de genul care încearcă să îi convingă să scoată sume pentru înscrieri la diferite castinguri”, a declarat Ionela Zamfir, asistent manager la agenţia OneVogue.

38 COMENTARII

  1. Ce bine ca i-a observat cineva! Am vrut sa fac si eu poza la poster dupa ce am refuzat ca sa caut firma, dar a iesit cealalta doamna care „machia” pe cineva si care a sarit la mine cu injurii, mai sa nu sara la bataie. Am fost foarte confuza. Sper ca nu vor ramane nepedepsiti. Un lucru e clar, in Sora nu mai intru.

  2. Foarte urat din partea lor ceea ce fac , tocmai azi am pățit și eu sa am ghinionul de a face cunoștință cu acești oamenii , care mint fara nerusinare doar pt a obține banii pe seama altora, ghinionul meu a fost ca le-am dat si banii …

  3. Mi-aș fi dorit să văd articolul acesta înainte să le dau bani… Săptămâna trecută am fost la ședința foto și acum aștept să primesc albumul pentru a putea avea „evenimente”. Rămâne de văzut cum vor decurge lucrurile dar deja mă simt dezamăgită de naivitatea mea.
    Dacă mai este cineva în situația mea vă rog să-mi dați un feedback.

  4. Buna, mai pe scurt: daca va opreste cineva in fata la Sora pentru a vorbi despre un posibil viitor in modelling, sedinte foto, albume etc. nu faceti prostia sa credeti persoana respectiva. Va va duce sus, la etaj, iar acolo, va trebui sa semnati un „contract” si sa dati o „taxa de participare” de 100 de lei. In orice caz, nimic din cele povestite nu este adevarat. Va rog raspanditi stirea.

  5. Eu nu am de a face cu ei ,dar am o prietena care e înscrisă la ei și urmează a zis sa fie chemată la un eveniment, nu știu pe ce vă bazați doamna irina când puneți știrea asta dați mai multe detalii , a-ți avut probleme cu ei sau cineva cunoscut dumneavoastră ? Spuneți mai exact ce se întâmplă ,care sunt paşi și care sunt riscurile ?

  6. Măi oameni buni dar aduceți argumente contra lor când lăsați comentarii Spuneți ceva real, spuneți Cum se derulează lucrurile cei care a-ți avut probleme cu ei, să înțeleagă lumea ce se întâmplă, ce riști dacă plătești taxa de înscriere, așa dacă vorbiți voi aiurea și credeți că e țeapă nu spuneți nimic concret

  7. ok, deci ce se-ntampla ii ca luati o teapa de 120 lei in care va zice ca ii singura voastra sansa etc, etc, si ca merita nush ce, da de fapt nu va promit nimic in foaia pe care o semnati, numa va zic baliverne care sa sune bine da nu is deloc adevarate. am luat si io teapa, si am fost la politie sa depun plangere, politia o zis ca nu se poate face nimica si ca ei opereaza “legal”, adica toata minciuna ii vorbita, ce semnezi ii altceva decat ce iti zic si din ce semnezi ai numa de pierdut, si dupa ce si-o gasit fraieru/fraiera is iara in strada sa aduca pe altii. I-am tot vazut odata la 3 zile, nu pare ca ar duce lipsa de “modele”, plus ca aveau un teanc de cativa cm grosime de hartii semnate cand mi-am luat io teapa. Pe scurt semnezi o foaie pe care iti scrie numele si inca ceva informatii redundante, mai scrie ca ei au dreptu sa-ti folosesca pozele facute de ei in studio cum au chef in scopuri ilustrative, ca platesti 120 lei, ca poti revoca angajamentul inainte de a-ti face pozele(in 5 min cica poze de inregistrare) cu banii inapoi sau dupa da fara banii inapoi(minciuni si astea, fac tare urat cand le zici de asa ceva, am patit) si o semnatura de-a ta, apoi le dai 120 lei, vorbesti cu o fufa cam de dupa un panou ceva, si poate te suna, poate nu, da bani nu mai vezi, si posibil nici sa nu mai auzi ceva de la ei in scurta vreme, da n-ai ce le face, tu ai semnat, legal nu promit nimic ….

  8. si in plus, ce ma-sa de argumente va mai trebe impotriva lor? acilea va avertizeaza cei care o luat teapa deja, daca vreti sa incercati, nu va opreste nime, da sa nu ziceti ca nu ati fost avertizati.
    Cand simtiti ca ceva nu ii in regula, si ca ar putea fi teapa, apoi nu mai stati sa fiti convinsi ca de fapt ii legit, ca de obicei inca raman dubii, si faceti prostia cu dubiu in voi, abea apoi va dati seama ca nu v-ati ascultat intuitia
    PS ar trebui totusi facut ceva cu ei, si am 2 propuneri, 1) careva care nu o luat teapa/nu o intrat inauntru(sa nu ii fie recunoscuta fata) sa stranga informatii despre ei si apoi sa propagam stirea cat si unde putem, asa cum o stim si cum am patit-o cei care am patit-o(punem un link la aricolu asta), si propagarea zic ca cel mai bine s-ar face pe facebook si afise, iar cealalta idee implica afise asemanatoare cu ce au ce de la acest ev-media-fm, pe care sa punem un link prescurtat si/sau QR code la articolu de acilea

    • Dacă toată lumea se ia după analfabet ca tine, e clar unde ajungem!!! Învață reguli de ortografie și gramatică și apoi documentează-te!!! Agenția este în regulă și oferă evenimente, mergi si convinge-te, anonimule!!!

  9. Păi și ce ai făcut mai departe deci ? In ce stadiu esti doar te-ai înscris și ai dat cei 120 lei sau esti deja la pasul , cum zic ei de a aștepta eveniment? Și la poliție unde ai fost mai exact sa depui plângere ?

  10. Am facut si eu asta. Am platit taxa de inscriere iar urmatoarea zi am fost contactata pentru a merge sa discutam detalii. Mi s a oferit un contract pe care puteam sa il semnez sau nu. Am refuzat deoarece nu am cunostinte judiciare si nu voiam sa risc.
    Mi s a spus ca desi nu am semnat voi ramane la stadiu de model amator, adica nu o sa ma ajute sa fac cursuri in domeniu doar ca tot voi fi contactata pentru evenimente.
    Acum ramane de vazut, daca o sa fiu contactata si platita o sa va anunt.

  11. Ioana, de ce nu dai detalii despre evenimentul la care ai participat? Esti cumva cu ei! Ii ajuti sa tepuiasca cati mai multi oameni?!!! Daca totul este in regula, real si adevarat detaliaza „evenimentul”!!!!

    • Ar fi bine sa nu mai acuzați pe nimeni atata timp cat nu v-ati prezentat sa semnați un contract si ati citit „un articol”…doar ca asta e Romania, e foarte simplu sa vorbesti aiurea, dar sa nu ai dovezi, e foarte simplu sa scri ceva, dar sa nu mergi sa te interesezi despre ce este vorba cu adevărat…de asta suntem prosti si săraci…

  12. Fetelor, nu ati vrea sa chemam televiziunea (pro tv, antena) ? Sa ne adunam mai multe persoane si sa vedem ce putem rezolva! nu se poate asa ceva, sa nu faca nimeni nimic. Poate daca suntem mai multe, si facem un scandal monstru o sa primim ceva! totusi, decat sa nu facem nimc
    Daca sunteti de acord va rog sa ma contactati la adresa de email piticnr3@yahoo.com

  13. În primul rând dacă era o agenție atât de cunoscută pe cât zic ei ar fi fost informații pe internet cum sunt și despre altele și n-ar fi singurii care fac asta.
    Este o agenție în Focșani cu aceleași criterii, doar numele diferă.
    Da,e o mare țeapă! Am semnat contractul care era în € și dânșii au zis că într-o săptămână avem eveniment și ca să vezi a trecut mai bine de o lună și nu s-a întâmplat nimic. Am zis să mai aștept și să vedem ce facem( am o cunoștință avocat).

    • Am depus plângere la secţia 1 de poliţie pe Str. Decebal:) nu e prea târziu, toţi cei care aţi fost înşelaţi mergeţi să depuneţi plângere. Deja s-au strâns multe dosare, sperăm să se rezolve:)

  14. Am muşcat şi eu momeala, voi depune plângere la poliţie saptamana viitoare deoarece ei au disparut din Sora iar la numărul de telefon nu raspunde nimeni:)

  15. Am depus plângere la secţia 1 de poliţie pe Str. Decebal:) nu e prea târziu, toţi cei care aţi fost înşelaţi mergeţi să depuneţi plângere. Deja s-au strâns multe dosare, sperăm să se rezolve:)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.