Un caz neobișnuit pe piața produselor naturiste. O firmă din Cluj-Napoca este acuzată că fură produsele uneia din Baia Mare și le vinde din nou după reetichetare cu un preț mai mare. Vă prezentăm metodele prin care reprezentanții firmei maramureșene au reușit să demonstreze ilegalitatea și punctul de vedere al celui acuzat.

 

Reprezentanții firmei maramureșene s-au transformat în detectivi particulari

Infracțiunea s-a descoperit atunci când Ioana Leschian, una din angajatele firmei Natural Health Selewctions, firmă din Baia-Mare, a verificat pe internet dacă pe piață sunt produse concurente firmei lor. Surpriza a venit când Ioana Leschian a descoperit pe site-ul www.biosimittera.ro sucuri ecologice de la Casa Vaida, firmă din Cluj-Napoca, care erau absolut identice cu cele pe care le comercializa firma maramureșeană. Inițial credea că e oarecum normal, văzând o concurentă în Casa Vaida, însă semnele de întrebare s-au ridicat atunci când angajata Natural Health Selections și-a dat seama că pe lângă sucurile de catină pură și amestecuri de diferite procente de catină cu miere, morcovi afine sau struguri, care erau absolut la fel și sticlele și capacele firmei clujene sunt identice cu cele a firmei maramureșene. Astfel, reprezentanții firmei Natural Health Selections s-au transformat în detectivi particulari și au demonstrat infracțiunea.

”În  ziua în care am început săcaut pe internet produse asemănătoare cu ale noastre am descoperit pe site-ul www.biosimttera.ro sucuri ecologice de la Casa Vaida care erau identice cu cele pe care le comercializează Natural Health Selections: suc cătină, suc cătină cu miere, suc morcov cu cătină, suc afine cu cătină, suc struguri cu cătină.

Cel mai tare mi-a atras atenția faptul că sticlele și capacele erau identice cu ale noastre. Când am luat compoziția primului suc (ex: suc afine cu cătină) ca să îl compar cu cel produs de firma noastră, am observat că, cantitățile de afine, cătină și miere erau la fel. Am verificat apoi pe rând fiecare produs în parte de la ambele firme și compoziția era la fel la fiecare”, povestește Ioana Leschian.

x-primit-inapoi

Scenariu pentru demascare

Împreună cu directorul firmei Natural Health Selections, Virgil Marchis, au aprofundat cercetările și au pregătit un scenariu pentru demascare

”Am hotărât să sunăm la numărul de pe site–ul Biosimttera ca să întreb dacă sucurile sunt de aceeași firmă dar cu branduri diferite sau sunt produse de firme diferite și doar sticlele și compoziția coincide.I-am zis domnului de la telefon că e mult prea mare asemănarea dintre ele, însă el mi-a zis că nici nu a observat, însă se va informa și măva suna din nou.

După vreo două-trei ore am primit un telefon de la domnul de la Biosimterra care mi-a spus, citez: ”Cei de la Casa Vaida cumpără vrac de la Natural Health Selections și vinde sub brandul Casa Vaida. Am vorbit cu ambii producători și e în regulă.”

După cele întâmplate, am hotărât să facem comanda de sucuri de la Casa Vaida pe site-ul Biosimttera  (sucuri care sunt identice cu ale noastre). La o zi după comandă ne contactează telefonic la firmă domnul Valentin Hârșan, dânsul era foarte curios să știe dacă avem probleme cu stocurile, deoarece dorește să facă comenzi mai mari pe viitor, dar deocamdată vrea o comandă de câte două sticle din fiecare suc. Dânsul a confirmat ulterior comanda cu un email trimis către noi (email: Valentin@CasaVaida.com), email care ne-a confirmat că domnul Valentin este de la firma Casa Vaida”, continuă Ioana Leschian.

natural-health-selections

Dovada infracțiunii de furt

Reprezentanții firmei Natural Health Selections s-au dovedit a fi vigilenți și s-au hotărât să filmeze întreg procesul de îmbuteliere și să îi trimită sucurile cu un X marcat sub capace. Așadar, atunci Natural Health Selections au avut certitudinea că cei de la Casa Vaida iau produsele lor și le etichetează din nou, asta explicând și diferența de preț între cel al lor și cel practicat de firma demascată. Când au deschis coletul cu produsele comandate de pe Biosimttera, sub unul dintre capace, era marcat semnul X, adică semnul făcut de cei de la Natural Health Selections când au ambalat produsele pe care le-au expediat la cererea lui Valentin Hârșan.

”Am fost de acord să-i trimitem sucurile, însă bănuind că domnul de la Casa Vaida ia sucurile noastre și își pune eticheta lui, am hotărât să-i trimitem sucurile cu un X marcat sub capac.

Dat fiind faptul că în momentul în care am făcut comanda ea trebuia să ajungă în maxim două zile, am contactat Biosimttera și am întrebat de ce nu a ajuns comanda pe care am făcut-o. Domnul mi-a explicat că au o problemă cu furnizarea unui suc care îi lipsește din stoc, însă trebuie sa-i ajungă cât de repede. În tot acest timp, domnul Valentin Hârșan ne presa cu telefoane să-i trimitem cât de repede comanda dânsului cât de urgent putem.

Luni, 10 octombrie 2016, a ajuns comanda făcuta de noi de la Biosimttera, am deschis coletul, iar sub unul dintre capacele de la suc era marcat un X…”, mai spun reprezentanții firmei maramureșene.

Natural Health Selections și-a înregistrat la OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci) și OHIM (Oficiul pentru Armonizarea în Piața Internă) mărcile, desenele și modelele, astfel, ei au obținut Decizia nr 6771/22.08.2014 de la OSIM, pentru mai multe produse proprii, decizie care îi conferă automat titularului drepturile prevăzute de art. 36 și 37 din Legea nr. 84/1998, republicată, dar cu anumite limitări, totuși, anume cele prevăzute de art. 38 si 39 din aceeași lege. Având în vedere că reprezentanții Natural Health Selections nu sunt de acord ca produsele lor să fie furnizate fără vreun contract, aceștia au depus o plângere la IPJ Maramureș împotriva lui Valentin Hârșan.

 biosmittera

Valentin Hârșan: ”Suntem victimele unei erori de comunicare”

Valentin Hârșan de la Casa Vaida, cel ce este acuzat de reprezentanții Natural Health Selections că le-ar fi furat produsele spune că a fost vorba de o neînțelegere între el și directorul de vânzări a firmei, Virgil Marchiș.

”Suntem victimele unei erori de comunicare. Pe primul loc pentru noi se află clientul, căruia dorim să îi oferim produse calitativ superioare. Din pricina faptului că suntem, poate, prea entuziaști să ne îndeplinim această misiune, există posibilitatea să fi acționat în grabă, dar nu cu rea intenție, ceea ce dorim să fie clar și stipulat. Am dezvoltat acest brand din dorința de a ajuta producătorii locali în ideea de dezvoltare, aceasta este și deviza noastă, a brand-ului Vaida, calitatea.

Conform discuției purtate cu domnul Virgil Marchiș, director de vânzări în cadrul companiei în cauză, căruia i-am explicat intenția noastră clară de a comercializa produse pe bază de cătină manufacturate de ei sub brand-ul nostru (private label), din stocuri existente, dorim să facem următoarele precizări: discuția purtată cu domnul Marchiș a avut un caracter amiabil, deschis, prin care a rezultat intenția unei colaborări în acest sens. În concluzie am parcurs spre solicitarea unor mostre din partea companiei, mostre pe care le-am și primit de altfel, pentru a fi personalizate de către noi. După acordul verbal al domnului Marchiș am parcurs spre un label design pentru produsele primite, urmând a discuta ulterior detalii contractuale. Repetăm, prin acordul verbal al dânsului. Produsele au fost publicate pe site-ul nostru, al companiei. Având în vedere că produsele au fost introduse în oferta noastră comercială, acestea au fost publicate după aceea de către o parte din distribuitori/site-uriafiliate, fără să se știe că aceste produse nu sunt disponibile încă, greșeală pe care ne-o asumăm.

Am avut plăcuta surpriză să primim interes pentru aceste produse, moment în care am încercat în repetate rânduri să îl contactăm pe domnul Marchiș, fără absolut niciun rezultat. În speranța unei bune colaborări și pornind de la ideea că această problemă se va rezolva ulterior, am comandat produse. Din discuțiile ulterioare purtate cu angajați/colaboratori ai companiei, am aflat că nimeni nu avea cunoștință de acest acord verbal, ceea ce ne-a dus la o discuție directă cu superiorul în cauză, domnul Ionuț Crăciun. Acesta ne-a explicat faptul că nu este interesat de o colaborare pe partea comercializării de produse sub private label către noi, moment în care noi am oprit vânzarea acestor produse în speranța că în urma cererii formulate oficial către companie vor fi totuși de acord cu această colaborare. Menționăm că până la momentul respectiv am comercializat aproximativ un număr de 10 sticle de 200ml.

Ne cerem scuze față de clienți și potențiali clienți pentru această neînțelegere. Am dorit să oferim produse de calitate, am acționat în grabă din dorința de a ne servi clienții la timp și am omis câteva elemente legale în această misiune a noastră de a oferi produse de calitate. De asemenea, ne cerem scuze pentru faptul că am dat dovadă de încredere, cunoscând reputația oamenilor din acea zonă geografică, precum și a firmei în cauză, ca oameni de cuvânt și vom trata de acum încolo toți furnizorii cu mult mai mult profesionalism, înăsprind procedurile de selecție a acestora pentru a nu mai fi induși în eroare. Suntem persoane profesioniste, cu ani de experiență în domeniul suplimentelor alimentare și a produselor naturiste în general, vrem să asigurăm clienții precum și potențialii clienți că produsele brand-ului Vaida sunt de cea mai înaltă calitate, iar oamenii din spatele lor sunt persoane muncitoare și oneste”, a precizat Valentin Hârșan.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.