Cu ceva vreme in urma, 27 de jurnalisti, membri ai UZEAR (Uniunea Ziaristilor si Editorilor Auto din Romania), au decis, acordand un punctaj de 205 puncte, ca masina anului 2010 in Romania a fost noul Opel Astra. Astfel ca, invitat fiind la un drive-test Opel Astra Sports Tourer organizat de ECOMAX – dealerul clujean al marcii Opel – eram curios sa aflu daca voi fi, cumva, cel de al 28-lea jurnalist care subscrie alegerii facute de cei 27 de colegi de breasla, daca voi confirma, la randul meu, eticheta “masina anului 2010 in Romania” in ceea ce priveste noul Opel Astra.

 
Primul contact cu Opel Astra Sports Tourer, cel vizual, a reprezentat si prima surpriza placuta. Inscriindu-se in noul curent reprezentat de break-urile cu profil si silueta super-sportive, noul Opel Astra Sports Tourer seamana mai degraba cu un hatchback dopat cu steroizi, in sensul bun al cuvantului. Prin dimensiunile sale (lungime – 4,60 metri; ampatament – 2,685 metri), este cel mai impozant break din clasa sa. Liniile si designul denota aptitudini,… atitudini si calitati atletice care confirma faptul ca Malcolm Ward, responsabil cu designul la Opel, a facut o treaba extraordinara. Surprizele au continuat in timpul drive-testului. Am optat pentru modelul propulsat de motorul de 1,4 litri turbo si 140 CP, o bijuterie tehnica si inginereasca de exceptie daca luam in considerare puterea mai mult decat apreciabila generata de motorul relativ mic. Dar gama de motorizare de inalta performanta si consum eficient de carburant este larga atat in ceea ce priveste propulsoarele pe benzina, cit propulsoarele diesel, asistate de o cutie de viteze in 6 trepte sau, optional, de o cutie de viteze automata.
 
La capitolul dotari, Opel Astra Sports Tourer sta foarte bine, reusind sa satisfaca cei mai exigenti clienti. Enumeram doar cateva: cele mai bune scaune ergonomice din clasa compacta, sistem de iluminare frontala adaptiva (AFL+), Opel Eye (sistemul inovator cu camera video frontala), sistem de climatizare exclusivist cu doua zone (Electronic Climate Control – ECC), modul de telefonie integrat si Bluetooth, sistem Infotainment compatibil MP3, port auxiliar pentru dispozitive electronice externe, precum iPod si conexiune USB. Noul Opel Astra are preturi incepand de la 14.215 euro TVA inclus.
 
Inca doua amanunte: modelul luat in drive-test a fost rosu, cu numere de Germania. Nu cred ca acestea au fost singurele motive pentru care multi clujeni au intors capetele dupa mine. De fapt, dupa noul Opel Astra Sports Tourer…
Cristian Bara

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.