Pentru prima dată, de la demararea proiectului bike-sharing, au fost făcute public schițele și planșele cu proiectul pistelor de biciclete care ar fi trebuit finalizat încă de acum doi ani. Acest lucru a fost posibil pentru că reprezentanții Clubului de Cicloturism Napoca au dat municipalitatea în judecată și au câștigat în proces dreptul de a vedea planșele proiectului. În 2012, Primăria Cluj-Napoca a atribuit un contract de peste 2,6 milioane de euro pentru construirea unui proiect de bike sharing (piste de biciclete, staţii de închiriat şi biciclete) asocierii dintre firmele Viacor Engineering, din Bucureşti, şi Rico, din Constanţa.

 

La sfârșitul acestei săptămâni, pentru prima dată de la începerea proiectului bike sharing, au fost prezentate planșele proiectului. Clubul de Cicloturism Napoca a câștigat procesul intentat Primăriei Cluj Napoca, iar administrația locală a fost obligată de instanță să facă publice aceste date.

”Pentru prima dată au apărut la întâlnire și reprezentanți din cadrul primăriei și din partea proiectantului. Am prezentat planșele și, aplicat, s-a discutat pe marginea fiecărui traseu. Cei de la primărie au acceptat faptul că s-au strecurat câteva erori în proiect, dar au încercat să pluseze mereu cu informații care nu apar nicăieri. Spre exemplu, ni s-a spus că pe strada Horea pista de biciclete va fi construită pe un culoar dedicat, și nu pe trotuar cum este acum. S-a mai discutat și dacă unele piste sunt făcute doar pentru a completa numărul de kilometri din proiect sau au vreo utilitate. Spre exemplu, ni s-a spus că pe străzile Maramureșului și Oltului au făcut piste doar pentru că au făcut sensuri unice acolo. Apoi, din partea primăriei nu au venit persoane care să poată lua decizii în urma discuțiilor care s-au purtat, ci doar angajați de la birourile tehnice”, spun reprezentanții Clubului de Cicloturism Napoca. ei mai arată că  primăria a refuzat abuziv să facă publice planurile respective, ele fiind avizate de mai mulți ani și în 9 martie 2015 supuse aprobării în Comisia Municipala de Sistematizare a Circulației, însă nefăcute vreodată publice. Potrivit lor, ”conținutul acestor proiecte, a căror punere în aplicare Primăria clujeană o anunță ca iminentă, după ani de zile de tergiversare și amânări repetate a punerii în practică a proiectului de bike sharing cu componența de noi piste, ridică foarte mari semne din punct de vedere biciclistic și explică, probabil, de ce documentația a fost abuziv secretizată și de ce în continuare răspunsurile primite sunt incomplete și documentele nu sunt certificate”.

 

Boc și pista

În 2012, Primăria Cluj Napoca a atribuit un contract de peste 2,6 milioane de euro pentru construirea unui proiect de bike sharing (piste de biciclete, staţii de închiriat şi biciclete) asocierii dintre firmele Viacor Engineering, din Bucureşti, şi Rico, din Constanţa.

În momentul de faţă, proiectul este blocat la stadiul realizării pistelor de biciclete, planul fiind unul care nu poate fi viabil situaţiei reale din teren. Bineînțeles că proiectul trebuia terminat de mult timp!

În timpul verii, Boc a declarat într-o emisiune televizată că municipalitatea clujeană ar fi inaugurat de mult proiectul, dar acest lucru nu s-a putut întâmpla din cauza celor două localităţi limitrofe Clujului, Apahida şi Floreşti, incluse şi ele în proiect. Însă, reprezentanţii celor două comune spun că nu au nici o problemă cu acest proiect şi că boc nu a făcut altceva decât să “arunce pisica” în curtea vecinilor.

Conform proiectului, constructorul ar trebui să realizeze, cel puţin între Floreşti-Cluj Napoca şi Apahida o pistă de biciclete, ca să nu mai vorbim de necesitatea pistelor din oraş. În momentul de faţă, pistele pentru biciclete din oraş sunt realizate prin îngustarea trotuarului sau a căilor de rulare pentru vehicule. dacă se va păstra această situaţie, practic, cei 17,6 milioane de lei vor fi cheltuiţi pe 500 de biciclete, câteva staţii şi marcaje cu vopsea pentru trasarea unor piste suplimentare pe trotuare sau șoselele din oraş.

Conform site-ului itthon.transindex.ro, care a realizat o radiografie a acestui proiect, reţeaua de piste trasată în zona metropolitană a Clujului este imposibil de realizat.

 

Trasee văruite

Conform proiectului, constructorul ar trebui să realizeze, cel puţin între Floreşti-Cluj Napoca şi Apahida o pistă de biciclete, ca să nu mai vorbim de necesitatea pistelor din oraş. În momentul de faţă, pistele pentru biciclete din oraş sunt realizate prin îngustarea trotuarului sau a căilor de rulare pentru vehicule. Dacă se va păstra această situaţie, practic, cei 17,6 milioane de lei vor fi cheltuiţi pe 500 de biciclete, câteva staţii şi marcaje cu vopsea pentru trasarea unor piste suplimentare pe trotuare sau șoselele din oraş.

Conform site-ului itthon.transindex.ro, care a realizat o radiografie a acestui proiect, reţeaua de piste trasată în zona metropolitană a Clujului este imposibil de realizat.

“cei care cunosc bine orașul își dau seama că harta ce se află la baza hărții cu traseele ciclourbane este învechită: cartierele construite recent lipsesc cu desăvârșire, și nici urmă de Iulius Mall, construită în 2007, construcție ce a adus schimbări semnificative în traficul din zonă.

Cei care au desenat harta au mai folosit un truc simplu: traseele existente și cele propuse au o culoare foarte apropiată (roșu, respectiv portocaliu). În acest fel, harta poate induce în eroare pe cei care nu sunt destul de atenți: ei pot credea că traseele propuse sunt de fapt trasee existente

 

Responsabilii de buna desfășurare a proiectului:

Manager proiect – Adrian Răulea (n.r. șeful Serviciului Strategie și Dezvoltare Locală din Primăria Cluj-Napoca)

Asistent proiect – Szabo Tamas

Responsabil achiziţii – Lucia Lupea (n.r. șeful Serviciului Achiziții Publice din Primăria Cluj-Napoca)

Responsabil financiar – Ioan Bogdan

Responsabil tehnic – Dorel Gurzău

Responsabil informare şi publicitate – Călin Forna

Responsabil asistenţă juridică – Alina Rus

 

Fir întins între SPP şi Bagiu

Patronul Viacor Engineering este brașoveanul Răzvan Bagiu, familia lui fiind ”conectată” la protecţia asigurată de fostul SPP-ist Cristian Nedelcu, unul dintre membrii de bază ai democraţilor. Pe lângă faptul că timp de 10 ani a făcut parte din Serviciul de Pază şi Protecţie al lui Băsescu, Nedelcu este cadru militar în rezervă şi cavaler de onoare la nunta lui Vlad Stolojan, fiul lui Theodor Stolojan. De asemenea, numele lui a fost asociat de câteva ori cu cel a lui Liviu Luca, “locotenentul” lui Sorin Ovidiu Vântu. Pentru că relaţiile evoluează, Nedelcu a fost consilier la cabinetul lui Blaga, ulterior a fost numit consilier clasa I la ANOFM, pentru ca apoi ascensiunea lui profesională să facă o oprire la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, unde a lucrat ca secretar general adjunct. După această scurtă oprire, Cristian Nedelcu a trecut cu fluturaşul de salariu pe la Autoritatea Naţională pentru Sport şi Tineret, unde a încasat bani de la stat pentru munca intitulată “secretar general” la această instituţie.

1 COMENTARIU

  1. Punctul 8 Timisoara … iata demonstratia practica a motivulu pentru care trebuia aplicat si pentru apararea caror interese a chemat Iliescu minerii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.