Primarul Nicolae Robu se laudă că în Timişoara se circulă mai bine decât în Cluj-Napoca

86

Ani în şir s-au permis, cu lejeritate, construcţii în municipiul Cluj-Napoca în zone în care apartamentele au apărut înainte ca utilităţile sau infrastructura să apară. Primăria a anunţat încă din martie că gradul de utilizare a străzii Bună Ziua a trecut de 90%, traficul fiind aproape blocat. În consecinţă, în această zonă nu se mai emit autorizaţii de construire. Însă, clujenii se plâng constant că în municipiu traficul este infernal aproape în orice zonă. În timp ce Primăria Cluj-Napoca caută soluţii pentru problema traficului, primarul Nicolae Robu se laudă că în Timişoara se circulă mai bine decât în Cluj-Napoca.

 

În câteva luni, municipiul Cluj-Napoca s-a umplut şi se va umple în continuare cu blocuri de locuinţe, foarte înalte, care vor sugruma şi mai tare circulaţia. Dimineaţa şi după-amiaza, clujenii sunt ţinuţi captivi în trafic din cauza fluxului mare de maşini şi a infrastructurii care nu mai face faţă. În ultima perioadă au fost tot mai multe sesizări ale cetăţenilor cu privire la traficul extrem de aglomerat din Cluj-Napoca, în special în intervalele orare în care părinţii îşi lasă şi îşi iau copiii de la grădiniţe şi şcoli.

Cartierul Bună Ziua nu este singura zonă ameninţată să fie paralizată de maşini. Din cauza presiunii imobiliare, cartierul Borhanci se poate apropia de limita ”roşie” a traficului. În zonele neconstruite, apar aproape în fiecare lună autorizaţii de construire. Şi cum piaţa imobiliară din Cluj a devenit cel mai scump din ţară, cererea de locuinţe fiind încă mare, dezvoltatorii se înghesuie să ridice noi locuinţe. În zona Borhanci se aşteaptă studii de trafic şi se promit soluţii: un sens giratoriu, un drum lărgit, însă primăria dă vina pe autorităţile de la “”centru”: dacă nu se deblochează centura de sud, oraşul nu prea are soluţii, în vreme ce dezvoltatorii ar vrea să construiască cât de mult se poate.

 

Râde ciob de oală spartă

În timp ce proiectele private în Cluj-Napoca curg indiferent cu soluţii de infrastructură, cu semafoarele pe intermitent primarul Timişoarei, Răzvan Robu, se laudă că în Timişoara se circulă mai bine decât în Cluj-Napoca. Asta, ca să nu răspundă de ce semafoarele din sistemul de trafic management au fost puse pe intermitent.
Întrebat despre motivul pentru care semafoarele nu funcţionează, primarul Nicolae Robu a explicat că nu are la cunoştinţă ca la mijloc să fie vreo defecţiune. Edilul nu a pierdut şansa de a se lăuda cu faptul că în capitala Banatului traficul este unul net mai lejer decât în alte oraşe de o dimensiune similară, precum Cluj-Napoca.

„Uitaţi-vă pe Google Trafic, care monitorizează traficul pe toată planeta şi din curiozitate intraţi să vedeţi prin comparaţie cum este traficul în Timişoara şi cum este în Cluj şi dacă vreţi uitaţi-vă în istorie să vedeţi cum a fost cu toate şantierele noastre să vedeţi cum a fost înainte de a da în folosinţă sistemul de trafic management şi cum este acum şi veţi vedea clar toate îmbunătăţirile dincolo de toate prostiile ori părerile vizavi de acest sistem al nostru. Sunt măsurători obiective, ele nu sunt cu o acurateţe de 100% pentru că numai dacă ar fi senzori în asfalt am avea acurateţe full”, a spus edilul.

În cadrul aceluiaşi sistem au fost instalate şi mai multe radare, care însă nu pot fi folosite de poliţiştii rutieri pentru a da amenzi, pentru că nu sunt omologate. Primăria Timişoara susţine însă că aparatura nu are nevoie de acte suplimentare. Nicolae Robu a încercat deblocarea situaţiei printr-o adresă trimisă ministrului de Interne Carmen Dan, însă de la Bucureşti nu a fost trimis niciun răspuns.


 

Noul sens giratoriu care va descongestiona artera principală din cartierul Mănăştur

Primăria municipiului Cluj-Napoca anunţă faptul că lucrările de reamenajare a intersecţiei Calea Mănăştur –  str. Câmpului sunt în curs de derulare şi se lucrează la realizarea unei benzi carosabile suplimentare pentru efectuarea virajului la dreapta de pe str. Câmpului spre Calea Mănăştur.

Astfel, lucrările au impus trecerea la reglementarea de circulaţie de sens giratoriu, ocazie cu care a fost oprită instalaţia de semaforizare a intersecţiei. Trecerea de pietoni de pe Calea Mănăştur a fost relocată din zona intersecţiei şi a sensului giratoriu spre centru în apropiere de staţiile de transport în comun, cu aproximativ 50 m şi a fost semaforizată. Toate aceste măsuri sunt semnalizate cu indicatoare rutiere şi marcaje, pe lângă semnalizarea temporară pe perioada lucrărilor.

Giraţia din Mănăştur a fost cerută de consilierii locali încă din 2008. Atunci, aceştia spuneau că în intersecţia respectivă doar un sens giratoriu ar rezolva problemele de trafic – datele de atunci atestau că este vorba despre o intersecţie unde se produc cel puţin patru accidente pe săptămână. Mai mult, oficialii de la poliţiei susţineau modelul aplicat de austrieci, nemţi sau olandezi care, atunci când au probleme cu traficul, fac o giraţie.

Abia anul acesta Primăria a decis, în sfârşit, să amenajeze această giraţie. Acest sens giratoriu este gândit să funcţioneze în corelare cu cele deja existente în zona Câmpului – Izlazului, dar şi cu noua giraţie care e în şantier pe strada Izlazului – Mehedinţi.

Artera Izlazului a intrat şi aceasta în şantier şi va fi lărgită până în toamnă, în aşa fel încât circulaţia din cartierul Mănăştur să fie fluidizată.

LĂSAȚI UN MESAJ