Daniel Mihiș, membru PNL Cluj-Napoca a cerut să ia cuvântul la ședința ordinară a Consiliului Local. Acesta se confruntă cu o problemă legată de plata abonamentelor pentru locul de parcare din fața blocului său. În această situație se află aproape 400 de cetățeni.

 

Practic, după ce a plătit mai bine de 10 ani abonament pe acel loc de parcare, pe care este construit și garajul, i s-a comunicat că nu mai poate să își prelungească abonamentul fără a prezenta autorizația de construcție pentru garaj.

„Sunt undeva peste 500 de garaje construite ilegal la ora actuală. Acestea au fost făcute în perioada 1996-2000. Mulți dintre ei, peste  60%, conform surselor mele din primărie, au preluat abonamentele de parcare, în urma cumpărării unui apartament în acest municipiu. Problema mea este că zilele trecute am încercat să îmi prelungesc abonamentul de parcare și nu am  reușit. Mi s-a cerut pentru prima data în 10 ani autorizația de construcție pe garaj. Acest lucru nu  mi se pare normal, și nu înțeleg de ce tocmai acum mi se cere acest lucru, având în vedere că toată lumea știe că nu au existat autorizații de construcție pentru majoritatea garajelor și că și cele existente s-au pierdut de proprietarii inițiali, care atunci când și-au vândut apartamentele au făcut un document de transfer a abonamentului de parcare”, explica Daniel Mihiș.

 

S-a trezit cu o taxă nouă în valoare de 740 RON

Tânărul susține că, spre surprinderea lui, cei de la primărie i-au spus că are de plătit o taxă de peste 700 de lei în cazul în care nu  are autorizația de construcție a garajului aflat pe locul său de parcare. Fără achitarea acestei taxe abuzive, Daniel Mihiș își va pierde locul de parcare, deoarece nu  poate prelungi abonamentul.

„Atât eu, cât și vecinii mei, toți suntem abonați la parcări transformate în garaje. Din păcate, mi s-a spus că nu pot să îmi prelungesc abonamentul, dacă nu prezint autorizație de construcție. Am explicat că nu pot aduce această autorizație de construcție iar cei de la primărie sunt conștienți că nici nu pot  obține una. În jurul garajului meu mai sunt altele 70, din care doar 7 au autorizație de construcție. toți cei 70 și-au plătit abonamentele iar, eu am avut ghinionul să nu îmi pot locul de parcare. Se pare că de anul acesta s-au schimbat lucrurile. Mi-au spus că dacă vreau să îmi prelungesc abonamentul de parcare, va trebui să achit, de anul acesta încolo, o taxă abuzivă de 740 de RON, ca să pot să mai îmi adăpostesc mașina acolo”, a mai adăugat Daniel Mihiș.

 

Daniel Mihis

 

A încercat să își plătească abonamentul, cu condiția să intre în legalitate la fel ca și vecinii lui, dar i s-a răspuns cu :„Nu este treaba dumneavoastră situația vecinilor”

Daniel Mihiș s-a prezentat la Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor,  pentru  a rezolva această problemă și a aflat cum poate să intre în legalitate, inclusiv dacă s-ar fi pus problema ca garajul construit pe locul de parcare să fie dărâmat.

„Am fost la Florin Bugnar, directorul de la Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor, i-am spus că mi-am plătit timp de 10 ani  parcarea și  că acum am dificultăți ce nu le înțeleg, cu privire la prelungirea abonamentului. De asemenea i-am spus că alți vecini de-ai mei, aflați în aceeași situație, nu au întâmpinat probleme în prelungirea abonamentului. Acesta mi-a replicat că nu e treaba mea și că nu mă privește situația vecinilor mei. Eu am crezut că suntem toți la fel, dar se pare că unii sunt tratați diferențiat. De aceea am venit, în calitate de plătitor de taxe al municipiului Cluj Napoca să vă întreb ce se întâmplă cu situațiile de acest gen, de ce au  apărut, și ce se va întâmpla cu cele aproximativ 400 de garaje ”construite ilegal” după spusele primăriei”, precizează Daniel Mihiș consilierilor locali și primarului Emil Boc.

 

Emil Boc face promisiuni că se va informa de situația tânărului clujean

În urma intervenției tânărului liberal, Emil Boc a luat cuvântul asigurând-ul că va cere o informare cu privire la situația aceasta.

„Am să cer o informare cu privire la situația dumneavoastră. În momentul în care voi primi un răspuns scris, acesta vă va fi transmis. Nu înțeleg de ce vi s-a impus această taxă și nu vă putem răspunde într-o ședință de consiliul local, dar vă asigur că veți primi un răspuns detailat și în scris din  partea primăriei, după ce colegii de la serviciul de parcări vor re-analiza situația dumneavoastră”, i-a replicat Emil Boc.

Nu s-a mulțumit cu o promisiune din partea primarului și a cerut să i se comunice și pe ce criterii unii își pot plăti parcarea, iar alții ba.

„Pe mine nu m-a interesat neapărat să îmi păstrez construcția, numită de primărie ilegală, adică garajul de pe locul de parcare. Sunt parțial de acord că aceste garaje sunt construite cu japca, dezordonat, și strică imaginea cartierelor. Însă cel mai tare mă deranjează faptul că proprietarii acestor garaje se împart în două tabere: cei ce nu își pot prelungi abonamentul de  parcare, din cauza lipsei de autorizație de construcție și ceilalți pe care primăria îi lasă în pace. Acest tratament mi se pare diferențiat și nu înțeleg pe baza căror criterii unii scapă de această taxă abuzivă și alții nu. Cred că administrația locală are foarte mult de pierdut prin aceasta. La un simplu calcul, e vorba de 500 de proprietari, ori-2-3 membrii de familie, așa vă câștigați dușmănia clujenilor față de primărie”, a încheiat Daniel Mihiș. În prezent, acesta așteaptă răspunsul din partea primarului și este dispus ca în caz de nerezolvare a situației, să vorbească cu cetățenii aflați în aceeași situație.

 

Cetățenii folosesc garajele pe post de cămară, depozit sau închiriere la firme

Deși nu sunt proprietari ai garajelor, deoarece nu au autorizație de construcție ci doar un abonament de parcare ce îl plătesc primăriei, unii clujeni folosesc aceste încăperi pe post de depozit sau de cămară.

„Vecinul meu își pune murăturile în garaj și mașina și-o parchează la colț de stradă, unde are loc doar dacă se urcă pe trotuar. Pe mine personal nu mă deranjează, dar dacă tot se vorbește de faptul că garajele strică imaginea, din acest punct de vedere și mașinile parcate aiurea și pe trotuare încurcă”, ne-a declarat un locuitor din zona Mănăștur.

Alți clujeni mai inventivi au făcut o afacere din locul de parcare. Pe spațiul ce îl plătesc la primărie pentru adăpostirea mașinii, au garaj construit, tot fără autorizație. Așa că cei din zona pieței Mărăști își dau în chirie garajele proprietarilor de magazine din zonă, pentru ca aceștia să țină mobilier, alimente sau unelte. O chirie de acest fel costă 300 de euro/lună, iar un proprietar de abonament pe un spațiu de parcare plătește pentru un an, la primărie 110 lei/an.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.