Instituţia Prefectului Cluj a pus la dispoziţia clujenilor posibilitatea efectuării de programări online pentru cetăţenii ce doresc înmatricularea vehiculelor, reînnoirea permiselor sau a paşapoartelor. Acest demers s-a dorit a fi soluţie pentru cozile interminabile la care sunt nevoiţi mii de clujeni să stea, însă totul a fost în zadar. Clujenii sunt nemulţumiţi de acest sistem, fiind nevoiţi să aştepte luni întregi până să fie programaţi.

După ce mii de clujeni şi-au pierdut nopţi şi zile la cozile interminabile de la ghişee pentru a depune actele de înmatriculare a vehiculelor, Instituţia Prefectului Cluj s-a hotărât anul trecut să pună la dispoziţia persoanelor fizice şi juridice, prin Serviciul Permise şi Înmatricularea Vehiculelor, un ghişeu exclusiv pentru depunerea actelor de înmatriculare provizorie a vehiculelor cu programare online.

Persoanele care vor să facă o programare online trebuie să acceseze pagina S.P.C.R.P.C.Î.V. CLUJ, iar mai apoi să dea următoarele date personale: nume, prenume, telefon, email şi data pentru care se solicită rezervarea.  După introducerea datelor, cel programat va primi pe email un mesaj de confirmare care va conţine data şi ora şi la care fost programat, iar cetăţenii sunt rugaţi să se prezinte la Serviciul Permise şi Înmatricularea a Vehiculelor la ora stabilită, în cazul neprezentării, rezervarea anulându-se.

Astfel, după ce s-a pus capăt eternelor cozi formate în faţa Serviciului de Înmatriculări Cluj, unele începute de la orele 2.00 – 3.00 dimineaţa, acum şoferii au dat peste problema listelor lungi de aşteptare online. În continuare, vă vom prezenta câteva cazuri a unor clujeni care au fost nevoiţi să stea cu maşina în garaj chiar luni de zile  din cauza acestui sistem, care a fost implementat cu scopul de a-i ajuta pe clujeni, însă lucrurile se întâmplă fix pe dos.

 

Din cauza sistemului, clujenii sunt nevoiţi să stea cu maşina în parcare

Sistemul de programare online pune beţe-n roate clujenilor, astfel că aceştia sunt nevoiţi să aştepte şi lungi întregi până să obţină o programare. Clujenii care îşi cumpără o maşină suferă cel mai mult în momentul în care trebuie să facă înmatricularea. Un caz de acest gen, am găsit pe platforma domnuleprimar.ro în care un bărbat relata bătaia de joc pe care a întâlnit-o. Acesta relata că a făcut o programare online pentru numere roşii la data de  12.06.2017 iar prima disponibilitate a fost la data de 31.07.2017, asta înseamnă că cetăţeanul este nevoit să stea 48 de zile cu maşina în parcare. Cu tot cu programarea la R.A. R. care şi aia are o disponibilitate asemănătoare, acesta este nevoit să aştepte în jur de 5 luni până să-şi înmatriculeze maşina.

”Ieri 12.06.2017 am făcut o programare online pentru numere roşii. Prima disponibilitate a fost 31.07.2017!!! Cum este posibil sa stau cu maşina în parcare 48 zile? După R.A.R., care are disponibilitate în 7.09, trebuie să fac din nou programare la înmatriculări. Probabil ajung sa o înmatriculez de Crăciun. Chiar nu se poate face nimic în această privinţă? Nimeni în lume nu aşteaptă cinci luni să înmatriculeze o maşină. Mai jos este copia programării: „programari@ghiseulonline.ro 12 iun. (Acum 1 zi) Cererea dumneavoastră a fost înregistrată. Sunteţi aşteptat(a) să depuneţi actele la Ghişeul 4 selectat in data de 31.07.2017, ora: 12:51 <br>Număr ordine: 120. Vă rugăm să vă prezentaţi la ghişeu cu câteva minute înainte de ora programată. Orice întârziere conduce la anularea rezervării”, a relatat cazul Bota Fănică, pe platforma domnuleprimar.ro.

Un alt exemplu de acest gen este un şofer care a încercat să se programeze în luna martie a anului trecut, iar răspunsul a fost că dosarul va fi prelucrat în mai, adică abia peste 2 luni. Şoferul este indignat de faptul că deşi şi-a cumpărat maşină, nu poate să o conducă.

”Am cumpărat un Fiat din Germania. O maşină din 2011, care a fost radiată de proprietarul de acolo. Maşina a venit pe platformă şi m-am trezit că pentru numerele roşii trebuie să aştept până în 7 mai. Nu pot face nimic până atunci cu maşina. Nu o pot conduce. Am înţeles că reprezentanţele auto sunt blocate din cauza acestei probleme. Spre exemplu, la Bistriţa există o zi specială din săptămână când se emit numere roşii. La Cluj-Napoca de ce nu se poate face acelaşi lucru?”, a declarat şoferul.

 

Nici la paşapoarte situaţia nu e mai roz

Nici la Serviciul de Paşapoarte situaţia nu se prezintă mai bine, clujenii fiind nevoiţi să aştepte luni întregi pentru a-şi schimba permisul sau paşaportul. Atât pentru preschimbarea permisului de conducere cât şi pentru paşapoarte înscrierile se fac online. Serviciul de Paşapoarte are trei ghişee dintre care două sunt alocate programărilor online. În cazul paşapoartelor se poate încerca fără programare, însă se stă la cozi de noaptea pentru a prinde un loc.

Clujenii sunt tot mai revoltaţi serviciile pe care instituţia Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Cluj le oferă.

În caz că nu vrei să stai la cozile interminabile şi vrei să te înscrii online crezând că lucrurile o să se rezolve mai rapid, te înşeli amarnic. În cel mai bun caz eşti programat abia după o lună- două, astfel că planurile îţi sunt date peste cap şi poţi să îţi ratezi zborul cu avionul.

Pot fi procesate doar 120 de persoane, astfel că dacă vii în timpul zilei la sediu ţi-ai ratat orice şansă. Din acest motiv, oamenii stau la cozi din timpul nopţii în condiţii inumane.

În cazul paşapoartelor, cererile sunt foarte mari în perioada verii când încep concediile. Chiar dacă Serviciul de Paşapoarte are un sistem prin care cei cărora le expiră paşaportul sunt anunţaţi din timp, mulţi clujeni lasă rezolvarea acestei probleme pe ultima sută de metri.

Pe aplicaţia primăriei, un clujean se plânge că la capitolul Servicii Paşapoarte suntem cu zeci de ani în urmă. Acesta a mai spus că serviciul de paşapoarte este sub orice critică şi că nu este normal să fie doar 3 ghişee.

Clujeanul mai susţine că e complet de acord cu faptul că se doreşte încurajarea programărilor online, dar doar în condiţiile în care s-ar oferi posibilitatea unei programări în termen normal.

” Serviciul de paşapoarte Cluj este sub orice critică. Nu este normal să fie doar 3 ghişee la un judeţ că şi Clujul. Numerele de ordine pe perioada verii se termină înainte de deschidere şi lumea aşteaptă din mijlocul nopţii că să prindă număr (se acordă doar 120 sau 150 pe zi) la un singur ghişeu. Bun, înţeleg că vreţi să încurajaţi programarea online, şi sunt complet de acord, dar asta doar în condiţiile în care oferiţi posibilitatea să se poată face o programare în termen normal. În momentul actual, termenul minim la care se pot face programări la paşapoarte este în 2 luni. După aceste 2 luni, mai durează încă 10 zile la eliberare. Suntem o ţară Europeană, suntem Clujul cu care se mândreşte toată lumea, dar în la servicii paşapoarte Cluj, suntem cu zeci de ani în urmă. Ştiu că poate nu ţine de Primărie, dar ţine de voi să faceţi Clujul un oraş „smart” şi modern din toate punctele de vedere, iar serviciul de paşapoarte chiar e reală problema în momentul actual. Ar mai trebui încă cel puţin 3 ghişee să facă faţă cererii din Judeţ. Va rog să luaţi in considerare”, potrivit unui alt clujean.

Reclamaţii există şi pentru serviciul de permise auto, clujenii plângându-se că atât timpul de aşteptare cât şi condiţiile sunt inumane. ”Serviciul permise auto – timp de aşteptare inuman în condiţii inumane”, sesizează un clujean pe aplicaţia MyCluj.

 

Aurel Cherecheş: Am luat măsuri să ajungem unde trebuie să fim

După sesizările clujenilor, l-am contactat pe prefectul Clujului, Ioan Aurel Cherecheş pentru a găsi o soluţie pentru această problemă ce dă bătăi de cap clujenilor. Acesta a declarat că a luat mai multe măsuri astfel încât să scadă timpul de aşteptare, iar situaţia se prezintă extrem de bine faţă de anul trecut. Dacă la începutul anului timpul de aşteptare era şi de 4 luni de zile, în momentul de faţă timpul de aşteptare pentru programări la persoane juridice este de o zi iar la persoane fizice de trei săptămâni. Aurel Cherecheş a spus că va face tot posibilul ca până în vară să fie la ordinul de o săptămână şi la persoane fizice.

„În raportul de acum două zile, timpul de aşteptare pentru programări la persoane juridice era de o zi iar la persoane fizice era de trei săptămâni, în condiţiile în care în decembrie şi ianuarie termenele astea erau de aproape 4 luni de zile. Am luat mai multe măsuri astfel încât să scădem timpii iar în momentul de faţă am ajuns la o zi la persoane juridice şi trei săptămâni la persoane fizice. Deci timpii sunt în scădere în continuare. Am luat măsuri să ajungem unde trebuie să fim. În judeţele din preajmă timpul mediu din ce am vorbit cu colegii este cam de două luni. Noi am redus foarte mult timpii şi faţă de anul trecut s-au dublat cererile şi timpii au scăzut. Facem ceva în sensul ăsta, sper ca până în vară să fim la ordinul de o săptămână şi la persoane fizice.”, a declarat Ioan Aurel Cherecheş pentru Gazeta de Cluj.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.