Începând cu data de 17 octombrie, 2017, directorii regiilor subordonate Consiliului Judeţean Cluj vor fi schimbaţi. Din acel moment, contractele de mandat ale directorilor actuali încetează din drept. Consilierii judeţeni, au votat în şedinţa din 22 septembrie, demiterea tuturor directorilor de regii ai instituţiei şi preluarea acestora de către noi Consilii de Administraţie (CA), cărora le revine sarcina de a numi o nouă conducere provizorie, până la numirea noilor directori. Respectiva ordonanţă a adus critici dure către consilierii judeţeni, deoarece există directori cărora încă nu le sunt expirate mandatele, acestea fiind în vigoare până la organizarea concursului de numirea a noilor directori.

 

Decizia consilierilor judeţeni, a căror preşedinte este Alin Tişe, a fost aceea de schimba directorii actuali ale regiilor autonome şi de organiza un concurs în scopul numirii altei conduceri.

Acest proces va aduce schimbări de adminstraţie ce au ca scop adoptarea unor măsuri de eficientizare a întreprinderilor publice. Întreprinderile care vor suferi schimbări de administraţie sunt: TETAROM S.A, Compania de Apă Someş,  Pază si Protectie Cluj S.R.L, Clujana S.A, Univers T S.A, Centrul Agro Transilvania Cluj S.A şi Aeroportul Internaţional “Avram Iancu” Cluj.

Conform regulamentului Consiliului Judeţean, aceste Consilii de Administraţie pot asigura chiar ele conducerea regiilor, până la desemnarea noilor directori, iar toate funcţiile din executivul acestor structuri vor fi scoase la concurs.

Chiar dacă a fost propusă altă componenţă de administraţie a respectivelor structuri, la concursul de numire a altor directori, se pot înscrie şi cei actuali, dacă vor să îşi păstreze funcţiile.

Directorii regiilor autonome a căror contracte de mandat expiră oricum înainte de demararea concursului de numire a celor ce vor prelua această funcţie, susţin că nu au nimic împotrivă cu decizia consilierilor, iar unii dintre ei chiar intenţionează să participe la concurs.

 

Directorul Univers T intenţionează să îşi păstreze funcţia

Deşi de la jumătatea lunii octombrie a anului 2017, există posibilitatea ca directorul Univers T să fie demis, acesta speră să rămână totuşi în funcţie.

„Indirerent dacă era propusă sau nu această schimbare, mandatul meu oricum expira o dată cu vechiul consiliu administrativ. Având în vedere că firma noastră a înregistrat performanţe mari, sper să rămân în funcţie ca să asigur bunul demers a acesteia şi chiar intenţionez să particip la concurs.”, a declarat Valentin Lungu.

Şi celorlalţi executivi le expiră mandatele înainte de demararea concursului de numire a viitoarelor consilii de administraţie, dar nu aceeaşi situaţie se aplică şi în cazul directorului Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj-Napoca, David Ciceo.

Potrivit hotărârii de Consiliul Judeţean se aprobă ca atribuţiile de conducere executivă a Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj să fie delegate de consiliul de administraţie către directorul general, directorul general adjunct, directorul executiv securitate, directorului tehnic, directorul executiv operational, directorul executiv comercial şi directorul executiv economic, numiti ca urmare a finalizării procedurii de evaluare sau selecţie .

Aşadar componenţa noului consiliu de administraţie al aeroportului va fi următoarea: Ioan Pop- reprezentantul Ministerului Finanţelor Publice, Mircea Avram – reprezentantul Consiliului Judeţean Cluj, Leopold Pop, Paul Ciotlăuş, Viorel Federiga, Irimie Popa şi Mirela Lupaş.

Până la data numirii noilor directori, începând cu data de 17.10.2017, conducerea executivă, exercitată până la această dată de directorul general al regiei, va fi asigurată de consiliul de administraţie.

 

Directorul Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj-Napoca nemulţumit de demiterea acestuia din funcţie

Ciceo a formulat o plângere prealabilă prin care a solicitat revocarea hotărârii Consiliului Judeţean Cluj aprobată în şedinţa de săptămâna trecută, privind numirea Consiliului de Administraţie al Aeroportului Internaţional. Acesta a criticat dur decizia consilierilor judeţeni şi a spus că aceasta nu se supun regulamentului european privind transporturile.

Directorul aeroportului a declarat că mandatul acestuia nu apucă să expire înainte de 17 octombrie 2017, ci o dată cu noul concurs de numire a noilor directori, plus de asta acesta este sceptic cu privire la competenţa viitorilor membri din administraţie.

„Dacă vor prelua conducerea unii oameni ce nu sunt destul de pregătiţi, atunci traficul aerian al aeroporului va fi pus în pericol” a declarat directorul aeroportului.

În concluzie având în vedere că Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj-Napoca a avut parte de o dezvoltare splendidă pe parcursul anilor şi a înregistrat un record de trafic aerian, de aproape 2 milioane de pasageri, actualii membri ar face orice pentru continuarea bunului demers al aeroportului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.