Soluţia pentru deblocarea traficului dinspre Floreşti spre Cluj-Napoca nu va apărea mai devreme de 2023

202

Conducerea Primăriei Cluj-Napoca estimează că undeva prin 2020 – 2023 va fi gata centura metropolitană, singura soluţie pentru decongestionarea traficului pe traseul Floreşti – Cluj-Napoca. Dacă nu vor apărea contestaţii şi falimente, sunt şanse ca termenele vehiculate de administraţia publică locală să fie respectate. De obicei, în cazul lucrărilor desfăşurate de autorităţile publice există mereu un ”dar”, aşa că putem împinge data spre 2030, fără probleme.

 

Aglomeraţia dinspre Floreşti spre Cluj-Napoca este un laitmotiv, niciun şofer nu se mai miră că trebuie să stea blocat în trafic zeci de minute. Cireaşa de pe tort a apărut în urmă cu câteva zile – elevii au ajuns să ceară motivare primarului din Floreşti, Horia Şulea din cauză că întârzie la şcoală ca urmare a traficului infernal. Coşmarul şoferilor şi al celor care folosesc transportul în comun nu se va încheia decât când va fi construită centura metropolitană. Când vom avea centură? În ritmul ameţitor de lucru din România, să ne tot prindă 2030 până când vor fi gata lucrările. Conducerea Primăriei Cluj-Napoca estimează totuşi că prin 2023 vom avea centură metropolitană, dar dacă luăm în calcul contestaţiile şi falimentele care sunt o tradiţie în sistemul bugetar, mai degrabă estimarea noastră este mai aproape de adevăr, decât cea a conducerii Primăriei Cluj-Napoca.

”După cum bine se ştie, săptămâna trecută, în şedinţa de Consiliu Local au fost deblocate cele două proiecte pentru deblocarea situaţiei centurii, este vorba despre acordul de asociere între CNAIR şi unităţile administrativ teritoriale pe raza cărora va trece centura. Cel de-al doilea proiect adoptat este asocierea între unităţile administrativ teritoriale”, a declarat city-managerul Gheorghe Şurubaru, la un post de radio local.

gheorghe surubaru

15 subetape care implică avize nenumărate

Până când se va ajunge la începerea lucrărilor de execuţie a centurii trebuie făcute numeroase studii, trebuie obţinute avize peste avize. În ciuda procedurilor extrem de anevoioase, Şurubaru este optimist.

”Proiectul merge mai departe, oricum este vorba despre un proiect multianual, care va fi împărţit pe mai mulţi ani. Sunt multe etape de parcurs până când reuşim să implementăm acest proiect. După cum am studiat şi am verificat care sunt paşii necesari, ne duce undeva până prin anul 2020 – 2023, interval în care Ministerul Transporturilor trebuie să realizeze licitaţia şi execuţia propriu-zisă a centurii. Până acolo sunt mulţi paşi de făcut, este vorba despre achiziţie de consultanţă, realizarea licitaţiei pentru PUZ, SF şi DTAC, se semnează contractul pentru aceste elemente şi realizarea propriu-zisă a SF-ului. În paralel sunt de obţinut foarte multe avize, cel puţin 15 subetape, cu studii geo, studii topo, exproprieri necesare, aprobări de la CNAIR şi avize de la toate autorităţile care au responsabilităţi de-a lungul centurii”, a mai spus Gheorghe Şurubaru.

emil-boc

Studiul de fezabilitate, cu bani din bugetul local

Primăria va face studiul de fezabilitate cu bani din bugetul local, nu va mai aştepta după autorităţile din Bucureşti, care tergiversează lucrurile de ani buni.

”Am primit un vot în Consiliul Local pentru a cere Ministerul Transporturilor să facem noi studiul de fezabilitate şi proiectul pentru centura metropolitană. Am văzut că un an de zile nu s-a întâmplat nimic. Nu are rost să spun de ce nu doresc şi nu vor, au treabă cu Clujul? Am zis că avem cadrul legal şi ca prin protocolul aprobat de Consiliul Local şi cu acordul Ministerului Transporturilor, nu să construim centura, ci să facem studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic. Adică acela care arată exact pe unde trece centura, cât costă, care este ramificaţia cu oraşul. Am trimis hârtiile la Bucureşti şi cred că vom avea un răspuns pozitiv de la Ministerul Transporturilor. Ne asumăm noi totul, pentru ca după aceea (un an şi jumătate) să punem pe masă documentul pentru ca Ministerul Transporturilor să facă licitaţia. Studiul de fezabilitate va costa între 1 şi 3 milioane de euro.  În scrisoarea pe care am trimis-o am pomenit de Cluj-Napoca, dar am spus că dacă se va crea un cadru legislativ am putea prelua şi zonele din Floreşti, Gilău şi Feleacu, pentru a realiza studiul de fezabilitate şi proiect tehnic.  Legea ne permite să facem studiul numai pe raza municipiului”, declara Emil Boc, la un post de radio, în urmă cu câteva săptămâni.

trafic floresti cluj

Soluţia pentru deblocarea traficului dinspre Floreşti

Centura metropolitană este cam singura soluţie pentru deblocarea traficului dinspre Floreşti spre Cluj-Napoca. Dacă lucrurile vor merge ca pe roate, abia în 2023 vom circula fără probleme din Floreşti la Cluj-Napoca.

”Este soluţia nr. 1 şi la îndemâna noastră pentru a putea asigura accesibilitatea dinspre Floreşti spre Cluj, dar şi dinspre multe zone ale Clujului spre alte zone ale oraşului. Din acea centură vor fi făcute ramificaţii cu cartierele oraşului şi vor fi soluţii alternative de trafic şi asta va debloca nu numai traficul dinspre Floreşti, dar se vor debloca peste 63 de proiecte imobiliare de dezvoltare a Clujului, care sunt blocate, pentru că nu există alternativă de ieşire din Borhanci, din Sopor, din Câmpului, din Europa, pentru că, astăzi, Clujul are prin excelenţă această problemă a inexistenţei centurii metropolitane, în special cea din zona sudului”, spunea Emil Boc, în octombrie.


Traseul centurii metropolitane

Centura metropolitană pleacă din nodul A3 Gilău, continuă paralel cu DN1 prin Floreşti şi ajunge la sensul giratoriu de la Cora, continuă cu traversarea DN1 printr-un pod pe traseul Bucium – Făget – Selgros (intersectează astfel drumul spre Turda şi ajunge la nodul de la Dezmir al centurii Vâlcele-Apahida). Centura metropolitană va avea şi bretele de legătură cu municipiul prin Mănăştur, Zorilor şi Gheorgheni. Valoarea acestui proiect este estimată la aproximativ 153 milioane euro, bani care, cel mai probabil, vor fi atraşi din fonduri europene.


Elevii îi cer motivări lui Şulea din cauză că întârzie la şcoală

Aglomeraţia creează situaţii de râsul-plânsul. În urmă cu câteva zile, o elevă care locuieşte în Floreşti şi învaţă la Liceul Teoretic Onisifor Ghibu Cluj-Napoca a întârziat o oră la şcoală din cauza blocajelor din trafic. Adolescenta i-a scris pe Facebook primarului Horia Şulea şi l-a rugat să îi scrie o motivare din care să reiasă că a întârziat la prima oră din cauza aglomeraţiei. Răspunsul primarului a fost la mişto, i-a trimis un smiley. Eleva a insistat, iar Şulea s-a rezumat la un simplu ”perfect”. Întreaga conversaţie dintre adolescentă şi primar o puteţi citi în fotografiile alăturate.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ