În luna februarie, o ştire importantă a trecut oarecum neobservată: Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, care administrează şi întreţine infrastructura feroviară publică, l-a desemnat pe Ion Gavrilă director general interimar al companiei.
Inginer cu 40 de ani de experienţă în domeniul feroviar, Ion Gavrilă nu era un nume care să stârnească un interes prea mare. Şi totuşi, CV-ul acestuia ascunde un lucru mai puţin onorant, care nu l-ar recomanda deloc pentru funcţia de director general al CFR.
Ion Gavrilă a ocupat până recent funcţia de director general al SC Electrifcare CFR SA, filială specializată a CNCF CFR SA care desfăşoară activităţi de întreţinere şi exploatare a instalaţiilor de electrificare şi furnizare de energie electrică în sectorul feroviar.
În perioada în care actualul şef al CFR conducerea SC Electrificare CFR SA, din depozitele companiei au dispărut cantităţi enorme de fire de cupru, rezultate din lucrările de modernizare. Potrivit unei situaţii centralizatoare intrate în posesia STIRIPESURSE.RO, doar în judeţul Constanţa au dispărut peste 100 de tone de fire de cupru.
În ciuda acestor „performanţe” obţinute de Ion Gavrilă, acesta a fost propulsat în fruntea CFR cu sprijin politic. Actualul director general beneficiază de susţinere politică din zona Olteniei. Cel puţin doi lideri ai PSD, cu funcţii importante în Parlament şi în Guvern, l-au susţinut pe Gavrilă pentru noua funcţie.
Ion Gavrilă ar urma să coordoneze activitatea CFR SA până la finalizarea procedurii de selecţie, însă nu există un orizon de timp concret. De altfel, actualul director a preluat funcţia de la un alt interimar, Cristi Ungureanu.