Statul, obligat să restituie taxa auto

737

Comisia Europeană a deschis un dosar EU Pilot, care poate precede declanșarea unei proceduri de infringement, și în cazul timbrului de mediu, încasat în continuare de stat.

Surse oficiale spun că în pofida deciziei Curții Constituționale, care a avizat, recent, anularea timbrului de mediu de către Parlament, România riscă infringement dacă nu returnează timbrul de mediu celor care l-au plătit, potrivit Profit.ro.

Procedura de infringement constituie un proces care presupune atenționarea unui stat membru UE de către Comisia Europeană pentru încălcarea unei obligații și, ulterior, acționarea statului respectiv în judecată la Curtea Europeană de Justiție, unde țara în cauză este amendată, de obicei, cu o sumă substanțială.

Surse oficiale au declarat că Guvernul va trebui să aducă acum argumente și cu privire la timbrul de mediu, după ce Comisia Europeană a deschis un dosar EU Pilot în cazul României. Bruxelles-ul a cerut Guvernului să-i transmită, în primul rând, de ce timbrul de mediu este plătit în continuare și, în al doilea rând, modul în care Guvernul a programat restituirea acestuia.

Dosarul deschis de Comisie apare în contextul în care Curtea de Justiție a Uniunii Europene a emis recent o decizie prin care statul român este obligat să restituie și timbrul de mediu (taxa auto în vigoare) pentru mașinile second-hand, după ce și celelalte trei forme ale taxei au fost declarate nelegale.

Impactul bugetar pentru restituirea tutror acestor taxe estimat de Guvern la 6,5 miliarde lei. Între timp, prin sumele nou colectate, cele neluate în calcul atunci și prin acumularea de dobânzi, ar putea să se apropie de 8 miliarde de lei, mai mult de 1% din PIB în plus la deficitul bugetar.

LĂSAȚI UN MESAJ