”Există o întreagă corespondență instituțională unilaterală între Aeroportul Internațional Cluj și Consiliul Județean Cluj privind regimul juridic al investiției Pistă de decolare – aterizare de 3500 metri Etapa I și suprafețe de mișcare aferente. Investiția, făcută din surse bugetare, surse proprii ale aeroportului și credite bancare, a fost recepționată la terminarea lucrărilor în data de 09.09.2014 – și, de atunci, conducerea aeroportului solicită degeaba un proiect de hotărâre prin care să se stabilească regimul juridic al lucrării: domeniul public al statului, domeniu public al județului, domeniu privat al județului sau domeniu privat al aeroportului”, arată Mihai Seplecan, copreședinte executiv PNL Cluj.

Potrivit acestuia, deja sunt trei adrese înregistrate pe această temă: ”din 17.09.2014, 17.10.2014 și 26.01.2015 – și, bineînțeles, după cum ne-a obișnuit actuala conducere a CJ Cluj, nici un răspuns. Înțeleg că la ultima adresă, cea depusă luni, nu au avut timpul fizic necesar să răspundă, dar pentru ca și aceasta să nu aibă soarta celorlalte două adrese care zac fără răspuns (prima de mai bine de patru luni), solicit public urgentarea procedurilor legale necesare stabilirii naturii juridice a acestei investiții. De asemenea, solicit public conducerii CJ Cluj un răspuns privind această solicitare, stabilirea unui termen ferm pentru discutarea unui proiect de hotărâre, sau, dacă nu, motivele în scris pentru care nu se dorește inițierea unei astfel de hotărâri.

Am fost solicitat pentru a intreprinde acest demers în calitatea mea de consilier județean prin adresa Aeroportului Internațional Cluj nr. 689/26.01/2015. În această adresă se specifică faptul că, prin Hotărârea de Consiliu Județean nr. 190/2007, lucrarea “Realizarea pistei de decolare – aterizare de 3500 metri”a fost declarată de utilitate publică de interes local, iar prin Hotărârea nr. 182/2011, s-a prevăzut că, la finalizarea lucrărilor, pista de decolare – aterizare precum și terenurile aferente pe care este amplasată intră de drept în domeniul public al statului. De asemenea, conform Legii 213/1998 art. 3 și Hotărârii nr. 1705/2006 art. 5 (2), CJ Cluj are obligația să emită un act normativ adoptat pentru stabilirea regimului juridic al acestei lucrări de investiții după finalizare și recepționare.

Deci, este vorba despre stabilirea regimului juridic al unei investiții din bani publici și numai despre respectarea prevederilor legale în vigoare și, implicit, a respectării obligațiilor fiscale – trebuie să știm de ce și cine plătește impozit statului român pe această lucrare și mai ales cine beneficiază de pe urma ei.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.