Declinul unei alte instituţii subordonate Consiliului Judeţean Cluj se apropie cu paşi repezi de insolvenţă. Aleşii politici ce se află în fruntea judeţului până în 2016 vor vota săptămâna aceasta o organigramă ce face schimbări în firma Pază şi Protecţie SRL.

 

Pierderi de locuri de muncă. Cine şi le asumă ? De ce ?

În proiectul de hotărâre supus votului politicienilor din fruntea judeţului sunt stipulate nouă posturi de muncă desfiinţate din care patru vacante.

Vorbim de:

  • desfiinţarea a 1 post vacant de director adjunct;
  • desfiinţarea a 1 post vacant de specialist resurse umane, din cadrul Compartimentului Resurse Umane;
  • desfiinţarea a 2 posturi vacante de tehnician pentru sisteme de detecţie, supraveghere video, control acces, din cadrul Compartimentului dispecerat şi intervenţie;
  • desfiinţarea a 1 post ocupat de Director, din cadrul Conducerii societăţii;
  • desfiinţarea a 1 post ocupat de secretar dactilograf din cadrul Compartimentului Administrativ;
  • desfiinţarea a 1 post ocupat de casier din cadrul Compartimentului Administrativ;
  • desfiinţarea a 1 post ocupat de şef formaţie pază şi ordine  din cadrul Compartimentului de pază şi protecţie Cluj-Napoca;
  • desfiinţarea a 1 post ocupat de şef formaţie pază şi ordine  din cadrul Compartimentului de pază şi protecţie Gherla-Dej;
  • În cadrul aceluiaşi proiect se modifică postul de director economic în şef serviciu contabilitate, iar directorul departament pază şi protecţie devine un simplu şef de serviciu.

În „oala” instituţiilor ce necesită schimbări deoarece nu se pot descurca în formaţiunea actuală, adică alături de RAADPP şi Sc Cluj Arena Srl intră cea de-a treia instituţie subordonată judeţului ce ar avea probleme: Pază şi Protecţie SRL.

 

Primele schimbări ce au dus la modificarea organigramei

Fostul membru al Partidului Poporului Dan Diaconescu, Axente Husar a intrat în Consiliul Judeţean Cluj  după alegerile din 2012. Între timp acesta a părăsit partidul şi a rămas pe funcţie dar cu caracter de consilieri judeţean independent. Acest aspect s-a dovedit a fi în defavoarea PPDD  iar prin atac în instanţă acesta şi-a pierdut mandatul la şedinţa ordinară din 30 iulie împreună cu Valentin Pop iar în locul acestora au intrat Dorel Matiş şi Călin Dinu Leonte.

Conducerea societăţii Pază şi Protecţie Cluj S.R.L. este asigurată de un administrator numit prin hotărâre a Consiliului Judeţean Cluj. Prin H.C.J. nr. 160 din 28 mai 2014 asociatul unic a constatat încetarea mandatului de administrator al societăţii, prin renunţarea acestuia la mandat, cu data de 23 iunie 2014. De la această dată societatea a funcţionat fără administrator.

De altfel, faptul că foştii săi colegi din CJ Cluj l-au votat ca administrator al firmei Pază şi Protecţie îi aduce o creştere financiară lui Axente Husar. Îndemnizaţia de consilier judeţean este mai mică decât salariul de administrator al unei firme din subordinea instituţiei judeţene.

 

Fostul consilier: Prea multe bătăi de cap. De ştiam, nu mă băgam!

Axente Husar, ajuns administrator al firmei cu cântec ce înregistrează pierderi în fiecare an s-a arătat foarte dezamăgit de situaţia actuală de la Pază şi Protecţie.

„Am devenit administrator al firmei dar sunt prea multe  bătăi de cap.De ştiam ce se întâmplă aici nu mă  băgam. Foştii colegi din Consiliul Judeţean Cluj m-au ales pe această funcţie dar sunt pur şi simplu dezamăgit de ce se află aici. Voi supune la vot proiectul de hotărâre cu privire la modificarea organigramei din cadrul Pază şi Protecţie.” declară Axente Husar.

 

Mihai Seplecan: Vorbim de o situaţie similară cu Sc Cluj Arena şi RADDPP

Contact pentru a se exprima cu privire la organigrama ce reduce locuri de muncă din cadrul firmei de pază a instituţiei judeţene, preşedintele CJ, Mihai Seplecan explică dezamăgirea cu privire la rezultatele negative ale acesteia.

„La  pază şi  protecţie trebuia numit un  administrator ce era nevoit să îndeplinească anumite condiţii. A fost ales Axente Husar pentru că avea toate calităţile necesare. Am avut mare noroc cu el. Din nefericire, vorbim de o situaţie similară cu cea de la RAADPP şi Cluj Arena, în ultimii ani s-au tot pierdut contracte. Nu ştiu dacă mai sunt şanse să fie repusă societatea pe picioare. I-am propus, în trecut, directoarei să devină administrator şi a refuzat. Axente Husar şi-a luat în serios postul, deţine experienţă în domeniu şi sunt sigur că va încerca toate posibilităţile de a salva firma de la insolvenţă, ulterior faliment ” explică Mihai Seplecan.

 

Pierderi  din timp necontrolate dar motivate

SC Pază şi Protecţie Cluj se confruntă cu pierderi de contracte, pierderi financiare şi de personal. Conducerea a propus în ultimele trei şedinţe de Consiliul Judeţean aprobarea organigramei, însă cererea se amână de la o lună  la alta, fără explicaţii concrete şi cu multă ignoranţă. Cea de-a doua problemă gravă este că la adresa directoarei au  apărut acuze de evaziune fiscală şi abuz în serviciu.

Problemele exterioare ale societăţii, precum datoriile la stat şi faptul că nu are dreptul de a participa  la licitaţii din această cauză sunt minore pe lângă neînţelegerile dintre directoarea Adriana Sabou şi angajaţii TESA. Astfel că cei care au dat fuga cu o plângere în mână la CJ Cluj au fost membrii consiliului de administraţie al Pază şi Protecţie, în frunte cu responsabila de la resurse umane.

„Am depus o sesizare la Consiliul Judeţean în urma deciziei conducerii SC Pază şi Protecţie de a reduce organigrama, în data de 18 mai. Prin aceasta am argumentat de ce organigrama propusă de directoare are lipsuri, este construită preferenţial şi afectează  salarizarea pentru peste 300 de oameni. Dacă tot este de faţă, doamna director Sabou, am dori să o întrebăm de ce a continuat ani de zile să facă reţineri din salariile oamenilor şi să retragă bani din conturi bancare neînregistrate contabil”, adaugă angajata de la resurse umane a firmei.

În ianuarie 2015 Curtea de Conturi a verificat această societate şi  a constatat că există anumite nereguli. Astfel, conform angajaţilor, Sabou nu a prezentat credibilitate cu raportul financiar întocmit şi predat către cei de la Curtea de Conturi. În prezent există un audit al Consiliului Judeţean ce a primit ca sarcină verificarea informaţiilor din sesizare şi a documentaţiei societăţii subordonate instituţiei judeţene.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.