Capitala Tineretului suferă de infuzie de plasme și panouri publicitare care nu au autorizație de la Comisia Zonală de Monumente. Virgil Pop, membru în cadrul acestei comisii, vorbește deschis despre aceste ”șmecherii” și despre cum autorizațiile se prelungesc de la lună la lună. Mai mult, cunoscutul arhitect clujean spune că amplasarea acestor mijloace de publicitate fără avizul comisiei din care face parte sunt datorii plătite de politicieni în cadrul unei campanii electorale. Virgil Pop vorbește și despre proaspăta apariție a unui cort imens al celor de la Napolact de pe strada Eroilor. Arhitectul se întreabă care este motivul care clasează acest lapte ca fiind în interesul comunității astfel încât să fie în concordanță cu noul PUG?

 

Arhitectul Virgil Pop vorbește în premieră despre prismele și publicitatea stradală din zona de protecție a municipiului Cluj-Napoca. Majoritatea prismelor sunt ale lui Decebal Cotoc, proprietarul Amprenta, despre care Gazeta de Cluj v-a relatat în repetate rânduri, dar care este acceptat în continuare cu forme de publicitate fără aviz de la Comisia de Monumente.

 

Șmecheriile făcute de serviciul de organizare evenimente

”Am fost și eu pe la primărie să întreb de multe ori dacă aceste forme de publicitate au un aviz. E fără niciun aviz de construire. Sunt niște șmecherii făcute de serviciul de organizat evenimente. Consiliul Local și-a scos o hotărâre că ei pot da autorizații pe perioada determinată de 30 de zile pentru evenimente. Asimilează tot felul de porcării de acestea cu evenimentele. Astea le primea ceva șmecher (n.r. majoritatea plasmelor sunt ale lui Decebal Cotoc) pentru 30 de zile și când expira o lua de la capăt. De pe Eroilor am scos plasmele. Una puseseră chiar și în față la Sfântul Petru.

 

Virgil Pop: Boc e un țărănuș. I se pare un moft că ne legăm de șmecheriile lui

Problema e următoarea: Boc e un țărănuș care nu a asimilat civilizația urbană și nu își dă seama cât rău face cu asta. Lui i se pare că e un moft că cineva se leagă de șmecheriile lui. Eu am tot făcut reclamații pentru prisme. Inclusiv le-am documentat cu fotografii arătând cum obturează perspective. Alea de pe Eroilor le-au mai luat. Zona Catedralei Greco-Catolice din Piața Cipariu nu mai e zonă de protecție (n.r. întrebat dacă prismele din acea zonă au nevoie de aviz de la Comisia de Monumente). Cu noul PUG s-a scos.

 

Prisme în locul publicității electorale gratuite

Problema e că nivelul de civilizație urbană nu ar trebui să intre în disoluție către periferie. Am înțeles că cei care primesc să facă publicitate sunt tipi care au fost drăguți în timpul campaniei electorale și care au făcut publicitate electorală pe gratis și acum vine răsplată.

 

Napolact

”Ce dracu de lapte face Napolact de e în interesul comunității?”

E făcut un coteț din acesta (n.r. legat de construcția Napolact de pe Eroilor) care e publicitate stradală. Pot să fac o sesizare către serviciul control urbanism și să zic că a apărut o construcție ilegală. Așa am făcut cu prismele. Am fost și am mai discutat pe la Primărie că nu se poate chiar așa. Eu pot să fac reclamația asta. Îl mai lasă pe acesta 30 de zile, nu o să îl lase o veșnicie. Prismele pe sistemul acesta mergeau: 30 de zile și când expirau se mai dădea o dată 30 de zile. În regulamentul PUG-ului se poate face publicitate numai pentru evenimente în interesul comunității. Nu știu ce dracu de lapte este (n.r. legat de aceeași publicitate Napolact) de este în interesul comunității. Sau telefoanele Vodafone. E în interesul comunității să vorbești cu Vodafone?

Unii sunt speriați. Mai sunt unii inconștienți. Noi niciodată nu am dat avize pentru din astea. Acum vreo câțiva ani am dat un aviz pentru festivalul Mozart. De fapt noi le-am dat asta pentru campaniile electorale. În timpul campaniilor electorale și-o trăgeau unul altuia reclamându-se că își fac publicitate fără autorizație. Să rezolve chestia asta comisia monumentelor. S-a băgat regulamentul asta ca să îi lase în pace cu campania electorală. Alegerile sunt în interesul comunității și atunci ne eschivam să vină în campanie electorală cu pusul bannerelor”, a declarat Virgil Pop, arhitect și membru în comisia Monumentelor. Sperăm că acest semnal de alarmă să nu rămână fără ecou în cadrul comunității. Mai ales de cei care s-au săturat ca vederea să le fie obturată de tot felul de publicitate stradală…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.