Producătorul de bere danez Carlsberg a dezvoltat primul ambalaj 100% biodegradabil pentru a îmbutelia băuturi. Prezentat sub denumirea “Green Fiber Bottle”, ambalajul este fabricat din fibră celulozică similară materialului din care sunt produse ambalajele pentru electrocasnice şi cofrajele pentru ouă şi cântăreşte mult mai puţin faţă de sticlă, potrivit directorului de ambalaje al companiei, Håkon Langen.

“Ambalajul va fi diferit atât la capitolul imagine, cât şi la atingere. Nu va fi transparent, ci opac, nu se va putea sparge şi va avea un aspect vizual de fibră lemnoasă”, potrivit oficialului Carlsberg. Danezii au lucrat la noul ambalaj cu specialiştii în ambalaje ai ecoXpac, o fundaţie specializată în inovaţie, şi cu universitatea tehnică din Copenhaga, cu scopul de a lansa produsul pe piaţă în următorii trei ani.

Sticlelele Carsberg vor fi 100% biodegradabile, inclusiv dopul, şi vor fi turnate într-o structură unitară, putând fi reciclate ulterior precum ziarele sau cartoanele. Eventualele ambalaje aruncate întâmplător de către clienţi se vor descompune natural.

Oficialii Carlsberg îşi asigură clienţii că gustul berii nu va suferi modificări. „Nu vom face niciodată compromisuri la capitolul calitatea berii”, mai spune Langen, anunţând chiar că, în noul ambalaj, berea va rămâne rece mai mult timp decât în dozele din aluminiu.

Grupul Carlsberg este unul dintre cei mai mari producători de bere din lume, deţinând peste 500 de branduri întreaga lume, printre care şi Kronenbourg şi Tuborg. În 2013, compania a vândut 36 de miliarde de sticle de bere în 150 de ţări. Potrivit celor mai recente statistici, ambalajele generează circa 45% din emisiile de dioxid de carbon cauzate de producătorul de bere. Un ambalaj mai uşor generează şi economii legate de costul de transport al berii.

Potrivit directivelor europene, producătorii şi importatorii de bunuri ambalate au obligaţia să asigure reciclarea a peste 50-70% din ambalajul pus pe piaţă. Producătorii devin conştienţi de faptul că responsabilitatea pe care o au se transpune atât în indeplinirea obligaţiilor şi a tintelor de reciclare a ambalajelor puse pe piaţă, pe principiul „poluatorul plăteşte”, cât şi în dezvoltarea unor tehnologii care să le permită eficientizarea

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.