Fostul ministru Ioan Rus a redactat o scrisoare pe care a publicat-o pe site-ul Ministerului Transporturilor,prin care îşi cere iertare „tuturor românilor” pentru jignirile pe care le-a adus conaționalilor din Diaspora.

”Îmi cer iertare tuturor românilor pentru cuvintele pe care le-am folosit în legătură cu aceia dintre ei nevoiți să plece să lucreze în străinătate în căutarea unei vieți mai bune pentru ei și pentru copiii lor. Modul în care m-am exprimat nu reflectă ceea ce cred și gândesc. Pentru mine, românii din interiorul și din afara granițelor fac parte din națiune, au aceleași drepturi și le datorăm un respect egal. Pe de altă parte, am cunoscut și înțeleg drama celor plecați departe de casă, eu însumi am în familia extinsă rude, cum am și prieteni, care lucrează în țările europene sau peste ocean. Nu a fost nicio clipă intenția mea să jignesc ori să rănesc pe cineva.”Cred, totuși, că o neglijență în exprimare nu poate șterge aproape două decenii de activitate politică onestă. În calitate de ministru al Transporturilor am încercat să creez, printre altele, oportunități pentru români de a reveni să lucreze în țară, alături de familiile lor. Master Planul General de Transport reprezintă o astfel de posibilitate. Poate că, pentru cel puțin jumătate dintre românii care muncesc în străinătate în domeniul construcțiilor, începerea lucrărilor prevăzute în Master Planul General de Transport va reprezenta o bună ocazie de a se întoarce în țară”, a mai precizat Rus.

În scrisoarea publicată pe Ministerul Transporturilor, Ioan Rus a explicat, că timp de trei ani,a inițiat și dus la capăt proiectul eliminării vizelor pentru cetățenii români care circulă în spațiul Uniunii Europene scrie România Liberă.

”Am crezut și atunci, cum mai cred și astăzi, că românii sunt o națiune de oameni muncitori care vor arata adevărata față a României în străinătate, vor aduce acasă o nouă cultură, iar modernizarea României va fi,astfel, mult mai rapidă”, a admis fostul ministru.

În acest context, Ioan Rus și-a arătat speranța ca Master Planul General de Transport să fie aprobat cât mai curând de către Comisia Europeană și apoi să fie implementat, indiferent de cine va guverna în România

”Sper ca Master Planul General de Transport, ca plan strategic atât de important pentru dezvoltarea infrastructurii din România, să fie aprobat cât mai curând de către Comisia Europeană și apoi să fie implementat, indiferent de cine va guverna în România. După cum îmi exprim speranța că vor fi continuate măsurile de redresare economică a companiilor din subordinea/ în coordonarea ministerului. Împreună cu specialiștii din minister am reușit, cu eforturi deosebite, ca în mai puțin de un an, să aducem companiile din subordine de la minus, la profit operațional”, a mai spus Rus.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat, miercuri, la Digi 24, că românii pleacă în străinătate pentru câteva sute de euro în plus pe lună, iar “de banii ăștia copiii se fac golani acasă şi nevastă-sa curvă”.

”România are 3 milioane de oameni să zicem, din forţa activă, în acest moment în Occident. Dintre care vreun milion sunt fierari betonişti, fierari şi aşa mai departe. Lucrează în construcţii, autostrăzi prin Europa. Au poate 1500 de euro salariu. O spun foarte direct. De banii ăştia copiii se fac golani acasă şi nevastă-sa curvă. De 700 de Euro vin acasă jumătate”, a declarat Ioan Rus.

Ulterior, ministrul Ioan Rus  a trimis un comunicat de presă prin care și-a cerut scuze pentru declarația jignitoare la adresa românilor din diaspora și a precizat că declarația avea în vedere posibilitatea românilor de a se întoarce în țară.

2 COMENTARII

  1. Numirea pesedistului Alexandru Petrescu in fruntea CA de la CFR Calatori vine dupa ce, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes. Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat, au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
    Totodata, Ioan Rus o mentine in CA al CFR Calatori pe directoarea Dana Galbeni Rachila, cea care este acuzata de Curtea de Conturi a Romaniei de insusirea ilegala de catre mai multe persoane din ograda Ministerului Transporturilor de indemnizatii conform OUG 109/2011 din CA si AGA in valoare de circa 1.200.000 de euro. Mai mult, Dana Galbeni Rachila a detinut o firma impreuna cu cea care dirijeaza si regizeaza de ani buni toate achizitiile “in totalitate legale” de la CFR Calatori – Carmen Maria Popescu. Dar, in acealasi timp, ministrul transporturilor, Ioan Rus, il mai mentine in CA de la CFR Calatori si pe controversatul Iulius Dan Plaveti, implicat in mai multe inginerii imobiliare”
    DNA , sa controleze toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014-2015 de la CFR Calatori?
    Ar fi interesant si nu numai…
    Aflati in plina ofensiva anticoruptie, subalternii Laurei Codruta Kovesi sunt pe cale de a deschide un nou front de lupta, care va cutremura, cu siguranta, societatea romaneasca, sa fie vorba si de CFR Calatori, oare s-a auzit de Secara Vasile(inculpat in acest moment), Dorobantu Valentin(dirijorul trenurilor pe la REGIOTRANS privat), Carmen Maria Popescu(director achizitii), Miu Ileana(director economic),Liliana Constantinescu(jurista sefa),Claudiu Dumitrescu(inculpat), Alexandrina Gatej,Dana Galben Rachila,Gavris Teodor(inculpat), Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu(inculpat),Berindean Nicolae(inculpat),Szentes Iosif(director general), etc?
    Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
    Mai mult , prin impunerea lui Alexandru Petrescu in fruntea C.A. vicepresedinte PSD Diaspora,fostul ministru, Ioan Rus a demonstrat ca a continuat campania de politizare si distrugere a companiei CFR Calatori. In octombrie 2014, Poşta Română, condusa de Alexandru Petrescu, a distribuit în timpul campaniei prezidenţiale, alături de talonul de pensie, peste patru milioane de flyere, comandate şi plătite de PSD, prin care pensionarii erau anunţaţi că prezidenţiabilul ACL, Klaus Iohannis, vrea să le taie pensia dacă va ieşi preşedinte. Scandalul fluturaşilor otrăviţi împărţiţi de pesedişti a izbucnit înaintea primului tur al alegerilor prezidenţiale.
    Curat , murdar coane Ionica Rus…?

  2. Rus, lasa-ne, intoarce-te acasa si dormi cati ani mai ai. Inca un sfat: nu deschide gura ca spui numai prostii. Nu de alta, dar ii faci pe clujeni de ras. Acolo-s oameni faini si destepti, dar din cand in cand mai iese cate un golan care a fost prins la curve si pe urma incurca lucrurile. Si zau ca nu-i frumos.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.