La Prefecura Cluj și Primăria Apahida zace, la propriu, un raport de audit în care se arată cum autoritatea locală din Apahida a plătit degeaba zeci de mii de lei unor firme abonate cu contracte la această autoritate. Conform raportului, Primăria Apahida a plătit cumpărăturile făcute de directorul economic al primăriei, Dana Aștilean, făcute la Selgros și facturile electrica venite pe numele lui Ionel Fărcaș, fostul primar din Apahida.

Un raport de audit depus la Prefectura Cluj și Primăria Apahida anul trecut dezvăluie o serie de nereguli flagrante care au avut loc la această administrație locală. auditul a fost realizat în ultimii ani de mandat al fostului primar, Ionel Fărcaș.

Conform documentelor, mai multe societăți erau abonate la contractele primăriei din Apahida.

”Pentru achiziția unui elevator a fost acordat un avans către SC Willy&Co import Export în sumă de 43.561,14 lei, acest avans acând un cuantum mai mare decât este legal și fără a se constitui garanția de returnare a avansului. Contractul de furnizare nr 11512/17.05.2008 a fost încheiat pentru achiziția ”elevator tip foarfecă pentru capelă funerară în cimitir Apahida” cu SC Willy&Co Import Export, în valoare de 42.561,14 lei. Prin factura nr 5855/17.06.2008 se solicită acordarea unui avans de 100%, care se acordă. Avansul este acordat nelegal atât ca și cuantum cât și ca modalitate de acordare în conformitate cu Legea nr 273/2006, HG nr 264/2003 și Legea finanțelor publice locale. Nu a fost constituită garanția de bună execuție în sumă de 1.821,61 de lei, potrivit clauzelor contractuale, de la contractantul SC Willy&Co Import Export SRL. În fapt, primăria comunei Apahida a achitat integral valoarea contractului fără a reține și constitui garanția de bună execuție”, se arată în audit. Societatea  Willy&Co Import Export este prezentă și în raportul realizat la RAADPP, instituție condusă de Mircea Avram. Firma este  patronată de PIGLISAN CALIN RADU (asociat și administrator) și de SALMEN WILHELM, cetățean german. Firma este din Apahida, iar principalul obiect de activitate este ”Întreținerea și repararea autovehiculelor”. Conform anului fiscal 2013, societatea merge pe pierdere, a avut o cifră de afaceri de 1,3 milioane de lei și datorii totale de 5,8 milioane de lei, având un singur angajat. Firma este în faliment, Tribunalul Comercial Cluj eliberând o decizie de scoatere la licitație a bunurilor firmei. SC SC Willy&Co Import Export SRL a încheiat cu RAADPP Cluj cel puțin două contracte în valoare de peste 110.000 de lei.

Apahida s-a îngropat în piatră la suprapreț

O altă firmă din raportul care vizează Primăria Apahida este SC Smith Rotrans SRL Sânnicoară, firmă patronată de TINTESAN AURELIA. Raportul de audit arată că Primăria Apahida a plătit cantități mai mari de piatră decât cele livrate efectiv.

”În derularea contractului cu SC Smith Rotrans SRL Sânnicoară au fost acceptate la plată și decontate cantități mai mari de piatră decât cele efectiv livrate.

Astfel, conform borderoului anexat la facturile 308, 309 și 310/27.04.2010 a fost înscris de cinci ori avizul nr 893/27.04.2010 și de două ori avizul nr 889/27.04.2010. De asemenea, s-a constatat decontarea unor cantități de piatră fără documente justificative legal întocmite, care să confirme recepția acestora, întrucât atât avizele de însoțire a mărfii cât și tichetele de cântar nu sunt semnate de vreun reprezentant al achizitorului, iar timpul specificat pe etichetele de cântar reprezentând intervalul dintre două curse este insuficient pentru efectuarea acestora. În același contract s-a decontat nelegal valoarea transporturilor efectuate cu mașinile proprii ale primăriei. Valoarea estimată a cantităților de piatră și transport este de 40.377,48”, arată auditul.

Lucrări plătite degeaba

Conform documentelor aflate la Prefectura Cluj și firma All Pro Service, patronată de Sanda și Constantin Damian, a fost beneficiara unor plăți nelegale venite din partea primăriei conduce se Ionel Farcaș.

”În baza contractului nr 18725/10.11.2012 a fost achitată nelegal suma de 14.229 de lei către sc AllPro Service SRL, reprezentând 85 de panouri de plasă sudată bordurată nerealizate.

În urma verificărilor efectuate s-a constatat că s-a efectuat plata prevăzută în contractul mai sus menționat în totalitate, deși lucrările nu au fost realizate integral, mai mult s-au întocmit procese verbale de recepție a lucrărilor pentru lucrări neefectuate. Primăria Apahida a achitat valoarea integrală a contractului, inclusiv suma de 2.402,01 de lei reprezentând contravaloarea lucrărilor care nu au fost efectuate”, arată raportul.

Medicul Mircu a mărit numărut angajaților din primărie

”Au fost efectuate plăți pentru servicii de medicina muncii către SC Nerva Rex SRL Cluj, firmă patronată de MIRCU IONEL NERVA TRAIAN, pentru un număr de persoane mai mare decât numărul angajaților primăriei Apahida. În conformitate cu prevederile contractului nr 6677/27.03.2008 încheiat cu Nerva Rex SRL pentru activități de medicina muncii pentru personalul primăriei Apahida, la un număr de 152 de angajați cu tariful de 55 de lei/an calendaristic/angajat. Potrivit situației privind numărul de angajați din anul 2010 reiese că numărul de personal s-a redus la 136 de persoane, se întocmește actul adițional nr 2/23/02/2010 prin care se convine ca serviciile de medicina muncii să se efectueze pentru un număr de 182 de angajați și se efectuează ca atare plata serviciilor pentru 182 de persoane, respectiv cu 2.530 de lei mai mult decât s-ar fi cuvenit”, se arată în audit. Am încercat să îl contactăm pe doctorul Mircu pentru a explica ”explozia” de angajați de la Primăria Apahida, însă acest lucru nu a fost posibil.

De asemenea, în perioada 2009-2011 s-au efectuat plăți către SC By& Dar SRL, patronată de OGOJAN ALIN RELU și CRISAN CARMEN ROXANAîn valoare totală de 45.250,72 de lei pentru servici de curățenie fără ca acestea să se fi efectuat. Analizând facturile din 2011 putem aprecia că SC By&Dar SRL nu prestează servicii de curățenie altundeva decât la primăria Apahida. De altfel, nimeni din Primăria Apahida nu își amintește să fi prestat servicii de curățenie vreo societate din exterior, în toate situațiile serviciile de acest gen făcându-se exclusiv cu personalul care deservește primăria.

 

 

Lucrări din pix

În 2009, Primăria Apahida a plătit o serie de lucrări de reparat și în,ocuit feronerie în valoare de 14.620,63 de lei. Lucrările efectuate de SC Ecrimplast nu au la bază niciun document existent în primăria Apahida prin care ele să fie necesar a fi executate. Nu există un referat de necesitate a lucrărilor de reparații aprobat  de ordonatorul de credite, nici vreun proces verbal de constatare a nefuncționării bunurilor care necesită reparații. Totalul sumelor plătite de Primăria Apahida către SC Ecrimplast SRL este de 131.850,88 de lei, mai arată auditul respectiv.

 

2 COMENTARII

  1. […] La Prefecura Cluj și Primăria Apahida zace, la propriu, un raport de audit în care se arată cum autoritatea locală din Apahida a plătit degeaba zeci de mii de lei unor firme abonate cu contracte la această autoritate. Conform raportului, Primăria Apahida a plătit cumpărăturile făcute de directorul economic al primăriei, Dana Aștilean, făcute la Selgros și facturile electrica venite pe numele lui Ionel Fărcaș, fostul primar din Apahida, scrie Gazeta de Cluj. […]

  2. Domnule Razvan Robu, esti informat prost, raportul de audit din partea prefecturii s-a facut la comanda,iar de atunci au fost verificari ale Curtii de Conturi atat in anul 2012 cat si in anul 2013,plus doua audituri ale ACOR, dar probabil in aceasta perioada neavand ce scrie, reiei subiecte vechi . As vrea sa stiu cum ai ajuns la concluzia ca au fost platite sume ilegal, hala ziarist esti.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.