Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Cluj-Napoca informeaza contribuabilii că potrivit prevederilor O.M.F.P. nr.1154/2014,cu modificările şi completările ulterioare, începând cu data de 15.12.2014 şi persoanele fizice din judeţele Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Maramureş, Satu-Mare, Sălaj îşi pot verifica electronic propria situaţie fiscală.

Contribuabilii au acces la următoarele informaţii privind propria situaţie fiscală:
-Soldul obligaţiilor neachitate;
-Decizia de impunere anuală (emisă dupa 15 decembrie 2014)
-Nota privind obligaţiile de plată, care se poate prezenta fie la trezorerie pentru a efectua plata, fie informatiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online;
-Informaţiile cuprinse în declaraţia 112- respectiv sumele declarate de angajator pentru contributiile de asigurări sociale în funcţie de veniturile realizate.

În cursul anului 2015 se vor extinde categoriile documentelor şi informaţiilor comunicate spre şi dinspre contribuabili.

Pentru a se înregistra în „Spatiul Privat Virtual” contribuabilii vor alege opţiunea Înregistrare utilizatori, pe www.anaf.ro Secţiunea Servicii on line, Subsecţiunea Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice în Spatiul Privat Virtual şi vor completa datele personale într-o pagină web securizată (https).

Contribuabilii, persoane fizice au posibilitatea să aleagă una dintre cele două opţiuni de aprobare a cererii, astfel:
-aprobare online, prin completarea în câmpul „Număr decizie” a numărului unei decizii emisă de ANAF (Decizia de impunere anuală sau decizie de plăţi anticipate emisă în cursul anului 2013 sau 2014, ori o decizie referitoare la obligaţiile de plată accesorii);
-aprobare la ghişeu, care implică deplasarea la un organ fiscal pentru certificarea datelor completate în pagina web securizată şi prezentarea la ghişeu a buletinului/cărţii de identitate (original şi copie) şi a numărului de înregistrare primit de pe site.Cererea se consideră valabilă dacă persoana fizică se prezintă la ghişeu în termen de 10 zile .

Persoanele fizice care deţin certificat digital calificat, eliberat de furnizorii de servicii de certificare, acreditaţi în condiţiile Legii nr.455/2001, republicată, se pot identifica pe serverul MFP-ANAF prin utilizarea certificatului digital calificat.

Autentificarea în „Spaţiul Privat Virtual” pentru persoanele fizice se poate realiza şi prin credenţiale de tip nume/ parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă.

Informaţii suplimentare privind înrolarea în Spaţiul Privat Virtual se pot obţine prin:
– telefon, la numerele de telefon publicate pe site-ul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Cluj-Napoca de pe portalul ANAF ;
– utilizarea formularului de asistenţă publicat pe site-ul ANAF;
– utilizarea numărului de telefon al Call center- ului 0314039160 pentru informaţii generale.

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.