Conducerea Universităţii de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu din Bucureşti (UAUIMB) l-a exmatriculat pe studentul în anul V Dragoş Alecsandru pentru că a iniţiat o plângere către Ministerul Educaţiei, privind condiţiile improprii de învăţământ din UAUIMB. Scrisoarea lui a fost semnată şi de alţi 700 de studenţi. Senatul universităţii l-a sancţionat pe iniţiator pe motiv că nu s-a adresat mai întâi conducerii Universităţii.

„Decizia Universitatii de Arhitectura de a exmatricula un student care a inițiat o plângere către MEC cu privire la unele disfuncții ale procesului de învățământ de la UAUIMB constituie un act abuziv de restrângere a dreptului constutițional la liberă exprimare, contravine spiritului academic și reprezintă o încălcare a principiului respectării dreptului la opinie al studentului, prevăzut de Art. 3 al Legii educației naționale.”, precizeaza reprezentantii ActiveWatch.

Acțiuni similare de intimidare sunt menționate într-uncomunicat recent al ANOSR, unde sunt enumerate o serie de abuzuri ce ar fi fost comise de conducerile altor unități de învățământ, mereu cu același scop, de a sancționa studenții care au curajul de a exprima opinii critice față de funcționarea procesului de învățământ.

”Cerem conducerii UAUIMB să revină urgent asupra deciziei de exmatriculare și să ia act cu atenție și responsabilitate de faptele semnalate în petiția inițiată de Alecsandru Dragoş și semnată de peste 700 de colegi ai săi. Măsura exmatriculării este nedreaptă și disproporționată, indiferent de eventualitatea nerespectării unor regulamente interne ce ar fi obligat semnatarii plângerii să se adreseze mai întâi conducerii UAUIMB.

De asemenea, solicităm conducerii MEC să analizeze cu maximă atenție acest caz, să intervină activ pentru a preveni repetarea unor astfel de abuzuri și să sprijine spiritul civic și participarea cetățenească, în conformitatea cu misiunea și idealul sistemului educațional, așa cum sunt ele definite de Legea educației naționale.

(2) Misiunea asumată de lege este de formare, prin educaţie, a infrastructurii mentale a societăţii româneşti, în acord cu noile cerinţe, derivate din statutul României de ţară membră a Uniunii Europene şi din funcţionarea în contextul globalizării, şi de generare sustenabilă a unei resurse umane naţionale înalt competitive, capabilă să funcţioneze eficient în societatea actuală şi viitoare.

(3) Idealul educaţional al şcolii româneşti constă în dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a individualităţii umane, în formarea personalităţii autonome şi în asumarea unui sistem de valori care sunt necesare pentru împlinirea şi dezvoltarea personală, pentru dezvoltarea spiritului antreprenorial, pentru participarea cetăţenească activă în societate, pentru incluziune socială şi pentru angajare pe piaţa muncii.”, se arata in comunicatul AciveWatch.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.