Un profesor se plange de modul in care se fac transferurile la scolile din Cluj Napoca. El relateaza despre cum se deruleaza procedurile de pretransfer la Scoala Gimnaziala ”Iuliu Hatieganu” din Cluj Napoca. In tot acest timp, seful ISJ Cluj, Valentin Cuibus, doarme in papuci pentru ca a ajuns in acest post doar pe criterii politice si nu pe principii de meritocratie.

”Sunt profesor de limba franceza, titular la Scoala Gimnaziala “Ion Bancila”, din Braila. In perioada martie – aprilie 2015, am fost inscrisa si am participat la etapa de mobilitate a personalului didactic  din jud. Cluj, respectiv pretransfer consimtit intre unitatile de invatamant. In urma evaluarii dosarului meu profesional, am obtinut un punctaj de 67.3 puncte, fiind clasificata pe primul loc la nivelul judetului Cluj. Pentru aceasta etapa de mobilitate au fost publicate , atat pe site-ul oficial al ISJ-Cluj (“Mobilitate personal didactic”), cat si pe site-ul MECS (“Titularizare”), 3 posturi vacante cu viabilitate de peste 4 ani, dupa cum urmeaza:-Colegiul Tehnic de Comunicatii “Augustin Maior”-18 ore; -Colegiul de Muzica “Sigismund Toduta”-16 ore + Liceul Teoretic “Mihai Eminescu”-2 ore; -Scoala Gimnaziala “Iuliu Hatieganu”-18 ore. Desi am obtinut cel mai mare punctaj, absolut legal (conf. art. 54, lit. b) din Metodologia miscarii personalului didactic), am obtinut doar acord de principiu cu locul 2, la Colegiul Tehnic “Augustin Maior” ; la Col. De Muzica “Sigismund Toduta” nu am obtinut acordul, desi in aplicatia oficiala limba de predare este limba romana, in raspunsul la solicitare mi s-a precizat ca, din cele 16 ore, 11 sunt la linia cu predare in limba maghiara, iar eu nu am facut studii in aceasta limba. Paradoxul, insa, se intampla la Scoala Gimnaziala “Iuliu Hatieganu”, unde, domnul director Vasile-Gheorghe Berar, se inversuneaza sa imi dea aviz negativ (si in prima faza , si in urma contestatiei), replicand ca acest post va fi ocupat prin titularizare, conform art. 253, de un profesor care a predat si in anul anterior si “este firesc sa ai grija de oamenii scolii”.

Dar, ma intreb eu, ca sa ai grija de oamenii scolii, trebuie sa incalci Legea Educatiei Nationale si prevederile Metodologiei miscarii personalului didactic? “Argumentele” (caci nu sunt motive) neaprobarii dosarului meu la aceasta scoala sfideaza legea, iar domnul director Berar , sub principiul “autonomiei manageriale in scoli” isi permite incalce, in mod repetat, legea sa comita abuzuri grave, recunoscute, sub semnatura proprie in raspunsurile la solicitarile mele. In data de 17 aprilie 2015, orele 9:00, va fi sedinta publica de repartizare, iar acest post va ramane vacant, desi eu intrunesc toate conditiile legale si am parcurs toti pasii acestei etape de mobilitate, cu corectitudine, dar ma “lovesc” de ambitia unui director de scoala, care nu poate intelege ca nu este patronul acelei scoli”, arată profesorul respectiv.

7 COMENTARII

  1. Ce sa faca ISJ? In metodologie scrie ca dupa predarea acordurilor sau acordurilor de principiu la ISJ, se analizeaza contestatiile, in cazul in care ISJ observa nereguli la aceste acorduri anunta in scris unitatea de invatamant respectiva care este obligata sa reemita noi acorduri. Doar ca cei de la ISJ isi vad interesele lor.
    Foarte bine ca d-na profesoara de franceza a spus ceea ce i s-a intamplat. Sunt convinsa ca nu a fost singurul cadru didactic care a trecut prin asa ceva…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.