Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons a realizat studiul pe produsele tip hrana pentru caini ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 6 produse tip hrana pentru caini, achizitionate in mod aleatoriu si anonim in luna septembrie 2014.
Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca, in ceea ce priveste numarul de E-uri, din cele 6 de tipuri de produse analizate, acesta variaza intre 2 si 4 E-uri:
–          33.33%  din produsele analizate au in continut 2 E-uri;
–          16.66 % din produsele analizate au in continut 4 E-uri;
–          33.33 % din produsele analizate nu au pe eticheta nicio informatie privind continutul
–          16.66 % din produsele analizate nu prezinta concret pe eticheta continutul

Produsele tip hrana pentru caini care au stat la baza studiului au ca distribuitor/importator urmatoarele companii: Mars Romania SRL, Nestle Romania SRL, SC Carrefour Romania SA
ATENTIE! NICI UNUL din produsele studiate nu au mentionat pe eticheta date privind producatorul
Continutul de vitamine si calciu variaza intre 33.33% si 66.66% :
–          33.33 % din produsele supuse studiului  au in continut calciu
–          66.66%  din produsele supuse studiului  au in continut vitamina E
–          33.33%  din produsele supuse studiului  au in continut vitamina D3

ATENTIE! 33.33 % din produsele studiate nu au mentionat pe eticheta continutul de vitamine si calciu
Gramajul produselor  studiate variaza intre 150 – 300 grame, iar 83.33 % din aceste produse au mentionat pe eticheta instructiuni de hranire.

Toate produsele  au mentionat pe eticheta valoarea proteinelor, fibrelor, grasimilor, cenuselor si al umiditatii. Acestea variaza dupa cum urmeaza:
–          Valoarea proteinelor variaza intre       6% si 10%
–          Valoarea grasimilor variaza intre         4% si 7%
–          Valoarea fibrelor variaza intre        0.12% si 0.50%
–          Valoarea cenuselor variaza intre      1.8% si 3%
–          Valoarea umiditatii variaza intre    78,5% si 83%

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.