Cluj-Napoca este în 2015 Capitala Europeană a Tineretului. Vrea să fie Capitala Europeană a Culturii în 2021. Dar până atunci este Capitala Europeană a Reclamelor pe Spațiul Verde. Iar Emil Boc este complicele lui Decebal Cotoc, proprietarul Amprenta, care permite afișarea de mesaje imobiliare, turistice și de cauciucuri ca și cum ar fi mesaje culturale. Putem spune acest lucru pentru că Emil Boc participă săptămânal la emisiunile radioului deținut de Decebal Cotoc- Napoca Fm, care deține majoritatea plasmelor neculturale din Cluj-Napoca. O galerie foto cu plasmele care perturbă Capitala Europeană a Tineretului puteți urmări în articolul de mai jos.
UPDATE: O imagine care relevă prietenia dintre Emil Boc și proprietarul prismelor, Decebal Cotoc:
Ciudățenia acestor afișaje, majoritate pe spațiul verde, este legată de felul de aprobare care se primește, respectiv pentru evenimente în folosul comunității. Și cum pot fi interpretate proiectele imobiliare, târguri turistice, radiouri, firme de îmbrăcăminți și firme care vând cauciucuri drept evenimente în folosul comunității? O fi cauciurile evenimente culturale noncomformiste? Poate doar în viziunea lui Emil Boc imobiliarele pot fi văzute drept cultură și evenimente în folosul comunității.
Directorul de la Capitală Culturală: Sper să dispară prismele după finalizarea sistemului de comunicare
”Sper ca odata cu finalizarea concursului pentru sistemul integrat de comunicare sa dipara acele prisme care ocupa tot mai mult din spatiul public”, a declarat pentru gazetadecluj.ro Florin Morosanu, directorul Asociaţia “Cluj-Napoca – Capitală Culturală Europeană” care dorește să facă din Cluj-Napoca o capitală cu adevărat europeană.
Oamenii din apropierea lui Emil Boc se mira cum de ca acesta a emis autorizatii pentru unele prisme si pentru altele nu au emis.
”Din câte știu eu există anumiți oameni care au cerut autorizații de prisme de la Primăria municipiul Cluj-Napoca și nu au primit. Cei care le-au dat doar unora și i-au refuzat pe alții trebuie să răspundă în fața legii”, a declarat o sursă din apropierea primarului Emil Boc.
Prismă din Piața Mărăști:
Cu toate acestea, una dintre prisme, cea din fața Iulius Busines Center, în care este făcută reclamă la Men’s Club, a fost ilegală și dată jos de oficialii Primăriei municipiului Cluj-Napoca.
Ce spune regulamentul de afisare a reclamelor?
Prismă din sensul giratoriu din Piața Mărăști:
”Vă precizăm că mijloacele de promovare au primit aviz favorabil pentru amplasare în baza HCL 130/2009. Conform art. 9 lit. b din capitolul III al regulamentului privind organizarea, autorizarea şi amplasarea mijloacelor de publicitate de pe raza municipiului Cluj-Napoca: „în zona protejată a municipiului Cluj-Napoca este acceptată publicitatea (panouri, banere ş.a.) numai pentru evenimente temporare şi în interesul comunităţii (festivaluri, sărbători ş.a.)”, arăta un răspuns anterior de la Primăria municipiului Cluj-Napoca. Poftim evenimente în interesul comunității.
Prismă din cartierul zorilor, sens giratoriu:
Ioan Bildea explica care sunt ilegale
”Din punctul meu de vedere tot ce este in zona centrala si nu are mesaj doar pentru activitati culturale e ilegal”, a declarat Ioan Bildea, consilier local al PNL. De altfel, el este singurul care a luat actiune vis-a-vis de aceste prisme, fara succes insa.
Prisma dată jos de Poliția Locală
O prismă a fost dată jos de oficialii de la Poliția Locală în urma întrebărilor de la Gazeta de Cluj. Culmea este că celelalte sunt lăsate în continuare chiar dacă nu sunt legate de comunitate.
”Prisma amplasată în preajma Iuliu Business Center a fost amplasată ilegal, fapt pentru care au fost demarate demersurile legale pentru sancționarea și înlăturarea acesteia de către Poliția Locală”, arată oficialii de la Primăria Cluj-Napoca într-un răspuns la solicitare Gazeta de Cluj.
Ce este interzis conform regulamentului
Prisme de pe Calea Dorobanților și sens giratoriu Piața Mărăști:
Art. 5 (2) Instalarea afiselor si reclamelor este interzisa:
in intersectii, sub poduri sau in alte puncte periculoase pentru trafic
in curbe cu vizibilitate redusa
Prismele ocupă spațiul verde și în cartierul Mănăștur, sens giratoriu strada Primăverii, dar și în Piața Cipariu:
(8) Este interzisa amplasarea de reclame in zona statiilor R.A.T.U.C. (statia efectiva si 25 m. inaintea statiei in directia de mers) si 25 m. inainte si dupa trecerile de pietoni, cu exceptia statiilor tip.
(11) Este interzisa amplasarea oricarui tip de publicitate in intersectii, sensuri giratorii, inclusiv in
insulele separatoare sau centrale ale strazilor ori in curbele cu vizibilitate redusa.
Ultima prismă pe care v-o arătăm este situată pe strada Nicolae Titulescu, însă nu credem că va fi cea din urmă. Pentru că municipiul Cluj-Napoca vrea să devină Capitala Europeană a Spațiului Verde transformat în Spațiu de Publicitate…Mult succes, domnule primar Emil Boc!
E si normal ca domnul Boc sa semneze hartii cu ochii inchisi sau in interes personal. Probabil cand a acceptat aceste reclame, nu avea ochelarii la el. Probabil dansului nu i-a adus nimeni la cunostinta faptul ca suntem capitala europeana a tineretului. Boc, cat vei continua sa ne dezamagesti?
Cat timp il veti vota? daca nu il votati nu o sa va dezamageasca
daca dai spaga orice se aproba in cluj!! de la blocuri in cartiere de case la afise si reclame cat china amplasate pe spatile verzi inexistente
normal, din moment ce acele spatii verzi nu ii aduc nici un profit scumpului nostru primar mi se pare si „normal” ca sa primeasca comisioane din acest reclame publicitare. adica haideti sa gandim „logic”mai oamenilor, daca nu punea acele pancarde de unde sa mai le dea bani fundatiilor de bozgori care conduc primaria???