Tudor Grindean, șeful IPJ Cluj, a dispus un control asupra Serviciului Rutier în luna iulie, iar până în prezent nu s-a tras nicio concluzie cu toate că au fost chemați „în ajutor” oficialii de la IGPR. În răspunsul precedent oferit reprezentanților mass-media la solicitarea Gazeta de Cluj, oficialii IPJ Cluj nu au menționat nimic despre ajutorul celor de la IGPR. Totuși, au trecut șase luni în care IPJ Cluj nu a luat nicio măsură față de neregulile din cadrul eliberării permiselor.

 

 

IPJ Cluj: La finalizarea controlului vor fi dispuse măsuri legale

 

Gazetadecluj.ro v-a ținut la curent cu suspiciunile care planează asupra eliberării de permise în cadrul IPJ Cluj. Acest lucru ne-a fost semnalat de o serie de angajați care au dorit să rămână anonimi. Prefectul Gheorghe Vușcan este una dintre persoanele căruia i s-a cerut ajutor, dar acesta a trimis documentele „mai departe” către IPJ Cluj, despre care încă din luna octombrie relatam că nu au luat nicio măsura. Se pare că mai marii IPJ Cluj nu doresc să ia vreo măsura în acest sens, motiv pentru care controlul din luna iulie nu are nicio concluzie nici până pe 15 decembrie. Oricum, rămâne să vedem dacă în prima parte a anului 2015 se vor lua anumite măsuri sau se va anunța ca la Serviciul Rutier nu sunt probleme….

 

 

Ce spun polițișții

 

Problemele de la eliberarea permiselor din cadrul Serviciului Rutier al IPJ Cluj a fost explicat de o serie de polițiști din sistem:

 

”Suntem un grup de polițiști de poliție rutieră din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Cluj, care ne vedem nevoiți a ne adresa d-voastră în calitate pe care o aveți de reprezentant al Guvernului României în teritoriu, în speranța că prin autoritatea și competențele pe care le aveți ne veți ajuta la instaurarea legalității și în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Cluj.

Deși am sesizat aceste nereguli și conducerii IPJ Cluj(n.r. la conducerea IPJ Cluj este Tudor Grindean), după un simulacru de control suspendat pe motiv de nepricepere și autorecuzare generată de incompetența controlorilor nu am realizat altceva decât că de atunci suntem persecutați în permanență pentru curajul pe care l-am avut de a încerca să schimbăm sistemul.

 

 

Oamenii așteptau acțiune de la prefect

 

Există d-le prefect foarte multe riscuri și vulnerabilități la nivelul Serviciului Rutier Cluj generate de proasta organizare a sistemului de gestionare a permiselor de conducere ridicate în vederea suspendării sau anulării, care generează suspiciuni continuate de corupție și o imposibilitate permanentă de a justifica legalitatea restituirii permiselor de conducere suspendate.

Procedurile de lucru existente obligă agenții de poliție rutieră ca în momentul ridicării unui permis în vederea suspendării dreptului de a conduce să întocmească un raport pe care să îl anexeze la procesul verbal de contravenție și la permisul și dovada înlocuitoare emise, pe care, pe bază de condică să le înainteze la Serviciul Rutier Cluj, în vederea implementării în bazele de date a contravenției săvârșite și a măsurii complementare de suspendare a dreptului de conducere. Aceste trimiteri se realizează prin subunitățile de care aparțin acei agenți.

La primirea acestor permise în cadrul Serviciului Rutier, pe baza de condică de predare primire, conform procedurii de sistem trebuie înregistrate într-un registru de evidență, iar după înregistrare, se prezintă împreună cu raportul cu propunere de suspendare a șefului de serviciu în vederea dispunerii măsurii de suspendare și stabilirea perioadei de suspendare.

Niciodată șeful serviciului nu stabilește această perioadă, de suspendare, el doar semnând propunerile venite prin rapoartele întocmite de agenții constatori, deși această obligație de asumare a răspunderii îi revine conform legii.

După ce rapoartele sunt semnate, tot pe baza de condică aceste permise de conducere trebuie predate la structura sau responsabilul desemnat pentru implementarea sancțiunii contravenționale, a punctelor de penalizare și a măsurii complementare de suspendare a dreptului de conducere în baza de date pentru a urmări în permanență că nu cumva o persoană care are dreptul de conducere suspendat să își permită să conducă în continuare autovehiculele.

Ulterior implementării acestor sancțiuni în baza de date permiselor se predau pe bază de condică la lucrătorul desemnat de la ghișeul de relații cu publicul pentru restituirea posesorului la expirarea perioadei de suspendare sau în cazul în care se depune contestație certificată de grefă cu privire la legalitatea încheierii procesului-verbal.

Toate aceste restituiri pe bază de contestații depuse la instanța ar trebui evidențiate și anexate la documentația de suspendare a permisului de conducere pentru a înlătura orice dubiu privind eventualele restituiri ilegale ale permiselor de conducere pe bază de prietenii sau cadouri.

Problema sesizată de noi este că acest circuit se respectă doar pe hârtie și doar cu privire la cei care nu au prieteni la Poliția Rutieră. Pentru toți ceilalți care nu fac parte din această categorie circuitul procedural al permiselor de conducere suspendate este întrerupt și ori se predau procese verbale de contravenție fără permisul anexat, ori acest permis este extras de la secretariat înainte de înregistrare și semnare respectiv înregistrare în bazele de date.

Nu există nici un certificat de grefă anexat care să atestă contestarea procesului verbal la instanță și nicio garanție că sancțiunea este implementată în bazele de date pentru că lucrătorul din ghișeu care trebuie să țină evidența acestor certiate de grefă nu o ține și toate sunt de-a valma în vrac, iar cu cei de la implementări baze de date nu se comunică aceste sustrageri de permise.

Aceste situații nelalocul lor sunt cunoscute de șeful de servicu, dar și de conducerea IPJ Cluj care nu au mișcat un deget pentru a reglementa această situație. Oricare polițist de la rutieră care are un prieten se poate interpune în acest circuit, deși conform procedurilor legale doar câteva persoane ar putea acea acces la aceste permise și doar prin ghișeul de relații cu publicul după înregistrarea lor în evidențe și în bazele de date.

Deși reglementarea acestei situații anormale în care unii sunt mai egali în fața legii decât alții ar putea fi rezolvată foarte ușor printr-o dispoziție a șefului inspectoratului și o intervenție din partea șefului serviciului nimeni nu mișcă un deget de aproape un an de zile”, arata politistii in anonima trimisa prefectului Gheorghe Vuscan.

Pentru a calma spiritele și așa agitate în urma cercetării de către DGA a 11 polițiști rutieri pentru fapte de corupție au fost trimise în controlul șefa Biroului Juridic și șefa Biroului Control Intern care văzând proporțiile neregulilor s-au declarat depășite de situație și atât.

Vă rugăm d-le prefect, avem familii și copii. Nu dorim să ajungem dintr-o instituție în care administrăm legi și legalitatea în societate, în custodia DNA sau a vreunui penitenciar doar pentru că avem niște șefi care se complac în situații riscante pentru pălmașii de rând ca noi. Vă rugăm sesizați în locul nostru organele în drept pentru că dacă noi am făcut acest lucru am fost marginalizați și persecutați”, arată oamenii din sistem. Oricum, nu știm cât vom mai putea vorbi de un sistem atâta vreme cât cei care vor să îl curețe sunt alungați, iar cei care nu fac nimic sunt menținuți în funcții de conducere.

 

 

Tiberiu Hrihorciuc

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.